Gå til innhold

1984 i ferd med å bli en virkelighet?

Anbefalte innlegg

PST-agenter på hjemmebesøk etter drapstrussler

http://news.no.msn.com/domestic/article.as...mentid=15229794

http://www.dagbladet.no/2009/03/19/nyheter.../polio/5358344/

Jeg synes de går litt vel langt i å kneble annerledestenkende nå, jeg liker heller ikke retningen landet mitt har tatt, skal man ikke få lov til å snakke fordømmende om de som har utsatt det norske folk for all den galskapen vi i dag opplever?

Jeg har en litt romantisk oppfatning av hva en regjering bør gjøre, nemlig å tjene folket og ikke omvendt, jeg ønsker ikke være en del av den nye verdensordning og naturlig nok er alle de som prøver å innføre dette mine fiender og om de ønsker å drepe meg av den grunn så ønsker jeg å dobbeldrepe dem tilbake, dette er bare naturlig.

Når tyranni blir loven er motstand din plikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare sunt for politikerne å ha litt frykt for folket, holder dem på plass slik at de ikke kommer med noen sinnsyke overtramp, de fortjener ikke å bli overbeskyttet slik de per dags dato blir.

Hvor lenge er det til de arrestere folk for å være tankekriminelle i dette landet lurer jeg på.

Lenke til kommentar

Drapstrusler er faktisk drapstrusler. Brev, sms, mail, samme faen. Det er noe som absolutt bør bli tatt alvorlig om noen føler seg truet.

Om politiet driter i å bry seg om en trussel mot f.eks. statsministeren, og han faktisk blir drept, hva har da politiet å si til sitt forsvar? Hvordan skal man reagere på det?

Lenke til kommentar

Vel, han har vel strengt tatt politibeskyttelse tjuefiresju fra før av.

Om noen føler seg truet sier du, hvilket er ett interessant spørsmål, hva om de faktisk har gjort noe som tilsier at faktisk bør ha en skjellig grunn til å føle seg truet, dvs at de er skyldige i noe horribelt.

Det er jo ganske åpenbart for alle som vil se at loven ikke er lik for alle

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig, så lenge man kan slå ned på slikt før tanker blir omsatt til handling. Slik som det gjøres i artikkelen du linket til. ;)

EDIT: TANKER er personlig eiendom, og bør absolutt ikke reguleres. Men det er en forskjell på å tenke noe og å faktisk fremsette en trussel, uansett om det er per sms, mail, på et debattforum eller andre medier.

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Hehe, hva var tanken og hva var handlingen? skal vi innføre ett tankepoliti slik at vi kan forhindre at det skjer i fremtiden ?

Nei. Folk kan absolutt tenke det de vil. Man kan ikke sensurere tanker, nettopp fordi man kan ikke lese dem.

Ytringsfriheten har moralske og etiske grunnprinsipper, noe som er utrolig viktig. Dette eliminerer også muligheten til å komme med drapstrusler. Uten etikk og moral kommer man ikke så langt i et samfunn.

Vi har allerede et politi som tar seg av det meste. Drapstrusler og trusler er kun en av oppgavene deres. Om alle får si og ytre hva de vil uten en form for sensur tror jeg masse konflikter bryter ut og fucker opp samfunnet big time.

Lenke til kommentar
Det er mange som har en real grunn til å være sint på våre politikere for det de har utsatt den norske befolkningen for de siste årene.

Det vil alltid være noen som er uenige med beslutningene politikerne tar. Vi har et demokrati, og det er folket som velger hvem som skal representere folket, og alle kan ikke få viljen sin.

Hvilke grunner kan en ha for å ønske å ta livet av en politiker?

Lenke til kommentar

Det kan være mange grunner til å ønske livet av en politiker, det at de fyller opp landet med innvandrere uten folkets samtykke f.eks har berørt folk på mange måter, folk som opplever å få sine døtre voldtatt eller enda værre drept kan ønske blodhevn, det er bare naturlig.

Det var bare noe jeg kom på sånn i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...