Gå til innhold

Finnes det noen jobber på dataen(internett) som en 13åring kan gjøre?

Anbefalte innlegg

er det noen som vet om noen jobber eller ting jeg kan gjøre som 13åring for å tjene penger? det hadde vært gøy om det var noe på dataen. og noe som jeg faktisk tjener på ikke san adsense ting som du aldri tjener på.

men er det noen som har tips?

jeg kan litt med data men ikke allt for mye er villig til å lære meg noe visst det hjelper.

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visst du ikke har en spesiell kunnskap du kan dele med andre ( for eksempel programmering) er det nok lite utenom å klikke på reklamer og delta på spørreundersøkelser som gir noe særlig med penger.

Lenke til kommentar
Jeg er 14 år, hvor lang tid ca. vil det ta å lære seg html og css? i snitt til andre på min alder, vil ejg si at jeg kan MYE om data.

Å lære seg å lage hjemmesider med html og css tar vel en dag ca men å lære alle mulighetene med html og css og mestre dette tar vel noen dager/uker.

Lenke til kommentar
Vel, så blir dei ei rimeleg lite interaktiv heimeside om ein ikkje programmerer noko serverside som bla. PHP, og knyttar dette opp mot mySQL eller liknande. Først då byrjar ei brukbar webside å ta form.

Selvsagt men man må begynne en plass.

noen dager/uker, hadde forventa å lese noen måneder/år :p jaja, bare å begynne å lære seg da.. hva skal jeg lære først? html eller CSS?

Begynn med html, css har INGEN mening uten html.

Kan hjelpe deg på veien, kopier følgende tekst, lim i notepad og lagre filen med index.html, deretter åpner du filen i Internet Explorer eller en annen nettleser.

<html>

<head>

<title>Min første hjemmeside laget i html</title>

</head>

<body>

<h1>Dette er en overskrift</h1>

<br><br>

<a href="http://www.vg.no">Link til VG</a>

</body>

</html>

Gratulerer, da har du faktisk laget din første nettside. En meget grunnleggende side MEN det er en begynnelse, les mer på www.w3schools.com og deres meget gode tutorials for å finne ut mer.

Si i fra om du ikke får det til....

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Burde vel ikke behøve å si det, men ingen kommer til å hyre en 15 åring med mindre han er utrolig tallentfull. De fleste som jobber i bransjen har utdannelse og/eller har brukt veldig mange år av fritiden sin på å bli dyktige. Det er ikke en karrierevei for lettvindte penger.

Will_code_HTML_for_food.jpg

Men liker man data må man bare hive seg ut i det.

Lenke til kommentar
Hvis du innehar en god del kunnskap om pc, mac eller lignende så kan du kanskje ta på deg serviceoppdrag blandt bekjente? Kanskje den enkleste måten å tjene noen ekstra kroner på.

Har tjent noen kroner på slikt, men ikke noe "Big Money". PSP hacking derimot har jeg vel tjent litt på..

Lenke til kommentar

boreandre har nok rett.

Jobber for kjente og nære.

Evnt. bli god i nettdesign, så kan du kanskje selge templates eller lage nettside for kjente som er interessert.

HTML, CSS, PHP, MySQL og javascript funksjoner er en god start.

Men det krever jo en del kunnskaper om databaser og slikt, også om FTP servere.

Bare å starte :thumbup: Er ikke av de vanskeligste språkene å lære. Det er morsomt og når du får dreisen :)

Forøvrig er jo også C++ et veldig greit språk og lære seg og kjempe artig når du har lært litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...