Beef Supreme Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kommentarer goes here Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 *Følge med* Spennende! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ser bra ut! Gler meg til neste update! Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Hadde glemt tre kretser hos faren min, men henta de idag, så blir mer lodding i kveld. Tror jeg kan få opp en video på youtube når det er ferdig av hvordan det funker. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 vannvittig tøft prosjekt Kommer den til å bli brukt som strømforsyning? Isåfall, vil det bli en ekstern strømforsyning? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Takk Det blir en ekstern ja. Lager et eget panel som alle kablene kobles i på utsiden av kabinettet regner jeg med. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Ferdig med elektronikken! Sykt sterke dioder, så setter kanskje på et par motstander på det ferdige produktet. Lysdiodene som er på nå er bare for illustrasjon. Check it out Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Måtte legge til 1Kohm etter diodene, da den ene røyk pga for høy strøm, selvom de skal takle 5 volt. Nå lyser de ikke like sykt, og det er egentlig bedre Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hva er det du skal bruke det kretskortet til? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 kan bli kult dette men du skulle ha brukt sokkler for de chip'ene. mye enklere å bytte dem om en skulle ryke da Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Meget intressant worklogg:D Hvordan har du tenkt å ordne kablene som skal inn i maskinen? Hvilken PSU vil bli brukt? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Av alle rare ting folk driv med her i verden Skal bli morro å følgje med ihvertfall. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Hoi. Mer interesse for dette enn forrige worklog ser jeg @Anki. Det skal brukes i strømkablene. Kretsene blir liggende inni "bygget", også kobler jeg tre LEDs til hver transistor og legger de inni sleevinga til kablene som går til pcen. Er vanskelig å forklare. @Complex. Ja jeg vet det. Har brukt sånne før, men tenkte ikke på det da jeg bestillte, så gadd ikke gjøre noe med det. Litt dumt av meg, men det får gå. Hvis jeg skal endre noe på noe som helst, så tar jeg meg en tur opp på skolen og etser et printkort heller, så blir det enda lettere. @Sindre. Åssen PSU aner jeg ikke. Hadde tenkt å høre litt rundt om sponsing etterhvert. Har ikke egentlig råd til å bruke så mye penger nå. Er jo nettopp ferdig med forrige prosjekt, og det gikk en del penger der. Jeg fjerner all sleeving fra kablene først og fjerner alle ekstra kontakter, så det kun er èn molex, en SATA osv i enden av kablene. Kutter de så de er like lange. Så samler jeg alle kablene sammen og sleever de, med LEDs ytterst ved veggene. I enden av kabelen vil da alle kontaktene være, og disse kobles da til et panel som forgrener kontaktene inni kabinettet. Så det blir modulært i PCen, istedet for ut av PSUen. @Agro. Er alltid gøy å bygge vettu Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 høres ut som en god plan, men ser for meg at det fort kan bli kort om ledningen som går til maskinen er en halv meter eller liknende. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Ja det er mulig. Jeg har ikke tenkt på hvor lang den burde være enda. Men de skal jo ikke være for lange heller da. Spenningsfall er vel ikke noe problem før det blir veldig lange avstander, men uansett. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Kan du forklare hva den kretsen din egentilig gjør? Eller skal lampene bare stå å blinke? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Det er kretsen som får lampene til å blinke. Har forklart det litt om du leser og ser på bildene. Om man ikke har så god forståelse for elektronikk blir det for vanskelig å forklare helt i detalj. Kretsene får det hvertfall til å blinke som du ser på filmen Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Er det noe som vet om alternativer til 3D Ripper DX? Det funker ikke for meg i Red Alert 3, og trenger gjerne noen bedre modeller å se etter når jeg skal begynne å bygge. Lenke til kommentar
illegal Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 sånn elektronikk som du bruker der, jeg har lyst til å lære sånt, men hvor begynner man? er det et kit eller noe jeg burde kjøpe eller what Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå