Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett fungerer ikke, byttet HK & CPU

Anbefalte innlegg

Ja, nå er jeg noe så inni satans helvete lei av å prøve å få til nettet mitt.

Jeg har måttet bytte hovedkort og CPU grunnet at de røk, og siden har jeg ikke hatt nett, får bare opp "Begrenset eller ingen forbindelse". Jeg har forsøkt i titalls timer med å få nettet til å fungere, men uten hell. Kjøpte tilogmed et nytt nettverkskort idag, D-Link DGE-528T Gigabit PCI Desktop Adapter, men det funker faen meg ikke heller! Hva kan være galt?

Jeg har prøvd min internett port på flere andre PC'er og de godtar nettet alle sammen. Har prøvd å opprette ny kobling, installere hjemmenettverk, reparere, ipconfig + /release & /renew, reinstall av driver, deaktiver/aktiver nettverkskort, reparere Winsock, sjekke TCP/IP, prøvd å kjørt nettet gjennom 2 ulike routere.

Hva kan jeg gjøre?

SPECS:

Intel Core 2 Duo E8400

Asus P5QL Pro

6 GB OCZ RAM

620W Corsair

XFX GeForce 8800GT

Samsung Spinpoint 500 GB

Samsung Spinpoint 150 GB

Et eller annet optisk rom som fungerer.

Edit: Windows XP Pro 32 bit

Endret av xcitu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo merkelig ut hvis du har prøvd flere andre pcer på samme ruter/modem og de virker, og at du har gått til innkjøp av et ekstra nettverkskort og det også ikke fungerer.

Du har sikkert kontroll på dette men har du sjekket at du har skrevet inn riktig ip adresse gateways og dns mot ruter?

Hvis dette ikke er 100% korrekt får du den feilen du nevner (begrenset tilgang)

Lenke til kommentar

Gå i kontrollpanel, på network og finn internett koblinga di, høyreklikk og trykk egenskaper, deretter velger du Internet protocol version4 (tcp/ipv4) og trykker properties under.

Der vil du få opp valg om statisk eller automatisk ip adresse. Hvis du ikke har statisk ip må begge valgene her stå på automatisk.

Hvis statisk må du fylle inn ip/mask/gateway/dns (disse får du hos din ip leverandør.

Lenke til kommentar

Ah ok, ganske sikker på at jeg har statisk IP men skal ta en telefon til ISP for å se hva de kan finne ut.

--

Vell, de sa at innstillingene måtte stå på at det skulle hentes IP adresse automatisk, så antar at jeg har statisk IP da.

Jeg er veldig sikker på at det er noe gale med min PC. Ethernet porten på hovedkortet fungerer ikke, bare begrenset og det nye nettverkskortet fungerer ikke. Alle andre PC'er funker fint.

Jeg har tilogmed installert XP pånytt på 150 GB disken hvor det fungerer heller ikke.

Noen som har en ide?

Endret av xcitu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...