Gå til innhold

Acer Aspire Revo - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med Acers Aspire Revo ennå?

Falt for den hendige lille maskinen og idéen om å "klistre" den bakpå min nyanskaffede 52" for avspilling av video, og helst litt World of Warcraft'ing...

Har lest det jeg har kommet over på nettet, men lurer fremdeles litt på muligheten for spill. Har gaming-rigg fra før, men stolen foran TV'en er sååå mye bedre! :blush:

Test hos DinSide.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestillt en selv i dag fra MPX, så antar at den kommer på Onsdag/Torsdag, så kan kan evt dele litt erfaringer når jeg får lekt med den da.

Jeg er rett og slett lei av å bruke Xbox 360 til å vise filmer, så når jeg så en artikkel om denne for en måned eller noe tilbake, så falt jeg for den med en gang. Planen er å legge inn MediaPortal, og kjøre den som en mediasenter løsning mot min 40", men kommer nok til å leke med den generelt for å se hva den kan gjøre.

Vurderer om jeg skal bytte ut Vista med Win7, men klarer ikke bestemme meg :p

Lenke til kommentar
Har bestillt en selv i dag fra MPX, så antar at den kommer på Onsdag/Torsdag, så kan kan evt dele litt erfaringer når jeg får lekt med den da.

Jeg er rett og slett lei av å bruke Xbox 360 til å vise filmer, så når jeg så en artikkel om denne for en måned eller noe tilbake, så falt jeg for den med en gang. Planen er å legge inn MediaPortal, og kjøre den som en mediasenter løsning mot min 40", men kommer nok til å leke med den generelt for å se hva den kan gjøre.

Vurderer om jeg skal bytte ut Vista med Win7, men klarer ikke bestemme meg :p

Høres bra ut om du kan dele noen erfaringer ja. Har lyst å bestille en selv, men er så veldig usikker. På noen tester virker den strålende, mens hos andre høres det ut som en treg stue-PC. Hadde tenkt å bruke den til det samme som deg. Som en liten HTPC på en måte.

Lenke til kommentar
Høres bra ut om du kan dele noen erfaringer ja. Har lyst å bestille en selv, men er så veldig usikker. På noen tester virker den strålende, mens hos andre høres det ut som en treg stue-PC. Hadde tenkt å bruke den til det samme som deg. Som en liten HTPC på en måte.

Deler gjerne erfaringer vettu :) Fikk bekreftelse i dag om at pakken var sendt (visste forøvrig ikke at de jobba på Søndag på MPX), så da blir den vel levert til Posten i morra, så da har jeg den nok Tirsdag/Onsdag. Så da skal jeg teste den godt og si hva jeg mener.

Har trua på at den kan funke som en god mediasenterløsning, så lenge man har riktige codecer(for hw aksellerasjon av HD filmer f.eks) og programvare selvfølgelig, men det finner jeg jo ut om ikke så altfor mange dagene.

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar

Deler gjerne erfaringer vettu :) Fikk bekreftelse i dag om at pakken var sendt (visste forøvrig ikke at de jobba på Søndag på MPX), så da blir den vel levert til Posten i morra, så da har jeg den nok Tirsdag/Onsdag. Så da skal jeg teste den godt og si hva jeg mener.

Har trua på at den kan funke som en god mediasenterløsning, så lenge man har riktige codecer(for hw aksellerasjon av HD filmer f.eks) og programvare selvfølgelig, men det finner jeg jo ut om ikke så altfor mange dagene.

Høres bra ut :)

Hadde vært fint hvis du testa noen spill også og så hvordan den tok dem.

Lenke til kommentar

Kan sikkert teste noen spill, selvom jeg egentlig ikke er noen spill-løve. Kan iallefall teste ut WoW og slikt. Er det evt noen spesielle spill du lurer på og slikt, så si fra, hvis jeg har det liggende, så kan jeg teste ;)

Lenke til kommentar

Kan sikkert teste noen spill, selvom jeg egentlig ikke er noen spill-løve. Kan iallefall teste ut WoW og slikt. Er det evt noen spesielle spill du lurer på og slikt, så si fra, hvis jeg har det liggende, så kan jeg teste ;)

Hadde egentlig ikke noen spesielle i tankene. Du trenger ikke hvis du ikke har noen spill som du har tenkt å spille noe uansett :)

Endret av Mortinho
Lenke til kommentar

Hørtes kjempefint ut med tilbakemeldinger, Dezzorex.

For min del er det WoW som er mest interessant, da jeg har andre maskiner jeg setter meg på for de tyngre spillene.

Har lest en rekke flere tester, og øyner ikke veldig store håp for ytelsen på WoW, men det vil tiden vise.

Utifra egne erfaringer ville jeg nok gått for Win7 på den istedenfor Vista. Synes den er "raskere" og mer medgjørlig/responsiv enn Vista.

Vil nok benytte den som ett mediasenter istedenfor 360'en jeg og. :)

Lenke til kommentar

Ubuntu tror jeg vil funke best men skal man spille så burde man bruke windows 7 :)

Men selveste vistagrøten blir nok for mye for den stakkars boksen

Btw: er det mulig å få tak i Linux versjonen i noen norske butikker?

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Ok, så nå er Revo'n i hus :D Etter en SVÆRT lang installasjonsprosess (Sikker på at det tok to timer), og etter avinstallering av diverse crapprogramvare (Acer Arcade, Office, McAfee) fungerer den faktisk helt ålreit, men man merker godt når man kjører 1920x1080 at man jobber på en maskin med svært lite CPU kraft. Relativt rask til å starte er den også, iallefall i forhold til at CPUen suger...

Har foreløpig kun lagt inn MediaPortal med diverse hw aksellerte kodeker og shit, men det funker iallefall nydelig. 720p og 1080p x264 i Matroska-container funka nydelig, men trailere fra nett via My Trailers og slikt med oppløsning på 720p og opp hakker pga at kodekene ikke støtter hw aksellerasjon dessverre, men jeg skal uansett bare bruke den til filmer/serier. Kan så fort jeg faktisk får penger inn på kontoen iallefall teste WoW. (Har ikke spilt på noen måneder)

Vifta på den lager forsåvidt godt med lyd når den går for fullt, men til sammenligning med xbox 360en min så er det ingenting, og det er absolutt ikke plagsomt. Maskinen høres ikke ut som en flymotor liksom, men man lurer ikke på om maskinen står på heller, for å si det sånn :p

Ubuntu tror jeg vil funke best men skal man spille så burde man bruke windows 7 :)

Men selveste vistagrøten blir nok for mye for den stakkars boksen

Btw: er det mulig å få tak i Linux versjonen i noen norske butikker?

Såvidt jeg har sett er ikke Linux versjonen tilgjengelig i norske butikker enda, men det kommer.

Vista som ligger på den funker faktisk overraskende bra, og man er jo "dessverre" avhengig av Windows Vista eller 7, for å få hw aksellerert videoavspilling og slikt, så skal man bruke den som mediasenter så er dessverre det eneste alternativet.

Vurderer selv å legge inn Windows 7, men da eneste recoveryalternativ er en partisjon på harddisken (og du får ikke brenne ut plater med mindre du har ekstern cd/dvd-brenner), drøyer jeg litt. Har dårlig erfaring med at recoverypartisjonen fucker opp etter at man har installert andre operativsystemer på Acer maskiner...

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar
Vista som ligger på den funker faktisk overraskende bra, og man er jo "dessverre" avhengig av Windows Vista eller 7, for å få hw aksellerert videoavspilling og slikt, så skal man bruke den som mediasenter så er dessverre det eneste alternativet.

Windows XP støtter hw aksellerert videoavspilling.

Linux har enda bedre støtte for HW avspilling. (også støtte for mkv profil 5.1, med høyere bitrate).

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Kan så fort jeg faktisk får penger inn på kontoen iallefall teste WoW. (Har ikke spilt på noen måneder)

Kjempegrei tilbakemelding Dezzorex! Men husk - det er ikke meningen at du skal få ekstra utgifter som "takk" for at du er aktiv på forumet. WoW er en svær nok installasjon som det er hvis man skal prøve det ut, om man ikke skal få utlegg for å være vennlig i tillegg. ;)

Du skal ikke gjøre det for min del - forespørselen gjaldt de som evt. hadde prøvd det ut og satt med info'n.

Ser ut til at jeg må gå til innkjøp av en slik selv så fort det dukker opp litt kronasje på min egne konto (om enn bare for mediespillerens del), og så får jeg se om jeg ikke får slengt inn noe info her selv etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Så du mener den er verdt pengen hvis man skal bruke den som en liten HTPC?

Jeg angrer ikke et sekund på kjøpet enda jeg iallefall, men vil vel påstå at hvis man skal få best mulig ytelse ut av den ved HD filmer og slikt, så må man vel ha litt over gjennomsnittet peiling på hva man gjør. Må jo bla å legge inn riktige kodeker og sette de opp riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...