bjorngb Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg prøver å sende mail med sendmail. Jeg får skrevet mail, men når jeg sender den havner den bare i /var/spool/mqueue og blir ikke sent. Jeg prøver å sende til min gmail konto for å teste... /usr/sbin/sendmail -v -q -C/etc/mail/sendmail.cf gir følgende: Running /var/spool/mqueue/n2LNSZUo024573 (sequence 2 of 6) <[email protected]>... Connecting to gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp... <[email protected]>... Connecting to alt1.gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp... <[email protected]>... Connecting to alt2.gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp... <[email protected]>... Connecting to alt3.gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp... <[email protected]>... Connecting to alt4.gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp... sendmail -bp gir bl.a: n2LNSZUo024573 563 Sun Mar 22 00:28 <[email protected]> (Deferred: Connection timed out with alt4.gmail-smtp-in.l.goo) <[email protected]> Noen ideer? Kan det ha noe med at det er localhost-localdomain som brukes? (hvordan endrer jeg i tilfellet dette? Er fersk på linux) Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg har sett at jeg kan endre hostname i /etc/sysconfig/network Hostname var satt til fileshare - så hvorfor kommer det opp at det er local.localdomain ?? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Må du bruke sendmail? Hvis ikke ville jeg brukt Postfix eller Exim, da konfigurasjon av disse ikke krever at du er professor, noe som sendmail gjør. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Enig med Sokkalf^. Bruk Postfix. Men problemet her tipper eg er at du sender ut e-post direkte i fra din egen maskin/nettlinje. De fleste e-postsystemer er i dag satt opp til å ikke motta e-post som er sendt direkte i fra klienter. Det du må gjøre er å få sendmail til å sende igjennom nettleverandøren din sin e-postserver. Og her kommer dette med sendmail og professor inn i bildet... Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Postfix støtter fint relayhost. Har satt det opp for lenge siden via Tele2 sin smtp-server, sitter ikke med tilgang til serveren her, men kan sikkert finne igjen konfigurasjonen om det er ønskelig. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Sendmail støtter også relayhost, problemet her er at det ikke er satt opp. Dessuten bruker ikke trådstarter Postfix, men Sendmail. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Skal man kun relaye, og ikke kjøre en "full blown mailserver", kan man like godt bruke et enkelt program som ssmtp e.l. Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Sendmail støtter også relayhost, problemet her er at det ikke er satt opp. Dessuten bruker ikke trådstarter Postfix, men Sendmail. Takk.... Grunnen til jeg bruker sendmail er at det er det som brukes på den softwaren jeg skal bruke. Er relayhost en "server" som jeg sender min mail til som videresender den? Hvordan settes det opp i send mail? Jeg har installert webmin og ser at der er noe som heter Relay Domains. Er det her det skal settes inn ISPs smtp server? Endret 22. mars 2009 av bjorngb Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Nei, relaydomener er de e-postdomenene som du ønsker å godta og videresende e-post for. Relayhost, også kalt smarthost, er en server som du sender e-posten din via. Endret 22. mars 2009 av nomore Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg kunne sette en SMTP server som skulle brukes - så jeg satte inn ISP sin SMTP - så går det glatt :-) Lenke til kommentar
zxc4mx Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) bjorngb: Fikk du det til med sendmail eller postfix? kan du legge ut litt info om hva du gjorde? sokkalf: Virker som at du kan dette. Hvorfor legger du ikke ut mer info? Hva må jeg endre på etter jeg har innstallert postfix? kun relayhost?? og kan jeg bruke "sendmail_path = /usr/sbin/sendmail -t -i" i php.ini når jeg bruker postfix? Endret 23. april 2009 av zxc4mx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå