EMS15 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe ny pc. Først tenkte jeg på Tv og Ps3 men... Hva faen..? Akkurat nå har jeg en Acer aspire ett-eller-annet.. bærbar. Den holder rett og slett ikke mål ! Jeg har ikke noe spesielt godt peiling på pc. Jeg har sett på denne Jeg har vel 23k på kontoen men jeg kan ikke bruke alle, jeg vil si maks 13-14k uten tastatur, skjerm, mus og høyttalere. Jo mindre jo bedre, jo bedre jo.. bedre! Noe den MÅ ha er: 4096mb ram, det er en ofc. 1GB skjermkort, 512 er rett og slett ikke nok. Knasent kabinett, ikke noe 95 shit. Tillegsutstyr: Et rått tastatur som ikke koster over tusenlappen, flatskjerm som lar seg kjøre fullt ut! Den skal helst komme uten: Headset, mus. I alle fall 1TB harddisk, jeg har vel noen kanskje 80 gig med filmer, og pcen min har to harddisker på 60 gig.. Tilsammen bruker jeg vel 100 gig, og pcen min er drittreig. Den skal ha vista og mulighet for whindows 7, hørdt noen ikke kan oppgraderes til det (?) Utstyr jeg har: Logitech G9 mus, Koss gaming headset, sjit høyttalere som byttes etter jeg har kjøpt pcen. Som sagt er jeg litt nabb, så hvis du er pro, kan du godt si noe mer jeg burde ha på "ønskelisten" Jeg vurderer også å bygge den selv, for jeg har en skog med fettere som har bygget ørten pcer før, de har peiling men orker ikke bry de så mye Endret 19. april 2009 av EMS15 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg har sett på denne Grei nok den. Du bør kjøpe enten AM3 (AMD Phenom II) eller LGA1366 (Intel Core i7) basert om du skal bruke + 10 k. på maskina. Hva bruker du PC'en til ? Hvor mye skal gå til skjerm ? Jeg ville forøvrig ha kjøpt en NAS (alternativ satt opp en server) til lagring (filmer etc) og heller hatt mindre plass på PC'en. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Jeg har sett på denne Hva bruker du PC'en til ? Hvor mye skal gå til skjerm ? Jeg bruker den til spilling. Jeg vurderer Lotro, men jeg kommer nok til å kjøpe crysis, farcry osv. Jeg prøver også å finne 3D-modelleringsprogrammer jeg kan bruke på den, samt photoshop, det har jeg ikke bestemt meg for enda. Skjermen.. rundt 2k tror jeg. Ellers bruker jeg den til lekser osv. Endret 19. april 2009 av EMS15 Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Vil gjerne ha linker til deler evt. andre pcer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå