asconasny Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Vurderer å kjøpe ett slikt kamera, er mitt førstegangskjøp ut i speilrefleks verden. Mitt bruksområde vil hovedsaklig være på tur i mark,sjø og fjell. så derfor vil jeg satse på Pentax. Etter hva jeg har forstått så skal vel disse ha litt bedre værtetting. Noen som kan si meg hvorfor jeg IKKE skal kjøpe dette kamera?.. Enlighten me please. Asconasny Lenke til kommentar
fototim Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Selv bruker jeg storebroren, K20D og stortrives med det. Ut fra det du sier er det vel ingen grunn til at du ikke skal bli like fornøyd med K200D. Eneste forbeholdet er at det ikke er det raskeste kameraet i klassen, så et utprega actionkamera er det ikke. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Har en bekjent som nylig kjøpte seg et K200 å er kjempe fornøyd med det! Har sett ett par bilder han har tatt, å så vidt jeg kan se tar det fine bilder å!! Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg hadde forgjengeren K100D, og det var ett kjempekamera. Etterhvert kom behovet for oppgradering, og K20D som jeg har nå er bedre på mange områder. Så med min erfaring med Pentax så vil jeg tro også K200D er ett godt kjøp...ellers ligger jo K20D rett over 6000,- om dagen... Men om du er forholsvis ny på SLR, så her du uansett nok å boltre deg på i starten med K200D også, og oppgradere optikk osv. Og innen du har glede av de ekstrafunksjonene som en storebror har, heter den sikkert K30 eller K7 eller noe fint...så fint kamera å starte med. Lenke til kommentar
asconasny Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Takker for svar så langt MEN ..Arg... Sliter litt med å finne ut hva jeg skal satse på. Noen som hadde hatt tid og satt opp en god pakke med k200d eller k-m. Hvordan er kit objektivene til disse kamerane? Har sett på diverse hos pixmania.com men tror ikke det er den beste plassen å handle. Er endel misfornøyde kunder der. Men så er det faktisk noen som er fornøyde også da Budsjettet er vel maks 5-6000 kroner. ikke rare summen, men men. mvh Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Har sett på diverse hos pixmania.com men tror ikke det er den beste plassen å handle. Er endel misfornøyde kunder der. Men så er det faktisk noen som er fornøyde også da Tja ... kjøpte eit Fujifilm kompaktkamera der. Kameraet kom til forventa tid, så det var jo greit. Problemet var berre at bruksanvisninga var på fransk, så eg har liksom måtta finna ut av ting sjøl ... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Brukt K200D til 3200kr. Sikkert mulig å prute, husk å få med kvittering på brukthandel. K200D + 18-55mm AL II og batterigrep til 5500kr. fra Fovi. K-m + 18-55mm AL til 3500kr. fra Japanphoto. DA 55-300mm teleobjektiv til 3000kr. Anbefales hvis du trenger tele. Lenke til kommentar
asconasny Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 K200D + 18-55mm AL II og batterigrep til 5500kr. fra Fovi. K-m + 18-55mm AL til 3500kr. fra Japanphoto. DA 55-300mm teleobjektiv til 3000kr. Anbefales hvis du trenger tele. Er det noen vesentlige forskjell på disse to tilbudene, noe som kan forsvare prisforskjellen på 2000 kroner, tenker da på objektivene og selve kamerahusene. Aner ikke hva ett batterigrep koster da men.. Ser det ene tilbudet har AL II på objektivet, er dette noe som er bedre? Hadde det vært en ide og gått for K-m kit'et og heller ta det teleobjektivet utenom Det brukte er solgt, så lite å hente der ja Asconasny Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) I følge akam så har AL-II raskere fokusmotor og en annen type beskyttelsebelegg på linsene. Link Hvor stor forskjellen er skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har selv den første utgaven, og i mine øyne er den absolutt godkjent skarp og rask. Jeg synes kanskje den er i overkant høylytt, men det går for det meste fint Har K10D selv og det vært entydig positivt opplevelse. Tipper kanskje K200D ikke er så langt unna K10D og i så fall gjør du et sikkert kjøp Når det er sagt, så er nok K-m også et veldig bra hus, men det er vel ikke værtetta? Noe som ut i fra dine bruksomoråder sikkert ikke er dumt, men neppe noe must. Som sagt har jeg ikke noen erfaring med noen av de to, så vet ikke hvordan størrelsen er. Ville sjekka det om jeg var deg, det er noe av det jeg mest fornøyd med på K10Den; størrelsen og grepet. Angående tele eller ikke anbefaler jeg deg å vente og se hvor sterkt behovet blir. Jeg har både 18-55 og 50-200, kjøpt som kit fordi den var så liten prisforskjell i forhold til uten. Brukte teleen mye i fjor til konserter og underholdninger, men i år er den nesten ikke brukt. Kjekk å ha, men kunne uten problemer bytta den ut med en annen linse nå. Lykke til EDIT Både JP og Fovi tar 1000 for batterigrepet til K200D, så det tilbudet det er linka til er ikke dårlig. Evt så selger pixmania K200D med 18-55 for 4500, hvis du tør å handle der. K200D Endret 15. mai 2009 av HetrTiXc Lenke til kommentar
# offline Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Jeg ville valgt pakken som Fovi selger. Skulle du være uheldig med å få ett objektiv som feilfokuserer e.l. så er Fovi 1000 ganger bedre å forholde seg til enn pixmania. DA 18-55mm ALII er ett av de bedre kitobjektivene på markedet. K200D er mindre enn K10D, med batterigrep blir K200D ett solid kamera. K10D og K200D er veldig lik. Hadde ikke Pentax strippet K-m så mye ville den ha vært bedre enn både K10D og K200D. Det er ikke sikkert du trenger mer enn 55mm, så har jeg vært deg ville jeg ha ventet med teleobjektiv. Skal du ha det så kjøp DA 55-300mm, ikke DA 50-200mm. FA 35mm f/2 AL kan anbefales hvis du trenger lysterk normal objektiv. Den har vært til salgs en stund nå og sikkert prutbar. Synd du ikke har råd til fovi-pakken og FA35mm. Endret 15. mai 2009 av NorthPentax Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 I følge akam så har AL-II raskere fokusmotor og en annen type beskyttelsebelegg på linsene.Ingen av dem har fokusmotor - alle Pentax-kamerahusene har det innebygget. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hva ble det? Hvor ble det kjøpt? Lenke til kommentar
asconasny Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Det ble K200d'kitet fra Fovi.no .Får heller bygge ut med noen andre objektiver senere hvis det blir aktuelt. Satser på jeg blir fornøyd med denne pakken Takker for hjelpen Asconasny Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 I følge akam så har AL-II raskere fokusmotor og en annen type beskyttelsebelegg på linsene.Ingen av dem har fokusmotor - alle Pentax-kamerahusene har det innebygget. Der skulle det nok bare stått fokus, ja... Tok faktisk fram kitobjekttivet da jeg leste artikkelen hos akam, bare for å være sikker. Så jeg var tydligvis ikke helt tilstedet da jeg skrev det Men da er spørsmålet hvordan de har klart å gjøre fokuseringa raskere. Fysisk er vel objektivene så og si like, og fokusmotoren er den samme...? Har det elektroniske i objektivet mye å si for fokus? Gratulerer med kamera, asconasny. Måtte det gi deg mye glede og mange fine bilder Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Men da er spørsmålet hvordan de har klart å gjøre fokuseringa raskere. Fysisk er vel objektivene så og si like, og fokusmotoren er den samme...? Har det elektroniske i objektivet mye å si for fokus? Kanskje det mekaniske? Lettare/mindre bevegelege delar, betre opplagring m.m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå