simkort Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Nå har jeg brukt mye tid på å prøve å finne ut av hvordan man deler filer på Windows Vista. Selvfølgelig er dette gjort helt annerledes enn i Windows XP for å forsure hele prosessen. Problemet er at jeg skal dele 2 stasjoner på et nettverk i arbeidsgruppen "mshome". Etter litt arbeid fant jeg ut hvordan jeg skulle gjøre dette. Jeg kan klikke på mappene jeg har delt og ser innholdet. Jeg får også opp disse mappene på de andre maskinene, men hvis jeg trykker på disse fra en annen maskin får jeg beskjed om at jeg ikke har tillatelse til å åpne mappene og må ta kontakt med systemansvarlig. Hvor vanskelig kan dette være? Har delt mappene med Alle, Anonyme pålogginger og Nettverk. Håper noen dataeksperter kan hjelpe meg til å forstå hvordan dette fungerer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Dette har med filsikkerhet å gjøre. Selv om du deler en mappe til All er det ikke sikkert Alle har tilgang på det lokale filsystemet. Legg til Alle på rettighetene til mappen også, pleier å funke da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå