Plinge93 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Prosjekt: Her er kommentartråden til prosjektet mitt om trekabinettet mitt! Kom gjærne med spørsmål om ting du lurer på, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan. Arbeidsloggen finner du her! Endret 8. mai 2009 av Plinge93 Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei Tøfft prosjekt du begynner på Et lite tips til en evt endring, er at du bør snu PSUn sånn at den ligger ned. Da får du sikkert plass til en større vifte over (ikke på siden) som bråker mindre. Da kan PSUn trekke kall luft fra utsiden av kabinettet med en gang også. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Ok! Jeg tenkte også litt på dette. Har faktisk tegninger av dette hjemme. Skal prøve å legge det ut så fort jeg får kjangs. Takk for tipset EDIT: Har nå lagt ut bilde i workloggen. Endret 4. mai 2009 av Plinge93 Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Forslag til viftestyring! Jeg trenger en viftestyring, og lurte på om jeg kunne få litt hjelp. Jeg vil ha en viftestyring der jeg har muligheten til å skru ned de forskjellige viftene uten å måtte slå de helt av, men også kunne ha muligheten til å slå dem av. Er ikke helt sikker på hvor mange kanaler jeg trenger. Hva andbefaler dere? Jeg har sett litt på Microplex.no etter viftestyring, men er ikke helt sikker på hvilken jeg skal velge.. Har sett litt på disse: Sunbeam Rheobus Extreme, Sort Viftestyring Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sort Viftestyring Zalman viftestyring ZM-MFC1 6 kanaler Zalman viftestyring ZM-MFC1 Plus, Sort 6 kanaler Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 yay trur dette kommer til å bli bra Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg skulle egentlig få begynt på å skjære til platene og sånn i dag, men fikk desverre ikke gjort dette, da skolen ikke har fått platen jeg trenger ennå.. Så da må jeg vente til neste onsdag før jeg får begynt Men jeg håper jeg får bestilt vifter og viftestyring i løpet av denne uken, og vil da helst ha noen tips til viftestyring. Noen som har prøvd de forskjellige jeg har linket til, eller som har andre andbefalinger? Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg ville valgt den nederste Personlig syntes jeg den er best av de fire du har nevnt Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Ok, godt mulig jeg velger den da... Nå har jeg funnet vifter, viftestyring og hovedkortbrett på microplex.no. Men hva trenger jeg av adapter og fester og sånn? Her er handlevognen min: Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Lite tips : Dropp de ledningene.. det følger med sånne på viftestyringen. Du bør også bruke like vifter i hele kabinettet. Ikke bland MIST vifter med Fractal vifter. Det vil se litt "jalla" ut med forskjellige vifter ol. Hadde jeg vært deg hadde jeg også kjøpt med en ON/OFF knapp (hvis du ikke har det fra før av). Jeg har en helt lik en selv (i svart) og den er veldig bra. Kan også være lurt å slenge med noen kabel strømper også Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Okei... Hvilke synes du jeg skal velge da? MIST eller Fractal? MIST er jo mye kraftigere da, men har dobbelt så høyt støynivå... Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg trur jeg ville gått for Fractal viftene.. Med 4 stk 140mm i et kabinett, holder det med de viftene Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Her eg den oppdaterte handlelista mi fra microplex. Gi beskjed dersom jeg bør gjøre endringer, eller om det er noe ekstra jeg bør ta med i samme slengen EDIT: har lagt til en sound control til katodene.. Endret 11. mai 2009 av Plinge93 Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Er det ikke utrolig? Skolen har ennå ikke klart å få inn platene jeg skal bruke Så nå går det ennå ei uke før jeg får begynt... Men jeg prøver fremdeles å holde motet oppe... Tenkte kanskje jeg kunne prøve å legg ut noen oppdaterte tegninger... Det er ikke så store endringer, men jeg har finspikket på noen av dem... Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 De har sikkert ikke bestilt dem enda, skolene pleier å vente til de trenger noe selv også for å spare frakt. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Har du tenkt på hvordan du skal løse det med jording? du bør ha flere jordingspunkter fra HK enn bare til PSU. Mulig noen med mer fagbakgrunn kan svare på det? Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 De har sikkert ikke bestilt dem enda, skolene pleier å vente til de trenger noe selv også for å spare frakt. Joda, vaktmesteren skulle ta dem med fra Montèr forrige eller denne uka Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Har du tenkt på hvordan du skal løse det med jording? du bør ha flere jordingspunkter fra HK enn bare til PSU. Mulig noen med mer fagbakgrunn kan svare på det? Hmm, nei dette har jeg ikke tenkt på... Får se om jeg finner ut noe om dette... Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Jeg vurderer nå om jeg skal ha tre eller fire 5 1/4" brønner. Hadde i utgangspunktet tenkt meg tre, men da jeg så denne, lurte jeg på om jeg burde ha ennå en. Andre ting jeg skal ha i 5,25" brønnene er DVD-rom, viftestyring og kanskje Blu-Ray spiller. Jeg lurer derfor på om det er noen som har noen meninger om dette. Det er plass nok, så jeg ser ikke noen ulemper med fire. EDIT: Skal også ha en brønn på 2,5 * 7 cm til sound control-en til katodene.. Endret 19. mai 2009 av Plinge93 Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Har endelig fått begynt på kabinettet mitt Skal prøve å få lagt ut en update senere i kveld Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Da er update 1 ute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå