AlanPartridge Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Det er vanlig å si at oppfølgere suger, men det er jo en del eksempler på at det ikke alltid stemmer. I farten kommer jeg på følgende: - Gudfaren del 1 og 2. Mange mener toeren er bedre enn den første, jeg mener den er jevngod. Treeren er dog ikke bra. - De tre første James Bond-filmene. From Russia With Love og Goldfinger er langt bedre enn Dr No. - Indiana Jones. Nr to og tre er på høyde med den første. - Star Wars. Empire og Return er henholdsvis bedre og jevngod. I-III er et kapittel for seg. - French Connection. Jeg liker faktisk toeren litt mer enn eneren. - Dollars-trilogien. Fistful er bra. For a few er veldig bra. The good, the bad er fantastisk. Noen som kommer på flere eksempler? Endret 18. april 2009 av AlanPartridge Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Terminator, Alien, American Pie, Rocky(2ern, hovedsakelig). Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Army of Darkness, film nr. tre i Evil Dead-trilogien, synes jeg er best. Back To The Future I og II er også ganske jevngode. Lenke til kommentar
AlanPartridge Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Terminator 2 er kanskje hakket bedre, men de er vanskelige å sammenlikne, siden de er så forskjellige. Den første er mer en tech noir-thriller, mens den andre er et stort action-epos. Treeren er jo ikke i nærheten. Litt det samme med Alien-filmene føler jeg. Liker alle fire, men de er også veldig forskjellige. American Pie 2 er vel ca jevngod, men derfra går det vel bratt nedoverbakke (uten at jeg har sett flesteparten av oppfølgerne som har kommet). Rocky er jeg uenig i. Toeren er absolutt bra, men når ikke helt opp til eneren. Back to the future-filmene er veldig bra alle ja. Begynner å bli mange eksempler dette! Endret 18. april 2009 av AlanPartridge Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Evil Dead trilogien, Babel trilogien, Clerks 1 og 2, Vengance Trilogien, Before Sunrise/Sunset Lenke til kommentar
AlanPartridge Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Evil Dead trilogien, Babel trilogien, Clerks 1 og 2, Vengance Trilogien, Before Sunrise/Sunset Vengeance ja, der er jo Oldboy og Lady Vengeance de beste synes jeg! Clerks 2 er nok et eksempel på en oppfølger som er veldig forskjellig fra eneren, men jeg synes allikevel den kan sies å være svakere. Babel-trilogien kjenner jeg ikke til. Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Dødelig våpen og SAW! Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Litt det samme med Alien-filmene føler jeg. Liker alle fire, men de er også veldig forskjellige. Dette er hva jeg liker best med Alien serien. Hver film har forskjellig regissør som setter sitt preg på filmene. Selv i den fjerde Alien filmen som ellers er helt forferdelig kan man se dette. Er ikke mange film seriersom kan skryte av det. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 -Indiana Jones 2, 3 -Lord of the Rings 2, 3 Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Å si at treeren i GF-trilogien ikke er bra, er kanskje å ta i. Joda, 1'ern og 2'ern er en del bedre, men 3'ern er da ikke dårlig Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Den er dårlig sammenlignet med de to første, men den er ikke dårlig sammenlignet med American Pie 14. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Nettopp. Den lider av å måtte hoppe etter wirkola - litt synd egentlig, for filmen er helt brukbar Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Trzy Kolory-trilogien, der Rouge er min favoritt. Syns forøvrig at Boksuneun Naui Geot er den mest solide i Vengeance-trilogien. Holdt Oldboy høyest helt til jeg så trilogien for fjerde gang. Syns også Sleepaway Camp II er bedre enn de første. Ellers er jeg enig i mye av det som har blitt sagt tidligere. Endret 19. april 2009 av Infenso Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Selv synes jeg treeren er ganske middels. Kunne godt droppa og lage den, da Gudfaren II har en såpass bra slutt. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 - I den originale Pink Panther-serien likte jeg oppfølgerene jeg så bedre enn eneren - Rambo er kanskje bedre enn First Blood - Class of Nuke 'Em High 2 er bedre enn eneren - Ghoulies 2 er bedre enn eneren De jeg kommer på i farten... Lenke til kommentar
entername Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 xXx2. Mykje meir fart og fres enn xXx1 og heilt ok å til tider bra skuespel av Ice Cube. Men er jo på mange måtar ein film som prøver på noko anna enn xXx1. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Mad Max 2 er vel det mest opplagte dømet, tykkjer eg. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Troll 2 er "bedre" å se på enn "Troll" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå