chiro Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Er i den heldige situasjon at jeg har kontor i samme bygg som jeg bor. Da jeg la inn bredbånd så gikk jeg for et telenor bedrift abonnement (ADSL 4000/600 kbit/s)som jeg bruker også privat. Da dette er relativt dyrt sammenlignet med et telenor privat abonnement så har jeg prøvd å finne ut hva som er forskjellen. Noen sier det er dyrere pga noe webhotell/domene som er inkludert, andre sier det er fordi på en bedriftslinje så er det 1-50 istedet for 1-500 som det er på en telenor privat linje..? (fått ulike tall oppgitt, håper dere skjønner hva jeg mener) mvh Stein Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 E-post utsending(antall før du blir blokket for spammer) og Supporten er det jeg kommer på i farten som pleier å være generele forskjell på priv. og bed. Og så vil de grafse mer av bedrifter som normalt har mer penger å ratte med. Er derimot _mange_ mindre bedrifter som bruker priv. abb. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Forskjellen er vel: - Dypere support (hjelper deg uansett?) - Større fordeler (flere eposter, webhotell osv) - Bedre vilkår (rettetidsavtaler, supportavtaler osv) Er vel det jeg kan komme på Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er som youcef sier hovedsaklig. Kanskje det viktigste om du trenger internet i din daglige drift på jobb, er at om du har bedrift og linja går ned, og det er teknisk feil hos telenor, er det helt andre krav til responstid og fiks enn om du har privat. Kort sagt. Kan du leve uten internet på jobb et par 3 dager, gå privat, om ikke behold bedrift. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 - Support - Rettetid - utvidet support, du kan ringe vakt tlf etter stengetid - SLA avtale? Generelt sett blir bedr prioritert alltid 1! Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei, hovedforskjellen er jo at det ferre på linjen din, alts å 1-50 istedet for 1-500 også er det bedre support, da du har et eget kundeservice nummer du kan ringe. Husker jeg solgte dette når jeg jobbet på Telenor Bedrift Salg Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Overbooking på privatlinjer er jo også et problem.. desverre Lenke til kommentar
abrj Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Overbooking på privatlinjer er jo også et problem.. desverre Har hatt det problemet her jeg bor (med Telenor). De lovte oss så og så høy hastighet, men får bare halvparten fordi de har fyllt opp sentralen her. Men, nå driver de å herper asfalten i sykkelstien her fordi vi skal få fibernett Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Du kan få fast IP med bedriftsabonnement. Telenor gir ikke dette til privatabonnementer. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hos NGT kan man bestille fastIP. Har heller ikke opplevd overbooking på noen av stedene jeg har hatt de. Sitter nå på en VDSL2 linje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå