antilope118 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Hvær bidige gang jeg starter Vista så er oppløsningen på 1680x1050 med en feit svart kant rundt. Jeg har en benq 24 med oppløsning på 1920x1080 så når jeg stiller oppløsningen på 1920x1080 så blir den satt tilbake neste gang jeg går inn i windows.. :S velkomstmeldingen er i "fullscreen" (0 svart kant) så blir skjermen svart i 1 sek og vips 1680x1050/m svart kant.... Noen som har noen geniale tips til hva jeg skal gjøre?? Chris Endret 16. mai 2009 av antilope118 Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) For noen uker siden kjøpte jeg en Benq E2400HD og jeg kjører Windows Vista Business x64. Jeg har ikke problemet ditt. Jeg har installert driverne som fulgte med på cden som fulgte med skjermen Jeg bruker: LCD <=> HDMI kabel <=> HDMI / DVI overgang <=> skjermkort Jeg har ikke brukt noe 3parts program for fiksing av hz/oppløsning (eks: refreshlocker) Denne skjermen skal ha litt problem med visse oppløsninger Sannsynligvis hjelper dette svaret lite. Siden skjermen din "herjer" så mye i oppstarten så kan det tyde på at et program ender oppløsningen din. Hvis du har brukt et program for å justere oppløsning, hz eller brightness så er det sannsynlig at det er synderen. Refreshlocker er fæl på dette området. JEG mener at dette er et forferdelig program som ofte har vist seg å være roten til slike rare problem (selv om du har avinstallert det). Prøv å se hva som skjer med oppløsningen når du logger på en annen konto, eller starter i sikkermodus. Edit: Viktig å opplyse om dette problemet plutselig skjedde, eller om du alltid har hatt det. Det at du får svarte streker kan muligens spores til "Aspect ratio" På min skjerm endrer du dette ved: "Menu knappen" - Picture Advance - Display mode: Overscan/Full/Aspect Merk at dette ikke retter feilen med oppløsningen! Endret 15. mai 2009 av Hareide Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Hei. Jeg har hatt dene skjermen i ca. 6 måneder, har aldri hatt problemet før, har kjørt xpx32 på den helt til nå for 3-4 dager siden hvor jeg fikk meg en ozc vertex 60gb ssd. På denne instalerte jeg vista x64 for første gang. alt funket perfekt til jeg fikk noen hd problemer som måtte fikses ved å reinstalere vista x64... når jeg da hadde instalert alle drivrene begynte dette problemet.. har prøvd å instalere drivere på nytt uten hell. Jeg hadde en hd ligende med xp x32 på som jeg bota fra nå og da var oppløsningen riktig, er kunn i vista nå.. har ikke instalert noen tillegs program.. kunn nvidia kontrollpanel.. takk! håper jeg kommer til buns i dette, i verste fall reinstalerer jeg en gang til.. Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Du kunne kanskje ha rettet skrivefeilen i tråd-tittelen din? Her er en tråd med folk som har lignende problem. Leste bare litt fort gjennom om kom fram til følgende mulit løsning: Start -> Kjør -> msconfig: Boot -> fjern "Base Video" Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Du kunne kanskje ha rettet skrivefeilen i tråd-tittelen din? Her er en tråd med folk som har lignende problem. Leste bare litt fort gjennom om kom fram til følgende mulit løsning: Start -> Kjør -> msconfig: Boot -> fjern "Base Video" hmm. virket som at TTM var bølla som kødder med meg. var men det var det ikke.. damn it! virker som det eneste som kan funke er å reinstalere vista... EDIT: BASEBOOT er ikke aktivert hos meg.. tror jeg reinstalerer etter 17 mai eller noe.. om noen har noen flere forslag imens så hadde det vært topp!! Endret 16. mai 2009 av antilope118 Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) I dag har jeg prøvd enda mere, og det viser seg at flere instillinger i nvidia kontrollpanel endres med untak av SLI instillinger. De endres ikke til default instilinger. Dette er de instilingene jeg har lagt merke til at har endret seg. - Den endrer som sagt 1920 x1080 @ 60hz (default) til 1680x1050 @ 59hz (med svart ramme rundt) - Den endrer Skalerings instilingene fra "use my display's build-in scaling" (default) til "Do not scale" - Den endrer i "resize HDTV Desktop" instilingene fra "Donot resize my desktop" (default) til "Resize my desktop" Har prøvd å skru av alle overklokk på cpu og på gpu uten hell. jeg jeg har vist siste FW på min ocz vertex. Håper noen ble litt smarter ved å hjelpe meg med denne infoen... takk til dere som svarer Endret 17. mai 2009 av antilope118 Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) asdasdasd Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Prøvd forskjellige skjermkortdrivere? jeg vet at det er riktig driver, men nå har jeg instalert win på nytt og alle drivere og da funket alt perfekt! Javelig irriterende med sånne tulle bugs ass! gjorde ikke noe annenledes under instalasjon av os heller..hater å ikke vite hva som skjer.. om noen finner ut av dette så må dere gjerne poste det her, selvom jeg ikke har problemet lengere. kan hende det kommer igjen en dag eller kansje andre forumsøkere får problemet.. Takk til alle som har prøvd å hjelpe meg Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) asdasd Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 kan det ha vært Nvidia sitt Resize HDMI desktop-option som slo inn? det slår inn hver gang jeg slår på pcen, så må jeg velge "do not resize my desktop" i nvidias control panel hver gang.. når den resizer får jeg samme svarte kanten rundt, og alt blir litt blurry Skjønner ikke helt hva det er som gjør det, "resize HDMI deswktop-option" er jo bare en av flere instillinger som slo inn hos meg.. jeg har ikke funnet noen løsning på dette, for meg funka det å instalere OS på nytt, men det er jo litt tiltak. Er helt sprøtt at når jeg instalerte det på nytt ble alt gjort 100!!% likt som når det ikke funka, bare at det funka :S:S lykke til, finner du en annen løsning så må du bare poste den her.. Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) asdasd Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 jeg så en løsning, som var å deaktivere nvidia control panel i msconfig under boot, men det virka litt drastisk, og de visste ikke hvordan det ville påvirke systemet... jeg venter egentlig bare på ny driver. Tviler på at ny driver egentlig har noe med det å gjøre, jeg testa med gammel driver, nyeste driver og ingen ting virka før jeg reinstalerte.. kan du ikke prøve å deaktivere nvidia controlpanen i msconfig a? da finner du hvertfall ut om det er nvidia controlpanel eller om det er noe annen som kødder.. om systemet blir fucka er det jo bare å aktivere den igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå