Nebuchadnezzar Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Da jeg har valgt å fokusere på matte i det siste - Det innebærer å gjøre alle oppgavene i oppgavehefte - tenkte jeg at det kanskje kunne være nyttig for noen andre. Her legger jeg ut 3 filer med div oppgaver. Har dessverre gjort resten av oppgavene for hånd, men antageligvis vil jeg gjøre kapittel 7 på data, om så skulle skje vil denne også bli lastet opp. Alle oppgavene er nummerert og har med utregning. Har du T1 og har problemer med en oppgave, eller bare lyst å se på hvilken fremgangsmåte jeg har brukt, så ta en titt : ) Alle oppgavene er hentet fra Oppgave samlingen til Sinus boken også bedre kjent som CoSinus boken Blandede oppgaver - kapittel 1kapitell_2___Blandede_oppgaver.doc Blandede Oppgaver - kapittel 8 Kapitell_8___Derivasjon_1.doc Kategori 2 - kapittel 8 Kapitell_8_Derivasjon___Bl__oppgaver.doc Blandede oppgaver - kapittel 7 kapitell_7___matematiske_modeller_og_vekstfart.doc Oppgave 7.303 stemmer ikke, dette vil bli endret på. Men har ikke tid akkurat nå. Blandede oppgaver - kapitell 4 kapitell_4___Logaritmer.doc Filene i PDF-format:1kapitell_2___Blandede_oppgaver.pdf Kapitell_8_Derivasjon___Bl__oppgaver.pdf Kapitell_8___Derivasjon.pdf Tusen takk til Fredrikeren som åpner mulighetene for de som ikke har office Desverre blir det noe formaterings feil, men det er slikt som skjer. Håper at det ikke er så mange feil, og det er en og annen feil i fasiten. Om du mot formodning finner feil, skal jeg oppdatere så snart som mulig. [EDIT1] Oppdaterte Derivasjon - Blandede oppgaver La til bilde og informasjon La til noen setninger om pdf formatet av oppgavene. [EDIT2] Rettet skrivefeil La til kapittel 7 og kapittel 4 Endret 3. mai 2009 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Oi, tusen takk . Har heldagsprøve i 1T til onsdag så dette hjelper godt . Har du mulighet for å fjerne de fasitgreiene å legge ut fasiten for seg selv? Vet jeg kan gjøre det selv, men vil liksom ikke se svarene før jeg har løst oppgavene... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Har brukt en del tid på formatering, men har desverre ikke sjangse til å øaste opp disse filene i PDF format. Så om det finnes noen ildsjeler der ute hadde det vært hyggelig. Det du trenger for å laste opp som PDF er et program eller nettside som kan gjøre dette. Siden du bruker office (og ikke Open Office) så kan du selvsagt ikke lagre direkte som pdf. I såfall anbefaler jeg pdf-printeren fra bullzip. Virkemåten står forklart på siden jeg lenker til. Alternativt kan du bruke en web-tjeneste som konverterer fra doc til pdf. Eksempel denne. Fordelen er at man kan bruke denne tjenesten uavhengig av hvilken maskin man sitter på og operativsystem så lenge man har internett-tilgang. Ulempen er at filstørrelsen på doc-fila er begrenset, tror det var 2Mb. SÅ har du større filer med masse bilder så må man oftest betale for tilgang til å få konvertert. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Filene i PDF-format: 1kapitell_2___Blandede_oppgaver.pdf Kapitell_8_Derivasjon___Bl__oppgaver.pdf Kapitell_8___Derivasjon.pdf Man kan lagre direkte som PDF i Microsoft Office 2007. Endret 19. april 2009 av Fredrikern Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 19. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Anna 1992 Eventuelt kan du bare løse oppgavene som står i boken og om du har problemer kan du se på løsningsforslagene Takk for tipset Geir Flott jobb Fredrikeren Bruker Office 2003 så har ikke denne muligheten. Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Spørs jo litt hvilken matematikk bok du har da... Jeg for min del har Sinus. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 19. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Tenkte ikke over at det var forskjellige utgaver av Sinus 1T Har lagt til bilde og diverse for å klargjøre dette bedre. Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Ser nå at det er den jeg også har (etter litt hjelp fra sinus sin hjemmeside). Det jeg tenkte på at det finnes jo forskjellige bøker i 1T... Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Jeg vil gjerne vite hva du har brukt for å tegne de fine grafene dine? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Det ser ut som han har brukt Geogebra. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 19. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Det jeg har brukt er Microsoft Office - Betal MathType - Betal Geogebra - Gratis FastStone Screen Capture - Gratis Maple 11 - Betal Algebrator - Betal Laget grafene i Geogebra, satt på navn til verdiene. Tok utsnitt av skjermen og kopierte dette over i word med FastStone Vurderte og bruke Graf, men Geobebra var lettere. Sjekket svarene med Maple 11 og om jeg hadde problemer med utregningen sjekket jeg oppgavene i Algebrator. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. april 2009 Rapporter Del Skrevet 20. april 2009 Bør du ikke skifte emnetittel til 1T for å unngå forvirring? Mener å huske det hette 1T da jeg hadde det for et par år siden i alle fall. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Forandret tittel, trenger kanskje en liten bump med viktig info. Er ferdig med kapittel 7 og 4 på data, og disse vil kanskje bli lastet opp i dag. Eller på torsdag da jeg skal på klassetur fra mandag til onsdag. kapittel 7 - Matematiske modeller og vekstfart - regresjon, derivasjon, grafer osv. kapittel 4 - Logaritmer EDIT Da er filene lagt til Hadde dessverre ikke veldig lang tid til å se etter slurvefeil så hver litt forisktig når man ser igjennom filene. Laster kanskje opp alternative nedlastingslinker på torsdag. N'joy ; ) Endret 3. mai 2009 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå