Durochris Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hei Jeg har hørt at XFX og eVGA har de beste GTX 295' ene. Også leser jeg har det er akkuratt samme hvilket kort jeg kjøper. Jeg har en nesten komplett PC, mangler bare skjermkort og blir veldig i tvil. Er noen bedre enn andre? Skriv hva dere vet her: Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Sjekk ut garantiene og annen software de kan stille med som for eks voltmod fra evga osv. Oppgraderingsavtaler osv. Ellers så er kjøleren lik, hvorfor ikke gå for det billigste? Har selv 2x evga kort Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Sjekk ut garantiene og annen software de kan stille med som for eks voltmod fra evga osv.Oppgraderingsavtaler osv. Ellers så er kjøleren lik, hvorfor ikke gå for det billigste? Har selv 2x evga kort Vet du om hvem som har den beste garantien og oppgraderings avtalene? Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg tror jeg går for eVGA, hvis ikke det er større forskjell enn det. Link Det er ikke så veldig dyrt heller Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kortene i og for seg er KLISS LIKE, eneste produsentene av 295 får lov til å gjøre er å endre dekoren på kjøleren og that's it. Ellers må de konkurrere på garanti og bundle. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Noen anbelfalinger? Hvem har den beste bundelen? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Kortene i og for seg er KLISS LIKE, eneste produsentene av 295 får lov til å gjøre er å endre dekoren på kjøleren og that's it.Ellers må de konkurrere på garanti og bundle. Men de er ikke produsert på samme fabrikken er de? Si XFX har bedre produksjonsutstyr med mindre feil på enn f.eks Gainward. Er det samme produsent av komponentene? Om Nvidia sier at der og der MÅ det være en mostand på 100 ohm, men ikke hvilken produsent den kommer fra, så kan man i så fall si at noen må være høyere kvalitet, og dermed "bedre", enn andre? Osv Edit: Jeg bare spør, så det er klart. Endret 11. mai 2009 av tacomodo Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Noen anbelfalinger? Hvem har den beste bundelen? Bundle i forhold til prisen. Tror egentlig ikke bundle'n på de forskjellige kortene er så forskjellig, alt nødvendig får man uansett med. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kortene i og for seg er KLISS LIKE, eneste produsentene av 295 får lov til å gjøre er å endre dekoren på kjøleren og that's it.Ellers må de konkurrere på garanti og bundle. Men de er ikke produsert på samme fabrikken er de? Si XFX har bedre produksjonsutstyr med mindre feil på enn f.eks Gainward. Er det samme produsent av komponentene? Om Nvidia sier at der og der MÅ det være en mostand på 100 ohm, men ikke hvilken produsent den kommer fra, så kan man i så fall si at noen må være høyere kvalitet, og dermed "bedre", enn andre? Osv Edit: Jeg bare spør, så det er klart. Så vidt jeg vet ruller de av samme samlebånd, det eneste de får lage selv er dekor delen av kjøleren, så stort sett det de gjør er å pakke de ned. Så alt av komponenter og diverse er også bestemt av Nvidia, derfor har vi ikke sett noen som har skrotet de analoge PWMene på 295, men det har blitt gjort på GTX 260. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Men de er ikke produsert på samme fabrikken er de? Si XFX har bedre produksjonsutstyr med mindre feil på enn f.eks Gainward. som skrevet over, brikkene selges ikke i løs vekt enda = alle kort like. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kortene i og for seg er KLISS LIKE, eneste produsentene av 295 får lov til å gjøre er å endre dekoren på kjøleren og that's it.Ellers må de konkurrere på garanti og bundle. Men de er ikke produsert på samme fabrikken er de? Si XFX har bedre produksjonsutstyr med mindre feil på enn f.eks Gainward. Er det samme produsent av komponentene? Om Nvidia sier at der og der MÅ det være en mostand på 100 ohm, men ikke hvilken produsent den kommer fra, så kan man i så fall si at noen må være høyere kvalitet, og dermed "bedre", enn andre? Osv Edit: Jeg bare spør, så det er klart. Så vidt jeg vet ruller de av samme samlebånd, det eneste de får lage selv er dekor delen av kjøleren, så stort sett det de gjør er å pakke de ned. Så alt av komponenter og diverse er også bestemt av Nvidia, derfor har vi ikke sett noen som har skrotet de analoge PWMene på 295, men det har blitt gjort på GTX 260. Godt å høre. Da kan man hvertfall trygt handle hvilket som helst merke. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kortene i og for seg er KLISS LIKE, eneste produsentene av 295 får lov til å gjøre er å endre dekoren på kjøleren og that's it.Ellers må de konkurrere på garanti og bundle. Det finnes også 295-kort med ferdigmontert vannkjølingsblokk: Zotac GeForce GTX 295 og BFG Tech GeForce GTX 295 H20 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Vannkjølingsblokk tror jeg er ett unntak, så langt har det ikke kommet med andre luftkjølere på GTX serien utenom 285 og 260 som selges i løsvekt (Altså kun brikken og produsenten står fritt til å designe PCB) Endret 11. mai 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Fungerer alle kort med eVGA precision(eller hva det heter) og alle kan OC like lett? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 eVGA fungerer på alle kort. OC avhenger om du er heldig og får en god GPU Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Da har jeg bestemt meg. JEg går for Gigabyte GTX 295, det er det billigste jeg fant: Gigabyte GTX 295 Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Er det noen som tror jeg får mer når jeg skal selge det hvis jeg kjøper EVGA? EVGA har jo ganske heavy garanti. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Nei, du får nok ikke solgt det for mer da nei. De fleste når de handler brukt går etter billigste kort med GPU og garantien er da som oftest ganske gammel. Har også sett at produsenter sliter med garantisaker når det er en annen eier enn den som først hadde kjøpt. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Nei, det blir eVGA GTX 295. De har den beste garantien og 90 step up osv.. Koster litt mer, men jeg dropper CPU kjøler. Den som følger med i7 er såpass bra til ikke hardcore OC. eVGA GTX 295 w/ backplate Det er litt kult med den backplaten som gjør det kjøligere og tøffere å se på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå