Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærsten eller "han andre"?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 18 år. Har vert kjærste med en gutt nå i 4 år, snart 5. Jeg er utrolig glad i ham og har det sinnsykt bra sammen med ham. Han får meg til å føle meg trygg. Han er veldig pen, kjekk, koselig, omtenksom og alt det der. Jeg kan ikke se for meg verden uten ham som min.

Men så har jeg en slags.. x-kjærste da, som jeg drev å rotet litt med når jeg og kjærsten min hadde slått opp i noen måneder. En jeg har kjendt lenge og er ganske glad i. Han får meg til å få sommerfugler i magen, han har liksom "the look", og han gir meg oppmerksomhet på en helt annen måte enn det kjærsten gjør. Når vi ser hverandre på fester og slikt er det bare MEG han ser på. Jeg synest han er pen og fin, men jeg kunne ikke ha tenkt meg ham som kjærste, men jeg har så lyst på ham når jeg ser ham. Hva faen skal jeg gjøre? Har såklart lyst på kjærsten min også.. men de får meg til å føle meg så mye på en gang på forskjellige måter :S hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du først må finne ut av, er om du ser for deg en fremtid med kjæresten din. Gjør du det, så glem han andre.

Om du ikke ser for deg en fremtid med kjæresten din, så må du gå noen runder med deg selv, om du føler du kaster bort tid, eller om du har det bra som det er.

Når det er sagt, så er det ikke uvanlig å få en form for følelser for andre selv om man er i et forhold. Du sier at kjæresten din gjør deg trygg, men at du får en annen oppmerksomhet fra han andre. Det kan være bare just det, at det er annerledes, ikke nødvendigvis bedre.

Som jeg leser ut i fra det du skriver, så vil du helst, inners inne holde deg til kjæresten din.

Uansett, lykke til :)

Lenke til kommentar
men jeg kunne ikke ha tenkt meg ham som kjærste, men jeg har så lyst på ham når jeg ser ham.

Hvis du er ute etter et forhold så sier du jo selv at du ikke kunne tenke deg han som kjæreste. Så mitt råd vil være å bare ha han som venn og behold kjæresten din siden du har sterke følser for han :)

Lenke til kommentar

Eneste du oppnår med å følge brutal_manns "tips" er å bli uendelig skuffa over deg selv og livet ditt.

Du lever ikke livet med å pule rundt. Du lever livet om du har kontroll og gjør det du vil, når du vil, hvor du vil.

Lenke til kommentar

Jeg unner deg ikke situasjonen, det må virkelig være kjipt. Men uansett:

Jeg ville prøvd å piffe opp forholdet til typen din, kanskje det har blitt litt kjedelig, derfor søker du en ny form for spenning...? Kan tilfellet være at typen din behandler deg som en bortkjemt prinsesse, mens denne andre karen virker mer uforutsigbar og spenningsladd?

Kommunikasjon er en god ting, men det kan godt hende at typen din tar dette hardt, så varm han opp først hvis du velger å prate om det!

Lenke til kommentar
Dump dump dump! Du er 18 år for svingede. Se til å pul litt rundt og lev livet litt. Da vet du mer hva du faktisk vil når Mr. Høyre (eller var det Mr. Right?) dukker opp.

Enig. Livet har så vidt startet. Han skal vel i militæret. Du skal kanskje studere. Med andre ord, nye steder, nye mennesker.

Lenke til kommentar
Eneste du oppnår med å følge brutal_manns "tips" er å bli uendelig skuffa over deg selv og livet ditt.

Du lever ikke livet med å pule rundt. Du lever livet om du har kontroll og gjør det du vil, når du vil, hvor du vil.

Oksemøkk!

TS lever nå et liv der hun tror at typen er svaret, samtidig som hyn er hypp på en annen. Mao så er hun så forbanna usikker på hva hun vil og hva hun faktisk føler at det holder henne fast i et forhold tuftet på moral og ikke reel innsikt. TS bør snarest ta kontroll over eget liv og få seg noen erfaringer. Mao pule de personene (la du merke til at jeg er kjønnsnøytral her?) hun vil, når hun vil og hvor hun vil. Ene og alene fordi _hun_ vil det. Når hun klarer det så vil hun også klare å få seg den typen _hun_ vil ha og ikke han som normene sier hun skal ha.

Det er kvalmende å se hvor mange som tyter frem med amerikansk-film-romantikk-tårer-i-øynene og ber TS tviholde på typen koste hva det koste vil. Ene og alene fordi det er så forbanna romantisk om hun klarer å holde på fyren. Samtidig som alle driter i det lille faktum at han hun er sammen med nå neppe er den gigantiske Herr Riktig. TS burde _virkelig_ ha pult litt mer rundt for å få den selvinsikt hun trenger for å skille mellom usikkrehet, samfunnets tvang, ren og pur kåtskap samt forelskelse. En erfaring en IKKE får ved å tviholde på fjortiskjæresten sin i frykt for hva andre ville si.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg er ei jente på 18 år. Har vert kjærste med en gutt nå i 4 år, snart 5. Jeg er utrolig glad i ham og har det sinnsykt bra sammen med ham. Han får meg til å føle meg trygg. Han er veldig pen, kjekk, koselig, omtenksom og alt det der. Jeg kan ikke se for meg verden uten ham som min.

Dette her må da være mer enn nok for å innse hva du skal gjøre? Hvordan kan du skrive noe slikt og så fortelle oss at du vurderer å være utro med en som pirrer deg litt? Jeg blir seriøst kvalm over hvordan du klarer å vurdere det i det hele tatt, om forholdet deres er så rosenrødt som du skal ha det til.

Lenke til kommentar
Dump dump dump! Du er 18 år for svingede. Se til å pul litt rundt og lev livet litt. Da vet du mer hva du faktisk vil når Mr. Høyre (eller var det Mr. Right?) dukker opp.

enig med det meste, lev livet, men ikke ligg med alt og alle liksom, det er igjen ikke noe liv, spør du meg.

men ingen av de personene trådstarter snakker om er den rette, høres iallefall IKKE sånn ut. virker som ingen av dem inngår i hennes fremtid, spesiellt ikke når hun nevner at hun ikke har lyst å være sammen med x'en, ikke nok med det så vil har hun lyst til å slå opp med kjæresten....

slå opp med nåverende, kos deg med han andre(evnt. begge) og drit i å være sammen med noen av dem, for meg høres det ut som om det er det du vil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...