L O G I M A N Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Vi har en Peugeot 307 SW, 4 år gammal (passert rett over 100k). Har hatt masse problemer med denne siden kjøp. Alt fra rust på bakluke til feil på kjølevifte som ikke er retta enda. Toppen av kaka kom de siste to ukene nå. Først fjærbrudd langt sør i sverige (service rett før påske) som resulteterte i 14 dager uten bilen igjen. Fikk den hjem på mandag igjen og skulle sette på sommerdekk. Da røyk en låsebolt. Men nå ønsker jeg at Bertel og Steen som vi har kjøpt den av tar ansvar. Det har vært så heft og reklamering på denne bilen at jeg ikke ønsker å beholde den noe mer. Den har hatt utgifter langt over det en gammal bruktbil på 10 år ville hatt i løpet av 4 år. Bilen er brukt stort sett fram og tilbake til arbeid. Og aldri vært noe herja med av noe slag. Hva burde jeg gjøre? Kan selvsagt selge den, men jeg synes det er for dumt. Det er påtide å få noe igjen for penga. Har fortsatt en feil med kjølevifta starter helt uten grunn ofte noen ganger når bilen stoppes og går i 10 min. Dette er aldri retta og vært fra 1 uke. Dessuten en masse større og mindre feil, hvor de hver eneste gang prøver å dytte regninga over på kjøper når det er helt klart reklamasjonsgrunnlag. En liste av det jeg husker i farta er bytta (ikke i rekkefølge) 1. Baklue, rust ved bakre håndtak - Vært skifta 3 ganger!! 2. Feil på kjølevifte som starter uten spesiell grunn 3. Total skift av bakbremser. Klosser, skiver, håndbreksvaiere osv grunnet at håndbrekk satt seg fast. 4. Øvre bremselys på bakluke. Datt bare rett ut en dag. Svært dårlig plast. 5. Førersete (varmesete slutta å virke) 6. Ratt. Skinnet skrukka seg helt opp. 7. Armlene på førersete løsner for andre gang nå. 6. List på dør løsnet - måtte byttes 7. Knekt framfjør 8. Ødelagt låsebolt. 9. Stab stagene røyk etter svært kort tid. 10. Konstant skrik fra frambremser under kjøring. Fiksa selv ved å sette på biltema klosser. 11. Bakluke nekta å åpne seg. Fukt i ledningnettet til bryter. Bilen rett over et år. 12. Lyspærer ryker relativt ofte foran. Ikke retta. 13. Fortsatt en skramlende skrikelyd fra et sted under bilen hvergang en dør lukkes. 14 + en hel del annet og tilbakekallinger for fiks på motor. Aldri opplevd noen spesiell service fra BOS heller. Så på slutten vil jeg fraråde alle som har planer om å kjøpe seg 207, 307 eller 208 om å holde seg unna. Jeg tviler på at jeg kan ha vært så uheldig at dette er tilfeldigheter. Endret 23. april 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
citronen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Ring VG... Tror ikke du har noen spesielle andre muligheter, enn å lage en helvetes ståe for BOS. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Ja, jeg tror du er inne på noe der. Tar ikke meg fem øre å lage helvete for dem. Hver gang så er det samme regla med kjøpslov og reklamasjonsrett, ellers så setter de fakturaen rett over på deg uten å mukke. Ikke bryr de seg stort heller synes jeg. Så jeg tror det er på tide å lage helvete. Fikk borra ut bolten i dag så nå er sommerhjula på. Så da går det vel 2 dager før det er noe igjen...... Er det flere her med 307 som har reklamert en del på den? Endret 23. april 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Lykke til med spetakkelet Franske biler har en sjarm, men du dæven for noe sære greier (der sjarmen ligger?) Hvordan er lakken på din? Kjenner ei som har en 07` 207, og etter spørsmål på om jeg kunne polere, forsegle og vokse den tok jeg en kikk.. Det ser ut som det er masse rustflekker på den, så tok med forstørrelsesglass, tok en nærmere kikk.. Det ser ut som metallic-flakes`en står ut av lakken og under der kommer rusta! De "ser" den ikke på BOS avd. Skien :O Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Lakken er ikke så ille. Disse skal jo også være galvaniserte. Rusta på bakluka på denne skyldes at håndtakket presser seg inn i lakken. Så dette tviler jeg på er den eneste bilen med problemet. Men jeg ler meg mer og mer skakk når jeg ser kvalitet på visse ting på nyere biler. At en 2 år gammal bil i dag har alvorlige bremsefeil og godt i gang med rusta forundrer meg ikke i dag. De ser nok ikke den lakkrusten de før det har gått 6 år. Er det allerede tegn til rust hadde jeg bare bedt de fikse. Er det meg eller er det flere som lurer på om nyere biler egentlig er laget for å brukes? Synes egentlig denne siden her er fin http://www.crushmy307.co.uk/coverage.php Endret 23. april 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Så en oversikt en plass over hvilke biler som hadde mest trøbbel på autobahn i Tyskland, 307 lå, om ikke helt nederst, nesten på bunn. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Regel nummer 1 : ikke kjøp franske biler Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det gjelder hele bilen, men ser ikke ut til at det er lakkrust på en måte heller, så lurer på hva det kan være, kanskje bare "vei-støv" og dens reaksjon? Fin side Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Kan jo være tynne tjæreflekker. Synes bedre på visse farger. Har de også etter vintern rundt hjulbuer osv, men det poleres enkelt vekk, så det er ikke rust. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er skikkelig rustfarge på de, også ser det ut som det sitter "inni" metallic`en.. Har ikke prøvd å claye den, men skal gjøre det å sjekke Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Er det rust du finner så har BOS i skien et problem. Rust på 07 modell nå, da har de glemt galvanisering, grunning, og ja noen lag med lakk...... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Men jeg skal prøve clay på den, hvis ikke det tar det er det noe muffins ute å går.. Kommer tilbake med hvordan det går, evt. videre saksgang Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 I grunnen så tror jeg finanskrisen bare er en liten del av grunnen til krisen bilbransjen for tiden. De får igjen nå for dårlig kvalitet gjennom reklamasjoner og kunder som ikke er fornøyde. Jeg for min del ser ikke noe grunn til å kjøpe noe ny dritt. Da kjøper jeg heller gammal dritt. Det er mye billigere Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Gammal "dritt" går det jo ann å skru på selv Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 For ordens skyld... Du reklamerer på reparasjonene før du får regning? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Selvfølgelig. Hvergang jeg har funnet feil, eller ber de sjekke ut hva som er feil sier de alltid at det vil koste det og det. De går aldri automatisk over på at det dekker vi på garantien og eller reklamasjonsretten. Så da da må jeg i gang med regla, de sier de må søke om det, og så får jeg et svar etter noen dager. Som regel har jeg fått det dekka. Noen ganger raskt, andre ganger etter en del krangling. Poenget mitt denne gangen er hvor mye feil en skal kunne finne seg i på en bil som ble kjøpt ny og som er 4 år nå? Selv om en får alt dekka hver gang så blir det fortsatt slitsomt å måtte konstant reklamere og levere bilen for fix av et eller annet. De siste to feilene har kosta i reperasjon, reiser og merutgifter, det en brukbar bruktbil ville kosta! Til sammenligning har jeg en gammal Ford Mondeo. Den var 10 år når denne ble innkjøpt. Har ikke hatt brøkdelen av plunder og kostnader med den i samme tidsrom! Endret 24. april 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 http://www.peugeotsucks.co.uk/ Sjekk den. Litt av samme historien vil jeg tro. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Det to andre ser mer ut som de har sliti med motorfeil. Det har heldigvis fungert smertefritt bortsett fra en overivrig kjølevifte. Det er en masse mekaniske og andre deler som har feilet på våres. Men uansett de har opplevd problemer gang på gang og fått dårlig service. Det er iallefall en gjenganger. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Regel nummer 1 : ikke kjøp franske biler Jeg vet ikke om jeg skal le, gråte eller bare enkelt og greit syntes synd på deg.... For med en sånn kommentar, så viser du bare hvor ekstremt lite du faktisk vet og hvor utrolig begrenset erfaring du har med bilmerker. Ikke hjelper du trådstarter med en slikt vås heller.... Hentet et lite sitat fra et ledende bil-blad her i landet: "Over 100 års erfaring og 50 millioner biler sier det meste om tilliten som bilkjøpere verden over har vist Peugeot opp gjennom årene !" At de har vært klønete (og hatt uflaks i tillegg) med denne modellen er jo hevet over enhver tvil, men det er en lang vei derfra og frem til å kunne si at "alle franske biler er dårlige".... så ditt utsagn viser vel bare hvor uvitende det går ann å være. Når det gjelder servicenivået hos BOS så har det tydeligvis vært laaaaaaangt under det man bør kunne forvente av en så stor aktør (forøvrig omsatte de for ca 9,9 milliarder i 2007), med bilmerkene Mercedes-Benz, Peugeot, Smart, Daihatsu, Kia, Chrysler, Jeep og Dodge på "lista" ! Jeg syntes BOS burde vise seg fra en mer kundevennlig side, og sagt seg villige til å ta tilbake bilen, gi deg en ny bil og samtidig beklage at du tydeligvis har fått en "mandags-bil". Jeg vil anbefale deg å ta direkte kontakt med markedsdirektøren ang. hvordan du har opplevd dette, og hvor skuffet du er over de holdningene du har blitt møtt med hos verkstedene/forhandleren osv. osv. Skulle ikke foundre meg om han tok tak i det..... Uansett så ønsker jeg deg lykke til, og håper det "ordner seg i marsjen" ! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Jeg takker for innlegget ditt. Jeg skal ta meg en da og skrive et skriv til servicesjefen for BOS. Har bare ikke hatt tid enda. Jeg har bestemt meg for at de ikke skal få slippe unna detta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå