Gå til innhold

Vi må passe på jentene og barna våre - Oversikt over overgripere nå!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Leser med avsky om de tre gutta som voldtok ei forsvarsløs jente på 15, på en brutal og nedverdigende måte.

 

Hva med å lage et offentlig register med fullt navn, bosted og bilde av sånne folk ?!?!

En mer prevantiv måte å forhindre fremtidige forseelser skal man lete lenge etter. Dette vil være en betryggelse for foreldre med småbarn, og jenter har en mulighet for å vite hvem man ikke vil møte på vei hjem.

 

Mange vet hvem disse guttene er. Mange som har slitt med overgrep sier ikke ifra selv i voksen alder. Derfor kan mennesker, som for eksempel den kjente "lommemannen", fortsette slike overgrep, rett og slett fordi den allmenne befolkningnen ikke kjenner til hans ugjerninger.

 

Kom gjerne med forslag, kritikk og ros. Hvis noen tør, er det ingenting i veien for å nevne navn på de guttene nevnt tidligere i innlegget! Hvis noen er interesserte i å starte en slik webside, ta kontakt !

 

Dette er også et hint til politikerne, hvis de tør!

 

MVH, Freddie

Endret av feitefreddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mennesker skal henges ut, selv etter de er ferdige med straffene sine, selv om det ble begått udåder på fylla eller lignende, selv om det kanskje aldri kommer til å skje igjen så skal disse henges ut og permanent bli skydd av samfunnet uansett hvor de bosetter seg?

 

Du snakker om folk som er blitt dømt? For hvis man skal begynne å slenge opp register om folk man TROR har begått slike ting så begynner det å bli ytterst farlig.

Lenke til kommentar

Helt enig med rampage, dette kan bli yterst farlig. Siden mange rykter kan komme opp på listen. Og voltekts menn som har gjort det i fylla med ei jente de trodde var med på det...

 

Men det hadde jo gått an å si at alle voldtekts men som har voldtatt tre ganger eller mer og har blitt dømt for det kan komme på en slik liste.

Lenke til kommentar

Hvirker kanskje smart om du skal holde "BakkegrendaBorettslag" trygt, men for samfunnet som helhet kan jeg ike se en eneste fordel med ett slikt register. Ett eller annet sted må jo disse menneskene bo, om du jager de fra ditt nabolag dukker de bare opp i et annet. Og om de blir arbeidsløse og bitre uteliggere tviler jeg sterkt på at det vil senke gjentakelsesfaren...

Lenke til kommentar
hadde det dær vært datteren min så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort en ting er sikkert de ville fått svi!

 

det er klart, men hadde det vært ungen min hadde jeg vært mer opptatt av å hjelpe henne enn å søke hevn....hevn gavner sjelden mye. Høyst sannsynligvis ender jeg i fengsel om jeg gjør dem noe, og hva skulle datteren min gjort DA?

 

En slik side vil undergrave rettstaten slik vi ser den i dag - hvor straff er noe samfunnet representert ved påtalemyndigheten gjør. Når straffen er avtjent er mennesket i prinsippet fritt, og har gjort opp for seg.

Det er ikke vår jobb å fortsette straffen der påtalemyndigheten avsluttet den.

 

Konsekvensene av slike sider har også vært diskutert opp og ned mhp. stigmatisering, mobbmentalitet, manglende evne hos folk å skille person-sak,se konturer, hevnønske osv osv osv.

 

Og nei: sist jeg sjekket var ikke forumet et sted vi skulle henge ut folk som IKKE er dømt enda, at TS foreslår dette finner jeg kvalmende.

Lenke til kommentar

Stefaren til seksåringen som ble MISHANDLET TIL DØDE fikk 6 års fengsel. Det ble jo debatt om hvor kort straff han fikk. En gutt fikk ikke oppleve mer en seks år av livet sitt, drapsmannen mister bare 8-9% av livet sitt. Hva er riktig med dette ? Hvorfor kan noen komme å si det er feil å fjerne muligheten til å identifisere lommemannen. Tenk hvor mange uskyldige som hadde spart seg å få livet ødelagt, hvis vi ikke hadde "tenkt på folk som lommemannens ve og vel" ?

 

Har virkelig draps -og voldtektsmenn ( eller kvinner for den saks skyld ) alle rettigheter inntakt ? De har frastjålet så mye av rettigheter til ofrene, er de fortjent til de samme rettighetene etter det ? På fremtidig uvitende ofres bekostning???

 

Poenget er ikke å oppleve blodhevn som forverrer livet til alle. Målet med forslaget er å skape frykt blandt f.eks pedofile.

 

"How to catch a predator" er et program som går/gikk i USA. Det gikk ut på at voksne utga seg for å være barn på chattekanaler online. Der fanget de opp voksne som var ute etter å forbryte seg på det de trodde var barn. De ble invitert av "muldvarpene" hjem, hvor kamerafolk og politi sto klar. En episode av programmet er her.

 

Der ble alle ansikt vist uten sensurering på landsdekkende TV. Tydeligvis noen med bein i nesa som avgjorde at det var "godkjent".

 

Noen som ikke tror det virket prevantivt ?

Hvis det reddet ET barn, var det verdt alle selvmordene blandt de pedofile ?

Endret av feitefreddy
Lenke til kommentar

Man kan da ikke akkurat stemple et menneske for en feil som har blitt gjort. Greit nok, kommer det an på graden selvfølgelig.

 

Vi alle har vel gjort feil(er) her i livet, mens enkelte kanskje gjør større feiler som forbrytelser ol. og man kan vel ikke akkurat taes for hele livet? Menneskelig å feile.

 

 

Men som sagt, det finnes en grense på hva man også kan "godta" for at en person ikke skal skyves ned i dritten.

 

 

[...] Forventer reaksjoner [...]

Lenke til kommentar

Det er ikke opp til verken deg eller andre sinte foreldre å dømme folk. Du er ikke noe rettslig organ og burde derfor holde deg langt unna slikt. Straffeutmåling skal håndteres av domstolene, ikke av sinte, frustrerte foreldre som drives av hevnlyst og hat.

 

Du sier at målet 'er å skape frykt blant de pedofile', men det er ikke slik det funker. Får man en slik database vil de bli forfulgt, angrepet, hengt ut og det som verre er.

Lenke til kommentar
Stefaren til seksåringen som ble MISHANDLET TIL DØDE fikk 6 års fengsel. Det ble jo debatt om hvor kort straff han fikk. En gutt fikk ikke oppleve mer en seks år av livet sitt, drapsmannen mister bare 8-9% av livet sitt. Hva er riktig med dette ? Hvorfor kan noen komme å si det er feil å fjerne muligheten til å identifisere lommemannen. Tenk hvor mange uskyldige som hadde spart seg å få livet ødelagt, hvis vi ikke hadde "tenkt på folk som lommemannens ve og vel" ?

 

Har virkelig draps -og voldtektsmenn ( eller kvinner for den saks skyld ) alle rettigheter inntakt ? De har frastjålet så mye av rettigheter til ofrene, er de fortjent til de samme rettighetene etter det ? På fremtidig uvitende ofres bekostning???

 

Poenget er ikke å oppleve blodhevn som forverrer livet til alle. Målet med forslaget er å skape frykt blandt f.eks pedofile.

 

"How to catch a predator" er et program som går/gikk i USA. Det gikk ut på at voksne utga seg for å være barn på chattekanaler online. Der fanget de opp voksne som var ute etter å forbryte seg på det de trodde var barn. De ble invitert av "muldvarpene" hjem, hvor kamerafolk og politi sto klar. En episode av programmet er her.

 

Der ble alle ansikt vist uten sensurering på landsdekkende TV. Tydeligvis noen med bein i nesa som avgjorde at det var "godkjent".

 

Noen som ikke tror det virket prevantivt ?

Hvis det reddet ET barn, var det verdt alle selvmordene blandt de pedofile ?

 

Nå får du gi deg med tablodiseringen her:

 

1. 8 åringen sin død var osgå et resultat av samfunnet sin manglende evne til å følge opp opplæringsloven, rapportere mistanker om mishandling m.m. over LANG tid.

 

I denne saken er den saken irrelevant sånn sett.

 

2. Lommemannen saken, her husker jeg at noen mente at det egentlig var verre at det ble hevet til noe så ille, og at i seg selv kunne traumatisere, mens det som skjedde ikke nødvendigvis var så ille for alle.

Og; den mistenkte herjet i 10 år...UTEN å bli tatt, hva skal en liste gjøre i den saken?

 

3. Ja, alle har rettigheter i behold, forskjellen er at de som gjør noe galt, blir straffet av påtalemyndigheten...og når straffen er oppgjort, så slutter det der...vi har gjort opp, vi har ikke noe krav på noe massehysterioppslag/sladderopplegg bare fordi vi er redd noen skal gjøre noe igjen, og i samme slengen i vesentlig større grad forsterke opp om muligheten ved å gjøre så!

 

4. Nei, mange av de ble avvist av statsadvokaten som ulovlig arrest...å stå ved døren i seg selv var ikke ulovlig, den ulovlige handlingen var gjort evd datamaskinen eventuelt om personen gjorde noe. Og så vidt jeg mintes ble mange liv ødelagt for å lage tv-show i beste amerikansk poltistil...bein i nesa...ja, jøss.

 

5. Du lager et opplegg som vil forhindre alt av behandling, tilbakevendelse til samfunnet og prinsipper ved rettstaten...en straff er ikke lenger oppgjort for alle når de er ferdig, for i tillegg skal de henges ut med bilder,adresse og personnummer...men dette skal bare gjelde noen. Og du ser ikke at dette blir blodhevn...ikke i dødsmessig forstand, men praktisk talt det samme.

 

6. nei, det vil ikke virke preventivt...

Lenke til kommentar
Poenget er ikke å oppleve blodhevn som forverrer livet til alle. Målet med forslaget er å skape frykt blandt f.eks pedofile.

 

[...]

 

Hvis det reddet ET barn, var det verdt alle selvmordene blandt de pedofile ?

Du får gjerne sette deg inn i hva pedofili er, og slutte å forhåndsdømme dem som lider av det.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Der har du et viktig poeng, Rikspøbel. Man dømmer ingen fordi de er pedofile, men på bakgrunn av at de har utført en ulovlig handling. Det er ikke ulovlig å være pedofil og de aller fleste kan ikke noe for det.

 

Dømte pedofile skal sone straffen sin og så behandles som alle andre medmennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...