Gå til innhold

BK: Havørn takeoff


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jeg synes det ser ut som om du har bommet litt på fokuset, hadde vært bedre om du fokuset hadde ligget på hode til ørnen, men det er sikkrt vanskelig når fuglen er i fart..

 

Jeg likte bildet uansett...

 

Det er du som bommer her.

Fokus er på hode, men lukkertid kunne med fordel vært valgt slik at vinge ble "fryst".

Likevel er dette en balansegang, da lukkertid trolig er valgt for å vise litt "fart".

 

Flott bilde. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg synes det ser ut som om du har bommet litt på fokuset, hadde vært bedre om du fokuset hadde ligget på hode til ørnen, men det er sikkrt vanskelig når fuglen er i fart..

 

Jeg likte bildet uansett...

 

Det er du som bommer her.

Fokus er på hode, men lukkertid kunne med fordel vært valgt slik at vinge ble "fryst".

Likevel er dette en balansegang, da lukkertid trolig er valgt for å vise litt "fart".

 

Flott bilde. :thumbup:

 

Hode er ihvertfall ikke helt skarpt....

Lenke til kommentar
Mulig du kan dra litt i spakene in Photoshop? Øke kontrasten litt kanskje?

Tenkte det samme,litt mørkere/mer markert ørn tror jeg ville funket bedre.

Synes godt det kan være bevegelsesuskarphet når det er på denne måten,syns faktisk det er godt gjort.

Trenger kun en liten justering(ser bort fra klørne bak der :whistle: ). :thumbup:

Lenke til kommentar
Fokus er på hode, men lukkertid kunne med fordel vært valgt slik at vinge ble "fryst".

 

Fokus sitter brukbart, men ikke perfekt. At lukkertiden ikke fryser vingebevegelsen er ikke nødvendigvis så dumt - det gir litt mer dynamikk i bildet. Det som derimot er litt dumt er at beina og stjerten er kuttet. Men alt i alt et bra bilde :)

Lenke til kommentar
Fokus er på hode, men lukkertid kunne med fordel vært valgt slik at vinge ble "fryst".

 

Fokus sitter brukbart, men ikke perfekt. At lukkertiden ikke fryser vingebevegelsen er ikke nødvendigvis så dumt - det gir litt mer dynamikk i bildet. Det som derimot er litt dumt er at beina og stjerten er kuttet. Men alt i alt et bra bilde :)

 

Var uheldig her, bakgrunnen er, den satt på en stubbe, jeg skulle ta bilde og den fløy plutselig. Så er egentlig litt luck bilde

 

Takk for tilbakmelding

 

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Slenger meg innpå med gode karakterer! Det er vel noe av det mest krevende å fotografere dette her. (BIFs). Jeg synes du har kommet greit ut av det.

 

Som et eksempel på hva jeg ville ha gjort med dette bildet, legger jeg like godt opp en versjon. (Et bilde sier jo mer en tusen ord...). Om du ikke liker at jeg gjør det, så si ifra, så fjerner jeg det igjen...

 

post-109531-1239651726_thumb.jpg

 

Litt lite å jobbe med, men uten rå-fila, er dette det beste jeg får ut av det.

Jeg har økt lokal kontrast med USM, og tatt litt selektiv oppskarping. (for mye?..nja).

 

Om det er av interesse kan, jeg oppgi verdiene jeg brukte på USM...

 

Jeg vet ikke om det er mulig å hente inn litt utbrent høylys, men på den opplastede versjonen er det omtrent umulig (har ikke prøvd).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...