Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med oppblåst mage

Furiae

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klager ikke AAAAAAAALEEEE jenter på dette da? Alrdi hørt ei jente som ikke har klagd på d tror jeg. Mener og ha hørt at det er livmora eller noe sånt e.l . Fordi d er jo ikke "fett" men bare at magen "buler" ut elelr hva jeg skal si, for gutter har d jo ikke. Eller snakekr du om ølmage her? For i så fall må du feste mindre og trene mer !

Lenke til kommentar
Klager ikke AAAAAAAALEEEE jenter på dette da? Alrdi hørt ei jente som ikke har klagd på d tror jeg. Mener og ha hørt at det er livmora eller noe sånt e.l . Fordi d er jo ikke "fett" men bare at magen "buler" ut elelr hva jeg skal si, for gutter har d jo ikke. Eller snakekr du om ølmage her? For i så fall må du feste mindre og trene mer !

Jeg tror du har missforstått litt nå. Oppblåst mage betyr ikke å ha stor mage, eller ølmage som du sier. Det som menes er en ubehagelig følelse av at magen føles oppblåst innenfra, som f. eks. kan forekomme når kvinner har mensen, eller når du har spist dårlig mat.

Vær litt forsiktig å komme med den moralske pekefingeren så raskt.

Til trådstarter:

Pass på hva du spiser, spis regelmessig og sunt. Den youghurten "Activa" skal jo også hjelpe sier de, men har ikke prøvd den selv.

Lenke til kommentar

Kosthaldet er som nemt ein ganske innlysande faktor du bør ta stilling til. Lettere å hjelpe om du seier korleis du ét i løpet av ein dag. Regelmessige måltider er óg særdeles viktig, sjølv prøver eg å halde det med å innta mat kvar tredje time. Måltidene er små, ofte berre ei frukt. Unngå å vente med å ete til du er utruleg sulten (type frå frukost til middag), og sett inn små, mindre måltider i mellom. Det fungerer iallefall for meg.

Activia fungerer vel på sett og hvis, men eg er iallefall skeptisk til slike mirakelkurar. I lengden trur eg eit balansert og velfungerande kosthald vil gi mykje større gevinst. Vil tru Activia (som mange andre helserelaterte artikler) til ein viss grad baserer seg på placebo effekten.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Ville tro at kostholdet er årsaken og potensiell kur.

Chi Nei Tsang self massage (en spesiell form for kinesisk terapeutisk mavemassasje) rydder generelt opp i diverse problemer i maveregionen. Den fører blandt annet til at en god del overfødig luft forsvinner, men jeg vet ikke om den er i stand til å kurere et stort problem med oppblåst mave, i hvert fall ikke hvis årsaken er et kosthold som ikke endres eller en form for sykdom med bakteriell årsak. En lignende men ikke fult så effektiv massasje kan du få på dragonfly i oslo.

Du kan også søk på accupressure og stomach problems bloated abdomen.

Hvis du spør på thetaobums.com vil du få råd fra folk som har ekstremt god kunnskap til kinesisk medisin og diverse andre østlige tilnærmingsmåter.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_meee_*

Jeg tror du har missforstått litt nå. Oppblåst mage betyr ikke å ha stor mage, eller ølmage som du sier. Det som menes er en ubehagelig følelse av at magen føles oppblåst innenfra, som f. eks. kan forekomme når kvinner har mensen, eller når du har spist dårlig mat.

Til trådstarter:

Pass på hva du spiser, spis regelmessig og sunt. Den youghurten "Activa" skal jo også hjelpe sier de, men har ikke prøvd den selv.

Activia er bare tull, det er akkurat det samme som vanlig yoghurt, men er bare en metode å tjene penger, for den er dyr. Vanlig yoghurt er like effektivt. Yoghurt stabiliserer magen:)

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Activia er bare tull, det er akkurat det samme som vanlig yoghurt, men er bare en metode å tjene penger, for den er dyr. Vanlig yoghurt er like effektivt. Yoghurt stabiliserer magen:)

Kan ikke så mye om det, men det må vel være den youghurten med lgg bakterien som virker, eller virker best?

Også de små biola flaskene er vidunder for maven min generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...