Gå til innhold

Virus slår av tastaturet. funker ikke å formatere C:\

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Jeg har fått ett virus som har slått av tastaturet, har reinstallert med DVD en, acer recovery til dataen. Får ikke tastaturet til å funke igjenn, men det funker i bios og i linux (slax)

Vet egentlig ikke om det er virus, for jeg har scannet med nyeste versjon av avast, fant ingen ting.

Rett etter jeg hadde recover'et dataen, funket det, men ikke nå, etter jeg startet den på nytt. Vet ikke om recover disken formaterer eller ikke, kansje det kan gjemme seg, har todelt hardisk også, C: og D:. D: blir ikke formatert.

Har prøvd å koble til usb tastatur, funker ikke. USB minnepenn ser heller ikke ut til å virke. Har resatt BIOS.

Musen og skjermtstatur funker som det skal.

Noen med samme problemer?

Er en acer aspire bærbar 5601.

Endret av member-63169
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-63169
Prøv med eksternt tastatur

"Har prøvd å koble til usb tastatur, funker ikke. USB minnepenn ser heller ikke ut til å virke"

Lenke til kommentar
Prøv med eksternt tastatur

"Har prøvd å koble til usb tastatur, funker ikke. USB minnepenn ser heller ikke ut til å virke"

Du får slå hardisken.Neida ,men du kan putte HDen i en annen maskin og prøve og ordne den der, også kanskje det fungerer da?

Du får ikke kontakt med den i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

Har ingen dataer å sette den inn i. tror egentlig ikke det er hardisken det er noe gale med. prøvde å putte inni en annen hd i dataen, men den ville ikke boote fra recovery disken. ser jeg egentlig har tredelt hardisk, en "service hd" eller noe. kansje det er noe feil der. kan det være lurt å formatere den? :p tror kansje dataen ikke ville boote med den andre harddisken fordi den ikke fant denne stasjonen.

Endret av member-63169
Lenke til kommentar

Forstår eg deg rett no:

• Eksternt tastatur virker ikkje. Prøvd med eit anna tastatur, evt brukt prøvd i ulike USB-inngonger?
  • Mus virker, er det touchpad eller ekstern?

Prøv å kople til andre USB-"dingser", f.eks webkamera osb. Hugs og å teste alle usb kontaktene og på pc-en.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

Mus virker, touchpad og ekstern. tastatur, ekstern og intern funker ikke.

Prøvde å koble til usb minnepenn. den har problemer med å finne den.

I live-linux (slax) som jeg booter fra minnepenn, funker alt dette helt fint, ingen problemer.

Det jeg egentlig lurer på er om det er en softwarefeil eller hardware. softwarefeil, virus ol. går jo ikke under garanti.

Kan ikke skjønne at det kan være software, har jo recovret 5 ganger uten hell.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

Oppdatering:

Jeg har nå klart å installere med acer disken min på den andre hardisken, nar jeg var ferdig og skulle skrive inn brukerkontonavnet, registrerte dataen ca halvparten av tastetrykkene, etter 10 sek sluttet det å funke igjenn.

Så, hvilke andre steder kan ett virus gjemme seg? Bios? CMOS?

Merkelig nok funker det fortsatt i linux, som jeg brueker akkurat nå og skriver dette! Kansje linux har ødelagt noe? :O :S

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

xp. hørest litt rart ut at det skal vere feil i windows når problemet oppstår rett etter en nyinstallasjon, og før jeg får koblet til internett. kansje noe kan vere galt med dvd en, eneste mulighet, men den er nesten ripefri. tror egentlig ikke det er virus eg heller.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

har ikke linux installert på dataen bare så det er sagt, har det på minnepenn og kjører det live. kopierer hele slax til RAM, ganske genialt, kan ta ut minnepluggen og da.

Tror bare jeg leverer inn pcen til rep, vifta bråker noe så jevlig og, crusjkjcruskj... zrrrrrr.. brrr... hørest ut som den ligger løst inni! :p

Hvis jeg ikke får det på garantien ber jeg dem ikke fikse den, kan sikkert bruke den som medie pc. må sikkert betale litt for feilsøkingen eller noe men men.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

Fant noen som hadde samme problem med sine pcer, dødt batteri skulle visst vere problemet. skjønner ikke hvordan det kan henge sammen, men mitt er nesten dødt det og, varer i 6 min sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169
Hørt om og se på vifta selv? Kanskje den bare er fucka med støv eller bare at skrua er løs etc. Disse tingene burde være simple ting mann :)

Ja jeg har faktisk åpnet den kansje fem ganger faktisk og sett og plukket. :)

har du hørt om slitte kulelagre? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...