ole_marius Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) tenkte vi kunne diskutere litt rundt om den nye ubuntu Jaunty Jackalope. her er iso filene som direkte nedlasting 32 bits ubuntu kubuntu xubuntu ubuntu netboox remix ubuntu server64 bits ubuntu kubuntu xubuntu ubuntu serverhva jeg har merket er: raskere oppstart noe nytt design ser ut som flash generelt fungerer bedre men jeg kan ikke bekrefte dette trådløs kortene athereos har nå fått litt bedre støtte noe nye verktøy støtte for å installere filsystemet ext4 Endret 25. april 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Funker ganske bra på laptopen min i hvertfall. Første gang nå at absolutt alt har funket rett ut av boksen Også de litt særere tingene. Den åpne driveren til radeon x1400 funker også veldig godt, så slapp å knote med fglrx of doom. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ikke glem den nye kjernen, xfce 4.6 og kde 4.2. Mye bedre integrert og brukbart. Og det nye varslingssystemet, bare jeg som synes det er irriterende at de fader bort når musa er over? Selv har jeg lagt merke til en vesentlig ytelses forbedring med SSDer (iforhold til f.eks. 8.10), kan noen bekrefte dette? Synd de ikke kan inkludere mactel pachene. Og positivt at det nå er mer fokus på åpene grafikkdrivere. Tilogmed som std. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 En pop-up dukket opp og sa i fra om at den hadde properitære drivere for modemet mitt. Jeg har ikke brukt et modem siden 1987, eller noe sånt, men kult. Synes den jevnt over går kjapper, og det nye notifcation systemet er faktisk ganske behagelig og stilig. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) hm... jeg klarer å logge meg på pidgin men ikke amsn, noen har som har samme problem eller vet hvordan man løser dette? edit; installerte kde men for ikke koblet meg til Internett, har signaler og finner nettverket men ikke svarte om jeg for koblet meg til Endret 30. mars 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
ways Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 skjønner ikke vitsen med å gå fra popup'ene de hadde før til det nye varslingssystemet. likte den forrige bedre, der man kunne få knapper, se hvor lang tid det var til de forsvant, trykke krysset for å bli kvitt dem osv. Synd at de enda ikke har gjort noe bedre med theme'ingen. men fungerer top på laptopen jeg installerte det på. flere drivere, kjappere oppstart. bare synd det er 6 mnd til neste.. =) Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Men hvordan går man fra 8.04 til 9.04? ("update-manager -d" fungerer ikke) Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Har de virkelig fjernet de nye volumkontrollene til GNOME? Var det jeg gledet meg til jo (Har ihvertfall hört at de gjorde det). Jaja, faar vel fyre opp Fedora da. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Noen som vet om den åpne versjonen av java plugin for 64bits(altså for nettleser) vil komme med Ubuntu? Endret; og om den er ut av betastadiet? Endret 2. april 2009 av Dy§no Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 nei det må du installere selv Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Men hvordan går man fra 8.04 til 9.04? ("update-manager -d" fungerer ikke) Du må huke av for at du vil ha oppdateringer for annet en long term releases i software-sources. (Husker ikke hva det heter på Norsk) Og så må du først oppgradere til 8.10 og så til 9.04. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Men det fungerer nok ikke før finale release. Altså ikke betaen. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Men det fungerer nok ikke før finale release. Altså ikke betaen. -d er for å få fram neste versjon selv om den ikke er final, så vidt jeg husker. Endret 3. april 2009 av RattleBattle Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 9.04 har imponert ganske stort på min AAO så langt. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg syns det er helt top, funker kanall på min XPS m1330! MEN jeg finner ingen driver til skjermkortet(GeForce go8400GS) Lenke til kommentar
ways Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg syns det er helt top, funker kanall på min XPS m1330!MEN jeg finner ingen driver til skjermkortet(GeForce go8400GS) det gikk automatisk på min. du kan jo sjekke om du har installert linux-restricted-modules (eller noe sånt). Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Eneste som irriterer meg noe grenseløst er at touchpaden på laptopen slutta å fungere(Har ikke fått laget en bug ticket enda). Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Eneste som irriterer meg noe grenseløst er at touchpaden på laptopen slutta å fungere(Har ikke fått laget en bug ticket enda). Allerede sett en del bugreports om denne saken. scrollinga i padden min (AAO) fungerer ikke lengre heller (fra 8.10->04). Endret 3. april 2009 av Marsan Lenke til kommentar
Trc Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg syns det er helt top, funker kanall på min XPS m1330!MEN jeg finner ingen driver til skjermkortet(GeForce go8400GS) Har du prøvd System - Administration - Hardware drivers? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 ja, etter at jeg venta et par dager, kom det opp i Hardware drivers..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå