Gå til innhold

Skal du kjøpe SSD?


Skal du kjøpe SSD?  

97 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe SSD?

    • Jeg har allerede kjøpt SSD
      35
    • Jeg planlegger å kjøpe SSD før sommeren 2009
      16
    • Jeg planlegger å kjøpe SSD mellom sommeren 2009 og jula 2009
      26
    • Jeg planlegger kjøp av SSD i 2010 eller senere
      15
    • Jeg har ingen planer om kjøp av SSD
      5
  2. 2. Hva liker du mest med SSD?

    • Maks antall MB/s skriving og lesing
      37
    • Aksesstiden og IOPS
      74
    • Ytelsen i applikasjoner, spill, OS osv.
      69
    • Støynivået
      51
    • Lavt strømforbruk og varmeproduksjon
      22
    • At de tåler røff behandling
      17
    • Driftsikkerheten
      14
  3. 3. Hva liker du minst med SSD?

    • Prisen alene
      37
    • Pris per GB
      56
    • At de ikke er i 3,5"-format
      3
    • Driftsikkerheten
      4
    • Diverse barnesykdommer med ytelse og annet
      43
    • At de virkelig gode er alt for dyre
      44
  4. 4. Hvis og når du kjøper SSD, skal du ha flere i Raid?

    • Nei
      56
    • Ja, 2 stk i Raid0
      28
    • Ja, 3-4 stk i Raid0
      11
    • Ja, 5 eller flere i Raid0
      1
    • Ja, Raid1, 10, 5, 6, JBOD eller annet
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en X25-E og den har helt rå ytelse i følge ATTO bench, men kan ikke si jeg fikk den WOW følelsen. Ja, programmer starter raskere, men synes det er litt hypa.

 

Nå som dollar kursen synker, så er vel X25-M det beste valget. Jeg hadde valgt den om jeg skulle velge om igjen.

Lenke til kommentar

Fin post simen1. Jeg prøvde å lage en lignende for 2 uker siden, men jeg fant ikke ut i farta hvordan jeg kunne lage poll :p

 

Jeg har allerede kjøpt 2 SSDer (Mtron Pro), og har bestilt 2 til som kommer snart (OCZ Vertex).

 

Selv om prisen kanskje er høyere for SSD enn HDD (både pr GB og pr enhet), så er det verdt det IMO.

 

EDIT: At de fleste SSD kommer i 2,5" og ikke 3,5" er ikke noe problem, hvis du skal ha de i stasjonære har du mange fine alternativer. Gaffa, Strips, la de ligge løst, brackets, eller som jeg liker best, 5,25" hotswap cage for 4x 2,5", så får man organisert SSDene sine bedre.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Fin post simen1. Jeg prøvde å lage en lignende for 2 uker siden, men jeg fant ikke ut i farta hvordan jeg kunne lage poll :p
Er bare moderatorer/admins som kan opprette polls. Vil du ha en opprettet så kan du enten opprette tråden og rapportere alternativene du vil ha i poll'en via rapport-systemet eller sende en PM til mod/admin :)
Lenke til kommentar
Liten skrivefeil i poll. Ståynivået

Jeg lar skrivefeilen stå inntil videre. Det kan oppstå uregistrerte stemmer dersom jeg redigerer feilen samtidig som noen stemmer. Når det blir lavere aktivitet i tråden så fikser jeg det.

 

Fikset

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Simen1, nå må du huske å ta forbehold om at deltagerene i denne undersøkelsen ikke er representative for "folk flest" i det hele tatt. De fleste som har stemt her tilhører sansynligvis de ca 20-30% av befolkningen med mest datakunskaper, og så er det noen få nyskjerrige sjeler som har klart å rote seg inn hit.

Dette blir også gjenspeilet ganske godt i avstemningen, spesielt da mange har krysset av for IOPS, mens de aller fleste ikke vet hva dette er engang.

 

Om du kunne fått hardware.no til å lage en lignende spørreundersøkelse eller fått lurt inn en link til denne tråden på forsiden så kunne det kanskje øke stemmetallet og gjøre undersøkelsen mer generell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...