Gå til innhold

Fridykke / holde pusten


Anbefalte innlegg

Jeg liker å fri dykke/holde pusten, startet med at jeg fikk en vanntett klokke og begynte jeg holdt punsten i badekaret når jeg var rundt 5-6 tror jeg.

Nå driver jeg med svømming, har gjort det siden jeg var rundt 6.

Jeg elsker å holde pusten under vann og jeg har hatt dykkerserfikat siden jeg var 12 år. (eller var det 11...? jeg husker ikke hvilken sommer det var.)

 

Hender ofte (kansje litt VEL ofte) at jeg under trening dykker under vann og svømmer 25 - 40 meter for moro skyld (spørs om jeg orker siden jeg ikke har noen spesiel pause og det er midt i en trening).

Jeg tok et fridykker kurs og lærte noen teknikker osv i malaysia i sommer, da klarte jeg 18 meter rett ned med svømmeføtter og 14-15m uten.

 

Jeg klarte 57 meter under vann når jeg tok dykkerserfikatet uten svømme føtter når, og når jeg tok den lille havehesten med svømminga 1/2år senere klarte jeg 50m.

 

Jeg er 13 år snart 14 (04.04) (er det bra til og være på min alder) og lurer på om det er noen steder jeg kan begynne med fridykking som en sport ikke bare en sommerhobby.

 

Liker ikke å holde pusten over vann så godt.

 

Jeg klarte ca. det samme som langskalle når han var 6 år.

 

Holde pusten tråden til hessel

 

er 15 år og klarer 2 min og 10 sek! :p klarte 1:30 som 6 åring i badekaret! xD da øvde je hver dag omtrent, tok rekorden min i gloma i sommer! :)

tror je skal byne og øve masse i sommer! :D klarte og dykke ned til 15-16 meter m kun dykkermaske og svømmeføtter i sommer! :) startet litt m uv-jakt osv! :)

har sykt lyst til å starte m fridykking, men er liksom ikke sporten når man bor på landet 1.5 timer unnahavet! -.-

 

Jeg øvde ikke hver dag da XD

 

Kan nok klare mere en 2 min hvis jeg prøver :p :!:

 

Og en ting til! Jeg bor i Fredrikstad og har hytte på Hvaler :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

halla! :D kul tråd!!! :D har lyst til å starte med fridykking selv!! :D men blir i ferskvann i så fall! :O :S fordi jeg bor i hedmark!-.- svømt ca 50 m undervann uten svømmeføtter, klarer fint 15 meter rett ned m svømmeføtter, har ikke prøvd dypere pga jeg ikke hadde lengere tråd med meg! ;D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...