Gå til innhold

Skummel .exe fil som kopierer seg selv over på minnepenn.

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om jeg har postet helt rett her nå, men om dere vet om et bedre sted å legge tråden er det bare å rapportere det :)

Arbeider på en skole der det er veldig mange infisterte minnepinner;

Når en setter i en minnepenn så får en opp denne forespørselen;

Open folder to view files

med dette programmet på enheten

i tillegg til det, det egentlig skal stå stående rett under;

Åpne mappen og vis filene

med Windows Utforsker

-----------------------------

Viruset har da endret autorun på minnepennen til å kjøre den infiserte filen som default når den settes i.

Siden antivirusprogrammet vi bruker her tydligvis ikke tar knekken på dette her så hadde det vært fint å i allefall vite hva det er som blir kjørt på maskinene så en vet om en trenger å gjøre noe med problemet.

Så spørsmålet er: Hvordan kan jeg se hva denne .exe-filen gjør med maskina ? Går det ann å åpne denne filen på en enkel måte for redigering ? Går det ann å extracte den på en måte eller overvåke hva som blir gjort i det programmet kjøres ?

Håper det er noen som har svar på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke direkte enkelt å se hva den gjør med filsystemet nei, men i et virtuelt miljø er det ikke umulig å følge med på litt av det som skjer.

Det eg anbefaler deg å sjekke er endringer i registerert, childprocesser den starter og filer den åpner, endrer, oppretter, sletter. Verktøy for dette kan du finne på denne linken: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/default.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...