tomsi42 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Bruker: tomsi42 Utfordring: Ting som kan si dunk om natten. Deltakernivå: Entusiast Utstyr: Kun Olympus La oss starte med en skotsk bønn: From ghoulies and ghosties And long-leggedy beasties And things that go bump in the night, Good Lord, deliver us! Jeg kommer til å tolke temaet veldig åpent; med utgangspunkt i lyder som kan vekke en, lyder som gjør at du ikke får sove, og innimellom ting man tenker på om natten når man ikke får sove. Tom Endret 31. mars 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 1. It came from the roof. Når snøen raser fra taket og deiser i bakken, da våkner man. Og så må man måke dagen etterpå. 1/100s, f/6.3, 23mm, ISO 100 Dagens objektiv: ZD 17,5-45mm f/3.5-4.5 Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Huff - jeg har hatt noen sånne ras i vinter, som virkelig har fått det til å riste og dure i huset. Faktisk ligger den en snehaug mellom garasjen og huset, som er så høy at man kan gå rett opp på garasjetaket... Forøvrig likte jeg etterbehandlingen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Ja, uffda...ikke ferdig med den snøen enda da Randi Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Huff - jeg har hatt noen sånne ras i vinter, som virkelig har fått det til å riste og dure i huset. Faktisk ligger den en snehaug mellom garasjen og huset, som er så høy at man kan gå rett opp på garasjetaket... Du beskriver årets vinter her i et nøtteskall. Forøvrig likte jeg etterbehandlingen. Takk. Prøvde noen nye teknikker som jeg kan ta med meg videre. Har noen ideer i april som vil passe denne behandlingen. Ja, uffda...ikke ferdig med den snøen enda da Randi Nei, her er det ikke bart på 3-4 uker enda. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 2. Det er mer der det kom fra. 1/500, f/8, 149mm, ISO 100 Dagens objektiv: ZD 70-300mm f/4-5.6 Om denne ramler av i natt, vites ikke. Men gjør den det, så våkner jeg nok. Tom Lenke til kommentar
Litium Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Den der ser bra skummel ut. Ikke noe jeg ville hatt i hodet, eller ønsket i hodet på andre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Den der ser bra skummel ut. Ikke noe jeg ville hatt i hodet, eller ønsket i hodet på andre. Jeg må gå under for å komme meg opp til bilen. Men "takbreen" kalvet for en halvtime siden, så da vil det være trygt et par dager igjen Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Syns det var litt stilig med det på taket. Kunne kanskje tenkt meg den første uskarpe som skarp den og. Men det hadde vel gått ut over den fine uklare bakgrunnen jeg syns du har. Jeg skulle forresten selv ta et bilde av en sånn nedglidd snøgreie fra taket, det var en herlig ""tunnel" på nabohuset. Mens jeg rigget opp kamera på stativ og siktet meg inn så falt jammen meg hele greia ned mens jeg så på.. så det ble ikke noe bilde av det. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg liker begge bildene dine. Valg av farger/ikke farger fungerer veldig bra. De gir meg en følelse av en lang vinter ... som begynner å føle på en slutt. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Likte veldig godt dagens. Fint belyste istapper i kontrast til den dypt blå himmelen. Måten det diffuse mønet i bakgrunnen bryter opp bakgrunnen fungerer også bra synes jeg. Riktig valg av dybdeskarphet også. 3 tomler opp Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 "Jeg føler skjebnen true..." for å sitere den kjente dikter Donald Duck. Både svært talende og svært bra gjennomført. Et knallbilde egentlig. Det første bildet hadde mer dystre toner. Fin konvertering, og ikke vanskelig å forstå at søvnen ble forstyrret. Liker den smule støy som er i bildet også. Lenke til kommentar
Storm67 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Flott bilde Tom, med en deilig blå bakgrunn. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Kult bilde, Tom. Liker det blå bakgrunnen, men er litt usikker på hustaket nede i venstre hjørnet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 2. Det er mer der det kom fra. Ja, det var et flott bilde..(selv om det var is og snø da...) RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Takk for kommentarene. I dag skal dere slippe snø og is. 3. Insomnia. 1/250s, f/4, 81mm, ISO 1600 Dagens objektiv: ZD 70-300mm f/4-5.6 Tom Endret 3. april 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Er det deuterium eller tritium du kjører på? Det må vel tungtvann til for å si _dunk_ om natten, hydrogen uten nøytroner duger neppe. Ganske herlig stemning fra ISO-støyen egentlig, den blander seg fint med det uskarpe. No-nonsens, rett på sak, tatt i rette øyeblikk. Jeg liker virkelig den stoffligheten her. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Ikke god om natten den der nei, du finner da på det...den blenderåpningen var da litt pussig? Randi Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Vakre bilder, tom. Insomnia. Heehehe. For min del er det tikkende klokker om natten som stjeler nattesøvnen min. Fallende snø eller istapper er jeg vandt med. Ble selv nestendruknet i en kaskade av snø forleden, men nå er våren her! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Er det deuterium eller tritium du kjører på? Det må vel tungtvann til for å si _dunk_ om natten, hydrogen uten nøytroner duger neppe. Tritium helt klart Vekker hele nabolaget. Ganske herlig stemning fra ISO-støyen egentlig, den blander seg fint med det uskarpe. No-nonsens, rett på sak, tatt i rette øyeblikk. Jeg liker virkelig den stoffligheten her. Jeg er rimelig fornøyd selv. Dette ble ganske tett opp til det jeg så for meg før jeg prøvde. Kran og servant skulle selvsagt ikke vært så moderne, og det skulle vært enda mer grubby. ...den blenderåpningen var da litt pussig?Randi Fixed Vakre bilder, tom. Insomnia. Heehehe. For min del er det tikkende klokker om natten som stjeler nattesøvnen min. Fallende snø eller istapper er jeg vandt med. Ble selv nestendruknet i en kaskade av snø forleden, men nå er våren her! Klokke står på listen min Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå