Gå til innhold

--


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Butikkene vil kanskje ikke være lette å ha med å gjøre men de har faktisk ikke noe valg. Vi som forbrukere har 5 års reklamasjon mot butikker uansett hva microsoft skulle mene.

 

Så gjenstår det bare å se hvor lenge vi faktisk har 5 års reklamasjon her i norge....

Lenke til kommentar
Butikkene vil kanskje ikke være lette å ha med å gjøre men de har faktisk ikke noe valg. Vi som forbrukere har 5 års reklamasjon mot butikker uansett hva microsoft skulle mene.

 

Så gjenstår det bare å se hvor lenge vi faktisk har 5 års reklamasjon her i norge....

 

 

Den 5 års reklamasjonsretten forsvinner nok rimelig kjapt, "når" Norge tar steget nærmere Europa og EU, for å ikke gi norske utsalgssteder en ugunstig fordel i forhold til salgssteder ellers i Europa.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Garantien på xbox er 2 år, og 3 år for E74 og tre røde lys.

 

Butikkene vil ikke være lette på det her tror jeg. De ringer oss, vi sier det må betales (med kreditkort over telefon) noe de ikke har. Derfor sender de ansvaret tilbake til kunden.

 

Nå er det jo slik at forbrukeren kan velge hvilken instans i salgsleddet han vil reklamere til, så hvis kunden velger å reklamere til Microsoft så har Microsoft plikt til å ta seg av reklamasjonen.

 

-Hele denne situasjonen vil jo da antagelig bare være ris til MSs egen bak, da det kun vil resultere i at alle utsalgsstedene henviser kundene direkte til MS for reklamasjon, noe som gjør MS ansvarlig. (i de tilfeller kunden ikke vil dette regner jeg med at det ikke er noe problem at utsalsgsstedet reklamerer på vegne av kunden, noe som da - igjen - plasserer ansvaret hos MS)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Jo men hvis kunden velger å reklamere til utsalgssted så kan ikke utsalgsstedet nekte å ta imot reklamasjonen ved å be kunden henvende seg til neste ledd vel?

 

Nei, de kan ikke nekte - men de kan be kunden om det - hvis han ikke vil så kan de spørre ham om de kan reklamere på vegne av han istedet for som forhandler..

Lenke til kommentar
Jo men hvis kunden velger å reklamere til utsalgssted så kan ikke utsalgsstedet nekte å ta imot reklamasjonen ved å be kunden henvende seg til neste ledd vel?

 

 

Nei, utsalgsstedet kan ikke nekte å ta i mot reklamasjonen, ei heller henvise til leverandøren/produsent (MS).. Dette er noe du selv, som forbruker i følge forbrukerkjøpsloven,har krav på å bestemme selv hvilken instans/ledd du vil benytte deg av reklamasjonsretten.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Hva jeg er mest redd for, er at butikker vil nekte å hjelpe kunden om de blir bedt om å betale. Mange butikker nekter å hjelpe kunden med reparasjoner allerede nå! For å betale for en reparasjon så må man betale med et kredittkort når man bestiller reparasjonen. Hvor mange butikker har et kredittkort tilgjengelig?

 

Som sagt - hvordan vil MS forholde seg til forbrukere som reklamerer direkte til dere? - Det har de full rett til, og dere har ikke lov å ta betalt for å behandle disse reklamasjonene....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...