Gå til innhold

Uregelmessig fps-drop i spill, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Har altså en Acer Aspire 5930g og lurer på om dette problemet er på en måte universalt for bærbare?

Det som skjer er at uansett hvilket spill jeg spiller, så kommer det fps-drop helt uten mening. Har ingenting som helst å gjøre om det er krevende sekvenser i spillet heller. Jeg kan vente i et par minutter og da kan det gli helt fint. Spiller jeg et par minutter med dette så kommer det tilbake igjen.

Så kan det også nevnes at denne laptopen blir meget varm under spilling (80-90 grader), men jeg kan ikke helt skjønne at dette skulle være selve problemet da det plutselig glir helt bra igjen?

Jeg har prøvd å formatere, også kjørt både Vista og W7. Kan det være ekstremt mye støv i vifta så den svikter? Hører ikke forskjell i selve viftehastigheten, faktisk så har jeg aldri hørt forskjell på hastigheten.

Har spurt i samletråden for 5930g, og liten respons der.

Endret av k_flaathe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo ikke være softwarebug når det fortsatt er et problem når jeg har formatert - installert WinXP - Win7?

Tviler sterkt på at maskinen går i strømsparermodus, når jeg har prøvd så mye - det må være hardware.

Derimot, om du kunne vise meg i den tråden hvor du ser løsninga, så mottas det med stor takk. Skader ikke å prøve. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...