Nopros Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Hei, satt nylig og surfa på nettet da plutselig en Internet Explorer side poppa opp. (Bruker alltid Mozilla.) Hvor det stod noe som det her; Platte Media (blablabla) Brukerinfo; (Ip- adressen min) Og Et konto nr. Varen het The XXX Colection eller noe sånt. Så prøvde og lukke det, men Funka ikke og krysse ut. Så jeg avslutta oppgaven, i oppgavebehandling. Problemet var jo at den bare åpna seg på nytt. Jeg lukka den en 5-6 ganger før den ikke åpna seg igjen. Da så jeg at det var lagra en snarvei på skrivebordet kalt; Plattekonto Sletta den. Men neste gang jeg skrudde på så kom den betalings greia igjen. Og snarveien på skrivebordet lå der enna. Det jeg egentlig lurer på er om dette er et virus. Eller om det bare er reklame shit, skal kjøre en virus kontroll nå. For og sjekke om den finner noe Edit: Skriveleif Endret 27. mars 2009 av Nopros Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det er et virus ja. Ikke bruk bankkortet ditt på en PC med diverse crap på, det er en viktig regel. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Installer og kjør en scanning med MBAM,så får du fjernet driten. MBAM er et program alle bør ha på datamaskinen. Det er svært effektivt og i tillegg gratis. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Det er et virus ja. Ikke bruk bankkortet ditt på en PC med diverse crap på, det er en viktig regel. Ok, takk Edit: Fattern bruker pc`n til og betale regniger med pånettbanken. Kan det være farlig da? Installer og kjør en scanning med MBAM,så får du fjernet driten.MBAM er et program alle bør ha på datamaskinen. Det er svært effektivt og i tillegg gratis. Skal gjøre det når jeg kommer hjem fra skolen. Endret 27. mars 2009 av Nopros Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Print screen hvis det hjelper noe. http://i42.tinypic.com/2s7b11l.jpg Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Edit: Fattern bruker pc`n til og betale regniger med pånettbanken. Kan det være farlig da? JA! Brukernavn (fødselsnummer) og passord kan bli stjålet og misbrukt. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Det ser ut til at dere ikke er de eneste som har klikket på feil knapp .... http://www.mbsvictims.org.uk/ http://www.guardian.co.uk/technology/askja...riseagainwithpl http://michaelpollitt.com/wordpress/?p=177 Bare for å nevne noen.. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Edit: Fattern bruker pc`n til og betale regniger med pånettbanken. Kan det være farlig da? JA! Brukernavn (fødselsnummer) og passord kan bli stjålet og misbrukt. Men blir viruset borte etter jeg har kjørt MBAM, som nevnt over her? Eventuelt formatere harddisk? Vet ikke hvor lenge det her har ligget på maskina. Men skal sjekke sist gang fattern betalte regninger. Endret 27. mars 2009 av Nopros Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 I følge info på en av linkene jeg postet, så kommer den første pop-up'n 4 dager etter at man har lastet ned svineriet. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 I følge info på en av linkene jeg postet, så kommer den første pop-up'n 4 dager etter at man har lastet ned svineriet. Ok, fint. Skal forhøre meg med familien når de kommer hjem Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Men blir viruset borte etter jeg har kjørt MBAM, som nevnt over her?Etter at du har kjørt en scan med MBAM (husk og oppdater malware-databasen) poster du logen i denne tråden. Deretter laster du ned Combofix til skrivebordet, kjør programmet og følg veiledningen. Post også loggen herfra i denne tråden. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Følg veiledningen i loggen min så kan vi ta viruset ditt. Tror ikke bare mbam hjelper. Derfor kjør combofix og hjt. Ok, takk Skal gjøre i morra. Lenke til kommentar
Sky-Bert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Prøvde div prog som skulle fjerne denne uten hell. (husker ikke navnet9 Kom tilbake etter et par dager. Og såvidt jeg husker forsvant advarselen etter et trykk på krysset di første gangene, men etterhvert var den på skjermen i et halvt minutt før den kunne legges ned. Fant et sted på nettet at AdAware tok den. Og jaggu var det rett. ikke sett den siden Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Og jaggu var det rett. ikke sett den siden Du finner ingen ting med et søk med MBAM ? Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 har du gjort det i signaturen? Lenke til kommentar
Sky-Bert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Og jaggu var det rett. ikke sett den siden Du finner ingen ting med et søk med MBAM ? Ikke noe platte nei.. Men nå er dette jo et par mnd siden. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ikke noe platte nei..Nå mente jeg ikke om du finner noe platte media -malware. Men om du finner noe som helst malware. Du er like langt om du er kvitt Platte media greiene, men er infisert med alt mulig annet malware. Lenke til kommentar
Sky-Bert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ikke noe platte nei..Nå mente jeg ikke om du finner noe platte media -malware. Men om du finner noe som helst malware. Du er like langt om du er kvitt Platte media greiene, men er infisert med alt mulig annet malware. Jojo. fant to trojanere. Har ikke kjørd AdAware eller noe annet på et par uker. Om det er grunnen eller ei. Ingen stor erfaring med div malware prog heller så nå har jeg to Da blir det iallefall ikke værre.! Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ikke noe platte nei..Nå mente jeg ikke om du finner noe platte media -malware. Men om du finner noe som helst malware. Du er like langt om du er kvitt Platte media greiene, men er infisert med alt mulig annet malware. Jojo. fant to trojanere. Har ikke kjørd AdAware eller noe annet på et par uker. Om det er grunnen eller ei. Ingen stor erfaring med div malware prog heller så nå har jeg to Da blir det iallefall ikke værre.! følg det som står i signaturen min. så poster du logger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå