Gå til innhold

Ny Sonyspeilrefleks A330?

Anbefalte innlegg

Noen andre som har hørt om disse ryktene?

med 2 nye objektiver, 50mm f/1.8 and 18-55mm f/3.5-5.6

http://www.photoclubalpha.com/2009/05/02/a...0-future-model/

Og kommer også avløseren til A700 snart.....?

A thread on Dyxum includes claims that this camera has been seen, and that other models due for release include the A230, A380, A800 and A1000.

From BHPhoto's site:

1.- A700 body only: Back-ordered

2.- A700 with 18-70 mm lens: Back-ordered

3.- A700 with 18-200 mm lens: Discontinued

4.- A700 with 16-105 mm lens: Available

Endret av Karabin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg veldig spent på oppfølgeren til A700. A700 er jo et veldig godt kamera, og Sony har vist med dette at de kan konkurrere med både Nikon og Canon. Men det blir også spennende å se hva som skjer med de mindre modellene.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg veldig spent på oppfølgeren til A700. A700 er jo et veldig godt kamera, og Sony har vist med dette at de kan konkurrere med både Nikon og Canon. Men det blir også spennende å se hva som skjer med de mindre modellene.

Nå skjer det litt mer i Sony-verdenen. Sony Style Canada hadde bilder av nye innstegsmodeller oppe. Ble fjernet ganske raskt etter at de dukket opp i diverse diskusjonsfora. Se photoclubalpha.com

Endret av sthale
Lenke til kommentar
Spennende, men ser ut til at A700 blir beholdt da, og at bare innstegsmodelene blir nye...

Noe annet som indikerer at det kommer noe nytt, bare A900 og A350 står i den venstre sidemenyen hos Sony.......

http://www.sony.no/hub/dslr/block/2

Syns det er litt rart at Sony igjen lager 3 stk forskjellige innstegsmodeller, hvis ryktene er sanne, A230, A330 og A380.

En skulle tro at i allefall en av dem var overflødig.

Hvis A230 har liveview, så ser jeg ikke vitsen med både den og A330, det burde vært ett kamera.

A380 har sannsynligvis 14,1 mp

Sony burde lagd et kamera som var konkurrent til Canon 500D og Nikon D5000, og ikke 3 modeller som og konkurrerer innbyrdes

Men bildet blir vel klarer når detaljene og lanseringen kommer.

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Jeg snublet over en link til sony.ru i dag som innholder A230, A330 og A380. Sidene med specs på hver modell ser ut til å mangle, men ut i fra teksten og bildene ser det ut til at både A330 og A380 har liveview og vridbar skjerm. Muligens er det 10mp i A330 og 14 i A380 ?

Nå er jeg ikke så bevandret i sonyverden, men det er rart at det er noe poeng å ha så mange modeller så sant ikke A380 blir en slags erstatter for A700 ?

Du kan se siden på russisk eller via google translation

EDIT: godt mulig at sony.ru har tettet lekkasjen nå. Når jeg går på den oversatte linken så får jeg fremdeles info om de nye modellene, men går jeg direkte får jeg en side med nåværende modeller. Kanskje ligger flash med nye modeller fremdeles i min cache :-/ Dere får bare klikke og se hva som dukker opp..

Endret av sveinmb
Lenke til kommentar

Siden det virker som om sony.ru har fjernet siden igjen, tok jeg en print av det som ligger i min browser, men siden flash-bildene ikke kom med tok eg en screenshot av de viktigste.

newsony.pdf

post-108036-1241820176_thumb.png

post-108036-1241820185_thumb.png

Jeg satser på at noen andre her er like snille om de snubler over pentax-lekkasjer :)

Lenke til kommentar

Interessant, ser ut til å være mer grafisk veiledning på de nye ala D40/60. Og det ser kanskje ut som det er mer menyvalg enn dedikerte knapper, noe som kanskje er ett knep for å få kompaktbruktere til lettere gå over til speilrefleks?

Og det er som tomsi42 sier, A700 er nok ikke opp for oppgradering nå.

Den kommer nok ørlite før etterfølgeren til Nikon D300 kommer(siden Nikon bruker Sonybildebrikken, men for å ikke få Nikonulveflokken etter meg ;) , forskjellig prosessering)

Den tror jeg vi ser i ny drakt i aug/sep.

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Flere bilder på Photoclub Alpha:

http://www.photoclubalpha.com/2009/05/08/n...ve-hdmi-output/

Ser ikke ut til å være video på de nye modellene, det som ved første øyekast ser nytt ut er HDMI-utgang, design, bedre ISO behandling og menysystem, ellers ser spec ut som det eksisterende modellene.

Det som blir spennende fremover er om det er noe hold i ryktene om A1000, som visstnok skal være et profft pressekamera, spådommene er at det og A800 blir lansert noenlunde samtidig.

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

More gossip:

As for the new kits, the A330L (L is next in sequence after K) is obviously a standard kit with 18-55, while the Y is a double kit with 18-55 and 55-200 (again, Y is next in sequence after X).

The kit with 18-200 was denoted with H, so it’s logical to assume that a kit with 18-250 (if any of the new alphas is going to feature movies) is going to be denoted with G. Suppose there are new 16-105 and 16-80 with motors released (the lenses seem to have a lot of space inside for a ring motor), new kits are likely going to be called Q and maybe C (no letter after Z).

Maybe Sony will try and release a double kit with 70-300 and 16-105 or 16-80?

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=31804784

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...