arnold_layne Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Bruker: arnold_layne Utfordring: Objektivsirkulering (se forklaring under) Deltakernivå: Entusiast Utstyr: D300 & D70IR + alle objektivene i profilen Hovedutfordringen er å få tatt minst et bilde hver dag. For å krydre det litt vil jeg tvangssirkulere gjennom objektivlisten min (se profil) fra dag til dag. Dag 1 skal jeg bruke det første objektivet i listen, dag 2 skal jeg bruke det andre osv. Når jeg er ferdig med det siste objektivet, begynner jeg forfra igjen. Jeg har valgt denne utfordringen delvis for å bli bedre kjent med samtlige objektiver, og delvis fordi jeg på denne måten må se etter litt forskjellige motiver fra dag til dag. 1. sirkulasjon: 2. sirkulasjon: 3. sirkulasjon: 4. sirkulasjon: 5. sirkulasjon: Endret 18. juli 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) 1. april - Nikkor 12-24/4 Første dag og vidvinkel. Tåken la seg tett rundt Gløvrehaugen før jeg kom meg opp til mitt planlagte motiv i dag, så da ble det et forsøk på et litt mer kreativt utsnitt enn jeg hadde tenkt. Tåkespeil EXIF: 12-24 @ 12 mm, ISO 200, 1/25 sek, f/11 Endret 27. mai 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Dette likte jeg veldig godt. Spenstig format, men synes det kler motivet bra. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det ble SCHWUNG over den vid-vinklingen der RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det ble SCHWUNG over den vid-vinklingen der RandiA Scwung er ordet. Det er et sug i dette bildet. Men vårstemning? Nope ... Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) 2. april - Nikkor 17-55/2.8 Takk for hyggelige kommentarer. Normalzoom-dagen skulle liksom være min "avslappingsdag", men med det UFATTELIG kjipe lyset vi hadde i Bergen i ettermiddag ble det full fotosperre. Dette ble det minst dårlige. Se opp for tog EXIF: 17-55 @ 30 mm, ISO 200, 2 sek, f/8 Endret 2. april 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Tåkespell: Hvor i Norge finner man slik tåke? Er veldig sjeldent det er sånn som det her. Når det er sagt ble resultatet flott. De steinene i vannet skiller bildet fra å stille seg i den uendelig lange rekken med tomme landskapsbilder. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 2. april - Nikkor 17-55/2.8 Gjorde seg bra i sort-hvitt den der, (men er bildene dine lagt inn som vedlegg her???) Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Tåkespell:Hvor i Norge finner man slik tåke? Er veldig sjeldent det er sånn som det her. Dette er på et lite fjell (ca 300 m.o.h.) i utkanten av Bergen. Takk for kommentar, forresten (men er bildene dine lagt inn som vedlegg her???) Nei, de er linket fra hjemmesiden min. Det har historisk sett vært akseptert på disse utfordringene. Endret 2. april 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Nei, de er linket fra hjemmesiden min. Det har historisk sett vært akseptert på disse utfordringene. Det stemmer. Synes du kommer hederlig fra det med dagens valg. Sort/hvit er ikke dumt her. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Nei, de er linket fra hjemmesiden min. Det har historisk sett vært akseptert på disse utfordringene. Sikkert OK det ja .. men jeg har bare sett at det har vært litt "masing" om det der, og lurte på om det var annerledes i utfordringene da.. Randi Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg må innrømme at jeg er svak for slike tåkebilder, i hvert fall når det er snakk om kvalitetståke. Det gir en behagelig minimalisme som gjør at man legger ekstra godt merke til de få detaljene som er. Du har lagt inn en liten lekkerbisken for kraftentusiastene også (jeg mistenker deg for å ha siktet nøye her). Var "Se opp for tog" så mye å sutre for da? Hvis dette er i kategorien dårlig, så legger du lista høyt for kvalitetsbildene dine. Velegnet i s/h. Lenke til kommentar
Storm67 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Flott tåkebile, noe jeg kunne tenkt meg å ha på veggen, er behagelig mykt og avslappende. "Se opp for tog" er jo også et godt s/hv bilde. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Takk for kommentarer! (jeg mistenker deg for å ha siktet nøye her) Jeg var litt spent på om noen ville kommentere den (hadde nesten vært litt skuffet om ikke du hadde gjort det) Den var nøye komponert inn ja. Det er også den masten som var avgjørende for croppingen i toppen; jeg ville egentlig ha med litt mer tåke øverst, men da hadde jeg fått med en halv mast over vannlinjen og det så ikke så bra ut (jeg kunne selvfølgelig tatt med hele masten, men da hadde det blitt et helt annet bilde). Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 3. april - 70-300 VR Kissing ghosts EXIF: D70IR,70-300 VR @ 70 mm, ISO 200, 1/200 sek, f/7.1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Den var da riktig søt, fin i sort-hvitt var den RandiA Lenke til kommentar
kaian Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Kissing ghosts Wow! Utrolig bra gjennomført! Helt suverent. Fungerer både i stort på veggen hjemme og i mange andre sammenhenger, som en mer allmenngyldig sak. De fleste lager fort en liten historie her. Herlig. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Kissing ghosts Lekkert. Trenger jeg å si noe mer ? Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Ooooh - 3. april likte jeg veldig, veldig godt. Spøkelset sitter som et skudd! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg liker at du har latt "the ghost image" få dominere bildet, mens sønnen din nærmest spiller en birolle i sin egen virkelighet. "Eerie" følelse av Lewis Carrol's "Through the Looking-Glass, and what Alice found there". Kanskje han snart kan introduseres for denne (sørg i så fall for å få en utgave med originalillustrasjonene av Sir John Tenniel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå