Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hei folkens! Jeg har akkurat satt sammen en ny "arbeidsstasjon" som består av følgende deler: Intel i7 920 Asus p6t deluxe v2 6 gb ocz minne ATI Hd4890 Mist 1000w psu Det jeg lurer på er: Er det vanlig at en psu lager høyfrekvente lyder som er lett hørbare? Hører disse lydene i hele mitt rom, som er på ca 14 kvadratmeter, dette er når pc-en står på og alle vifter går. Dette er da selvfølgelig irriterende og jeg lurer på om jeg bør bytte psu-en? Kjøpte den hos netshop.no Chris Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Har piping selv også i menyer i spill som er 2D basert. Men under folding piper den hvert 3 sekund som varer i ca 1 sekund. Har også lykkes med å ta opp pipelyden også, med micen nært PSU: http://www.yousendit.com/download/UmNJa0ZldzhFc0pMWEE9PQ Endret 8. april 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Min spiller denne fantastisk irriterende tonen hele tiden, er litt som å ha tinnitus kan jeg tenke meg. Kan ikke helt se for meg at det er meningen at det skal være slik, får ta kontant med Netshop i nærmeste fremtid! EDIT: Kan forøvrig nevne at lyden forsvinner når jeg kjører SuperPi. Endret 8. april 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
Zitrus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Skulle akuratt på å poste her da jeg oppdager at det alerede finnes en post med nøyaktig samme problem. Min PSU piper med en høyfrekvenkt pipelyd, noe som er i ferd med å gjøre meg gal. Jeg har akuratt fått denne tilbake på garantien, da min forige MIST 1000 watt sa "poff" etter 3 dager med arbeid... Endret 15. april 2009 av Zitrus Lenke til kommentar
hairball Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 etter at jeg så en video med mist psu på microplex, der det ble fortalt at disse er så å si lydløse, hadde jeg nok returnert den. skal selv bestille en 800w snart fra mist da jeg håper at de leverer det de lover, en meget spille og kvalitets psu. Mist sine psuer er jo ikke akuratt billig i forhold til andre kvalitets psu-er Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg ble nødt til å kjøpe meg ny PSU idag, da min gamle (ca 1.5 år) freste og utløste sikringen. Kjøpte en Mist 1000 Watt. Denne og piper hele tiden. Har sendt en mail ang. bytting. Visst det ikke går får jeg gå drastisk til verks. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Har også sendt mail, skriv her når du får svar. Er uaktuelt å ha den hvis den skal pipe slik, er utrolig irriterende! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg har sendt mail og ble bedt om å sende den inn til test... Men nå er jeg skeptisk da, mistenker at de vil teste, friskmelde og sende gebyr og slikt gidder jeg ikke å holde på med... Skal ta en forsikringsrunde først bare for å være 100% sikker. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg fikk svar på mailen igår. Var og fikk sjekket og byttet strømforsyningen. Pipelyden var en garanti sak. Iallefall hvor jeg kjøpte. (StartIT) Den nye har jo og en pipelyd, den er mye lavere nå da, men fremdeles plagsom. Må vel bytte igjen. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Fikk samme psu idag. Er enormt til høyfrekvent lyd under load her og:/ Sendt netshop en mail å forklart problemet grundig og at misten er ubrukelig når den skal bråke så enormt under load. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Da har jeg fått min tredje Mist 1000W med pipelyd. Tror jeg skal prøve en annen PSU nå snart. Har lest mye bra om 1000W til Corsair. Den koster noen kroner mer. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Min har sluttet nå etter jeg formaterte i går kveld, skjønner ikke hvorfor dette skulle ha noen sammenheng, men får se hva jeg gjør fremover. Hittil har den vært stille, mulig det også er fordi det er langt varmere i rommet nå. Skal prøve til morningen når jeg har latt vinduet stå oppe over natten Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg fikk en Mist 100w idag. Denne piper også. Det er helt umulig å være i samme rom som maskinen når den står på. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hugs at du har 14 dagars angrefrist Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Vel, da må jeg vel betale frakt ihvertfall en vei. Det er uaktuelt når det tydeligvis er noe galt med disse psuene. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Sitter å vurderer om jeg i det hele tatt skal sende min i retur, skal i allefall skrive en mail angående dette først. Her skal jeg be de å TESTE den først, ellers får jeg vurdere å sende den 3 ganger i retur også krevet kjøpe hevet antar jeg. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hm, min Mist 1000w har også denne pipelyden hele tiden, øker i styrke ved load. Byttet ut min TT 850W på fredag fordi Misten skulle støye mindre, men nå orker jeg ikke å ha på maskinen. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Ufattelig gørr lyd ja, nytter ikke å spille o.l. Bytta til min gamle corsair, den piper kun litt under intro videoer og menyer, ellers er den stille som bare det. Spørrs om de ikke skal få min mist i retur gitt.. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Skal sende min til netshop i morgen så de får prøve den.Fikk beskjed om å sende med et skriv om hva som var koblet til osv. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har sendt mail til Netshop nå igjen, nå får vi se om de kan teste en ny PSU til meg om de finner pipelyden eller ei. Vil slippe å gjøre som andre her at jeg må sende inn 2-3 ganger før jeg benytter meg av muligheten til å heve kjøpet etter kjøpsloven (Mener selger har kun 3 forsøk på å rette en mangel med varen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå