Gå til innhold

BK: Den gamle mannen og havet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser en viss likhet i positur med min lunde :)

 

At de to siste fotavtrykken er delvis utviska antyder at han har stått der lenge, og sett ut i det store intet. Det sammen med tittelen gir meg litt melakolske assosiasjoner. Samtidig så gir den stolte vitale kroppsholdningen meg en følelse av at han ikke tenker de tyngste tankene.

Bildet er altså åpent for vidt forskjellige tolkinger og assosiasjoner.

Er dette resultat av bevisste valg, eller bare ble det sånn?

Lenke til kommentar
Jeg ser en viss likhet i positur med min lunde :)

Du er ikke alene om det.

 

At de to siste fotavtrykken er delvis utviska antyder at han har stått der lenge, og sett ut i det store intet. Det sammen med tittelen gir meg litt melakolske assosiasjoner. Samtidig så gir den stolte vitale kroppsholdningen meg en følelse av at han ikke tenker de tyngste tankene.

Bildet er altså åpent for vidt forskjellige tolkinger og assosiasjoner.

Er dette resultat av bevisste valg, eller bare ble det sånn?

Det er nok ikke de tunge tankene som var i fokus denne dagen - første dag i Hoi An og første dag i den avslappende delen av ferien.

 

Det er nok et tilfelle av "det ble bare sånn" .

 

Tom

 

PS. Det er ikke undertegnede som er foreviget - det er en kamerat som er drøyt tretten år eldre.

Lenke til kommentar

En ting som slår meg når jeg ser på et bilde som det der, er hvor i all verden skal man legge horisonten i forhold til personen?

 

Legger man inn en todimensjonal faktor, er havet en plan, vertikal kulisse, og personen kikker da over kanten og ser noe ikke vi ser.

 

Tenkte du noe på dette da du tok bildet Tom? Jeg påstår ikke at det noe problem at horisonten er der den er, for jeg aner ikke hvor den ellers burde være.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
En ting som slår meg når jeg ser på et bilde som det der, er hvor i all verden skal man legge horisonten i forhold til personen?

 

Legger man inn en todimensjonal faktor, er havet en plan, vertikal kulisse, og personen kikker da over kanten og ser noe ikke vi ser.

 

Tenkte du noe på dette da du tok bildet Tom? Jeg påstår ikke at det noe problem at horisonten er der den er, for jeg aner ikke hvor den ellers burde være.

Det tenke jeg heller ikke noe på. Jeg valgte å legge horisonten slik jeg så den selv - det passet, synes jeg. Hvis du ser hvordan hovedpersonen bøyer hodet, så ser det vel ut som om det er bølgene han ser på. Og det kan passe; fordi det var badeforbud pga. for mye vind og høye bølger.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...