Gå til innhold

123penger - en gullgruve?


CCola

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Som sikkert andre fikk i mailboksen idag, var en mail fra www.123penger.com. Leste historien til duden som lagde denne siden, og tenke først "bullshit!". Nærmere ettertanke leste jeg en gang til over, og tenkte - Hey! 140kr har jeg råd til (jeg fikk jo tross alt stipend idag). Så jeg kjøpte boka til duden, og fant fort ut at jeg måtte bruke mere penger på dette her. Det virket som enda litt mer "pengeutpressing". For det første måtte vi betale for å bruke selve tjenesten, og det var ikke mindre enn 600kr i mnd ($99.99). Etter det måtte vi også minst sette inn $50 for å starte denne tjenesten. Jaja tenkte jeg. Mye penger, men når jeg først har kjøpt boka, skal dette ikke gå meg hus forbi. For dem som ikke leste artikkelen, handler det om å kjøpe/selge penger og tjene på det.

 

Så det hele endte med at jeg betalte for 3 dagers prøvetid på tjenesten, og $100 inn på kontoen. Tjenesten Forex - som den heter, driver helt lovlig på med å legge ut hva som er bra å kjøpe, og hva som er bra å selge. Vi får faktisk akkurat beskjed når vi skal kjøpe, og når vi skal selge, hva vi skal selge for, og hva vi skal kjøpe for. Selgingen går faktisk automatisk, så det eneste jeg trengte å gjøre var å kjøpe aksjene/pengene til rett tid. Skal sies jeg hadde aldri drevet med dette selv, faktisk ikke i det hele tatt, og jeg må si det var veldig morsomt.

 

Slik gikk det:

Jeg hadde ingen anelse på hvordan denne Forex fungerte så jeg gikk inn på siden, så hva jeg burde kjøpe, og satte $50 på den aksja. Alt gikk skeis. Tapte alt. Jeg fant derimot ut hva jeg hadde gjort galt, og satte nye $50 inn på kontoen, og prøvde meg på nytt. Denne gangen gikk det mye bedre, og på ca 1 time gikk jeg ut med $23 overskudd. HERLIG!

 

Neste satsing gikk dårlig da, og jeg tapte nye $50, men denne gangen var det litt mer risiko å spille, så jeg gambla litt på den.

 

Uansett. Poenget mitt er at jeg tror for dem som kan dette, må dette være en gullgruve (og selv for dem som ikke kan det også). Vil bare dele min informasjon for alle uvitende, for dette tror jeg kan bli bra. Siden jeg tapte ca 700kr idag, har jeg ikke råd til mer denne måneden, men neste måned kommer jeg nok til å satse litt mer, for som sagt. Dette var morsomt, og jeg tror dette kan bli lønnsomt etterhvert som jeg lærer meg systemet bedre.

 

Good luck alle som prøver dette!

 

PS! Dette er ikke reklame for noe som helst. Tenkte bare om det var flere som bruker tjenesten Forex, kunne vi dele erfaringer her inne, og gi tips til hverandre o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre så er dette en vellkjent scam. Kom selv over en slik side en gang, dog var den utelandsk. Etter ti minutter research på google så fant jeg fort ut at dette var noe jeg burde holde meg langt unna.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Forex_scam

 

Som du kan se på wiki siden så er det allerede flere som er dømt for å drive slike tjenester.

 

Det er også mange linker på bunden om du fortsatt er i tvil.

 

"The average individual foreign-exchange-trading victim loses about $15,000, according to CFTC records"

 

 

Det finns legitime forex markeder ( http://en.wikipedia.org/wiki/Retail_forex ), men noe slikt som 123penger.no høres veldig suspekt ut. Det at de selger deg e-bøker og guider og slikt. Og ikke minst det at det koster penger å bare kunne få tilgang til markedet høres veldig merkelig ut.

Endret av nts
Lenke til kommentar
Pussig, du tapte 700 kr i dag og alikvell så forteller du oss at dette er en gullgruve? Noe går ikke opp i opp her.

Jeg spør om det kan være en gullgruve. Jeg syntes virkelig ikke siden virker suspekt. Fyren som solgte boka, ja kanskje. Men han får jo 120/400kr for hver bok han selger. Og han tjener nok sikkert endel penger også der, så jeg tviler egentlig på mister spesielle utgifter av den grunn.

 

Men jeg skal absolutt sjekke mer om den Forex siden før jeg setter inn mer penger iallfall. Duden som skrev boka, sier jo også følgende "tjener du ikke penger innen en uke, får du alt tilbake", hos han altså.

Lenke til kommentar
Jeg syntes virkelig ikke siden virker suspekt.

 

Etter en kveld på byen kom jeg tilfeldigvis i snakk med en halvfull engelskmann i taxikøen på vei hjem. Han fortalte at han var en tidligere software-programmerer som nylig hadde sagt opp jobben for å reise jorden rundt. Hvordan finansierte han det? Jo - han hadde funnet en metode han kunne tjene penger på via Internett! Var det mulig?! Han virket som en oppegående og troverdig kar – så jeg insisterte hardnakket på at han skulle fortelle meg hvordan i all verden han klarte dette. Og det gjorde han…

 

Den dagen en halvfull who-ever forteller noe man kan tjene millioner på, for at noen andre forteller om det på nettet da gjelder det ikke.

Like sikkert som om du kaster en stein i været så ramler den ned igjen.

:)

Lenke til kommentar

Ja vet, og jeg leste jo faktisk feil på avsenderen også. ^^

 

Men da kan jeg jo spørre noen av dere; vet dere om en plass hvor jeg kan sitte noen timer om dagen å tjene litt penger? Gidder ikke MIX/Narvesen jobb. Langt til byen. Og jeg sitter jo endel fremfor PC'en uansett, såeh. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...