Bleenda Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Hei, ja her er kommentar tråden til Acrylica. : D Har et par spørsmål ang ideen. Hva vil dere annbefale og bruke som kjølevæske rundt? Ser dere noen svakheter i ideen? Bør jeg bare droppe ideen? Ville dere plassert HDD og PSU nedi der også? Hva om jeg er lei av olje pc, og vil ha delene inn i et vanelig kabinett igjen? Acryl platene er 5mm tykke, vil dette by på noe problem når det kommer 10L olje og presser. Takk for alle svar Endret 12. april 2009 av insane92 Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Dersom du klarer å få til denne modden så kan det bli en kjempetøff mod, en av de tøffeste her på forumet, men er nok ikke av de letteste prosjektene å gjennomføre nei. Er vel en oljebasert casemod til her på forumet, er vel Blomsterbob som står for den, så han kan sikkert gi deg noen tips. Så til spørsmålene dine: 1. - Dersom du tenker på vesken du skal ha i hovedkort "rommet" så vil jeg nok anbefalle matolje, eller mineralolje. Sistnevnte er det aller beste, men litt dyrere. Mineralolje får du også i helt klar farge, i motsetning til matolje som har en gul eller grønn tone i seg. 2. - Svakheter: For det første, ikke bruk limpistol lim til å feste platene! Det kommer ikke til å holde. Husk att det kommer til å bli en god del trykk i en boks som er fyllt med olje grunnet vekten. Hele kabinettet kommer til å veie opp mot 50kg, kanskje mer enn det også. (Har du plass til 20 liter olje vil det veie rundt 20kg pluss, minus i ren olje. Og så blir det all hardwaren og plexien i tilleg.) For det andre så må du huske att dersom en varm komponent ligger i oljebad, så vil ikke oljen hjelpe noe så lenge oljen står stille. Derfor må du prøve å få sirkulasjon på oljen med en pumpe. Alternativt, for få enda bedre kjøling, kan du sette en vannkjølingspumpe nede i badet, og så koble den på en CPUblokk og en GPUblokk. Denne pumpen bruker altså hele oljebadet som reservoar, kjører oljen gjennom slanger til de 2 blokkene(eventuellt fler), og så ut i oljebadet igjen. 3. - Dersom du føler att du har insprasjon, verktøy og kapasitet til å gjennomføre prosjektet så gjennomfører du det! Du kommer helt sikkert til å ha masse morro, og endel frustrasjon gjennom hele byggetiden. 4. - PSU kan fint plasseres i oljebadet. Kan vere en fordel å skallet rundt PSUkomponentene, slik at oljen kommer bedre til, men ellers skulle det ikke vere noe problem. Når det kommer til HDDene så kan disse plaseres i oljen, men da må man ha lufting på dem, noe som er svært vanskelig å få til, så jeg vil nok heller anbefalle deg å luftkjøle diskene ja. 5. - Er usikker på hvordan det er å vaske/rense delene for olje, men skal vere mulig å skylle delene med batterivann eller annet destilert vann, men dette er noe du bør snakke med noen som har gjort dette før for å få ett godt svar. (Det er kanskje lettere å bare bruke denne PCen til den er utgått på dato, og så kjøpe seg nye deler til en ny senere.) Får du ett bra kabinett til oljekjøling så er vekten det eneste irritasjonsmomentet du vil få. Kjølingen kommer ikke til å vere problemet hvertfall! 6. - 5mm acryl er vel passe tykkelse for å holde på trykket, dersom alle skøyter tåler det (som nevnt i ett tidligere svar lengre oppe). Kunne nok vert en fordel å ha 8mm, men tror 5mm skal holde. Tips: Lim som kan funke er "Acrifix 117" Dette får du kjøpt hos "Plastkompaniet as" Dette er ett tyntflytende lim som påføres mellom skøytene via sprøytespiss/sprøyte. Er nok ikke lett å få 100% tett, men går jo ann å påføre en stripe med sillikonbasert tettningsmasse på innsiden av kantene. Dette kan fort bli grisete og gi en litt dårligere finish enn man håpet på i utgangspunktet... Kan vere jeg kommer på noen flere tips etterhvert, men kommer nok til å følge med på dette prosjektet når du setter igang, så skal si ifra om jeg kommer på noe mer. Lykke til med prosjektet! - Ashaman Linker til gode sider/prosjekter å få tips: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=163649 http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=160324 http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=165800 Du finner sikkert fler om du søker litt rundt. Endret 12. april 2009 av Ashaman Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Tusen takk for et fyldig og lang svar, fikk et bere bilde her nå Har tenkt litt på sikaflex og, men vi får se. Blir ikke den finishen som du får med limpostol da nei. : ) Nei, 14 så kommer stipende og da fyrer vi igang Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Looking VERRY good ! Kommer til å følge godt med på denne tråden Lykke til! Heigren Endret 12. april 2009 av Heigren Lenke til kommentar
makila Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ang. lim så kan jeg foreslå å ta en tip på Tec 7. Veldig bra lim som skal være sliteterkt. Mener å huske at også det limet brukes mye av de som holder på med akvarium. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Takk skal ta en titt på det Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Ringte til den lokale Glassmesteren idag, han ville ha 400 kr for ei plate på 0,5 x 0,5 @ 6mm. Synes dette var litt dyrt? Eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Anbefaller de folka her: http://stores.shop.ebay.co.uk/Plastic-Online__W0QQ_armrsZ1 (klar 6mm plexi til 62,50kr per stykk, pluss frakt og toll.) Dersom du sjkal ha endel så kan det lønne seg å kontakte dem på mail via siden deres: http://www.plasticonline.co.uk/index.php Jeg kjøpte en god del plexi av dem i fjord, og kom vel på 1500,- medregnet frakt og toll. Pakken blir levert på døren av Tollpost Globe. Dette var 16-17 50cmx50cm plater og 3 rør på 1 meter. Endret 17. april 2009 av Ashaman Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Ah, konge Ashaman. Akkurat det jeg lette etter Da er plexi på vei ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå