Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke minidumps på Vista ultimate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner dessverre ikke nok til Vista til og gi deg noen skikkelig fremgangsmåte, da jeg ikke har brukt det noe særlig. Undertegnede uttalte følgene for en som hadde samme problem i Windows XP;

"Det kan ha vært en driver kollisjon, i verste fall kan de dreie seg om noe mer alvorlig som feks. en maskinvare defekt.

Anbefaler deg å gå til "Kontrollpanel", velg så, "System", deretter fanen "Avansert", klikk så "Innstillinger" under kategorien "Oppstart og gjenoppretting", huk av i boksen "Start på nytt automatisk". Skulle dette inntreffe på nytt vil da ikke maskinen automatisk starte på nytt og du kan notere deg feilkoden for å gjøre et feil søk.

Dette vil bedre dine muligheter for å fastslå årsak."

Mulig samme fremgangsmåte i Windows Vista? Det er verdt et forsøk om ikke annet.

:)

(man kan også be den lagre den fullstendige "minnedumpen" i denne seksjonen)

Lenke til kommentar

takker for svar. Den fremgangsmåten har jeg fulgt, men fremdeles ingen minidumps og vise til. Jeg får stoppet restarten slik at jeg ser hva som skjer. Får blandt annet feil på

fileinfo.sys-adress 87BA4FE

Stop: 0x00000050(0xFFFFFFE0, 0x0000001, 0x87BA4FE0, 0x00000000

Lenke til kommentar

Takker for tipset! Ifølge den guiden så er det minnerelatert. Hovedminne, minnebuffer eller skjermkortminne. Feile kan da også komme som følge av feil driver til feks skjermkort. Men saken er at jeg får BSOD i safe mode også. Og da utelukker jo det skjermkortdriveren i allefall!

Lenke til kommentar
Har du gjort noen oppdateringer den siste tiden? Enten driver relaterte eller maskinelle?

Jeg monterte ett trådløst nettverkskort for 14 dager siden og installerte driverne til det. Feilene kom litt etter det. Så jeg fjerna det for å være sikker. Og så formaterte jeg maskinene for ett par dager siden. Så skal jo ikke være noe igjen etter det nå.

Plukka ut komponenter i dag og fjerna støv og skitt. Så er ikke varmeproblemer heller.

Merkelig dette. Spesiellt det med at firefox og programmer bare lukker seg. Jeg får i allefall assosiasjoner med ram feil. Hvis firefoxen blir skikkelig ille og lukker seg annenhvert sekund så kommer det til slutt en blåskjerm med den siste feilmeldingen jeg postet her.

Lenke til kommentar

Om dette er minne relatert er det ikke så rart at programmer blir ustabile og lukker seg. Et program som kjøres må alltid legges i minnet før det kan eksekveres. Alle data må legges i minnet før datamaskinen kan regne med dem eller manipulere dem, dessuten må alle inndata og utdata innom minnet. Derfor er dette ganske logisk.

Har du prøvd å bytte minnebrikker?

Lenke til kommentar

Akkurat.

Nei er det som er. Jeg er eneste med stasjonær pc her i husholdningen. Så jeg har ikke fått testa ut noe enda. jeg kvier meg litt for å må kjøpe nye komponenter for å feilsøke. Men det ser ut til at det kan bli eneste løsning. Jeg har i allefall utelukket driverproblemer. Har testa harddiskene mine og de her helt i orden. Så da sitter jeg igjen med HK, ram, skjermkort og strømforsyning.

men jeg har aldri stolt helt på strømforsyningen min etter dårlig omtale. Har en Mist 550w som er ca tre år gammel. Kan PSU skape lignende feil som beskrevet?

Lenke til kommentar

En defekt strømforsyning vil lite trolig lage slik problemer. Den kan i noen tilfeller gi blå skjermer, men ikke noen feil i programmer av denne typen. Jeg tipper på minnebrikkene dine. Men kan heller ikke utelukke verken skjermkort eller hovedkort. En datamaskin er intrikat og komplisert, det oppstår også ofte en såkalt snøball effekt, altså en dårlig/defekt komponent kan resultere i feil også på andre komponenter.

Lenke til kommentar

Okei. Men om du mener strømforsyningen mest sannsynlig ikke kan gi slike effekter så skal jeg prøve å få tak i annet minne.

Ja det er kompliserte greier. Veldig kjipt når ting begynner å svikte slik.

Takker så mye for hjelpen sålangt! :)

Lenke til kommentar

En liten update bare. I dag fikk jeg to BSOD som jeg ikke har fått før. Det er 0x4E og 0xBE.

Vet ikke om det er med på å gjøre feilsøkingen lettere?

Irriterer meg grønn over at jeg ikke får minidump etter blåskjerm! Det gjør jo ting komplisert.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke får minidumps. Det som er så rart! jeg har stillt det inn rett på advanced settings der. føler ikke jeg har oversett noe der.

Teste minnet ja. jeg forstår det sånn at jeg må ha det på en bootable cd får å bruke programmet? Jeg får liksom ikke brent ut noe på den stasjonære maskinen pga ustabiliteten i stystemet. Sitter å skriver å en EEE900 nå, og er ikke store brennemuligheter på den gitt :(

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Fikk tak i en som kunne brenne ut Memtest86 for meg. Testa så en og en rambrikke. Den første lot jeg gå til det var 8 passes. Den andre brikken fikk jeg feil på ved første sekund!

Jeg annser mitt problem som løst inntil videre :)

Takker for den hjelpen jeg fikk! (Dog jeg fikk aldri løst gåten om hvorfor jeg ikke fikk minidumps ved blåskjerm)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...