Troymaister Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hvorfor ble en afro-amerikansk president i USA ? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Fordi han var den beste kandidaten Lenke til kommentar
Latias Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hvorfor ble en afro-amerikansk president i USA ? Hva er galt med det? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hva vil du frem til her egentlig? Lenke til kommentar
Troymaister Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hva vil du frem til her egentlig? Jeg bare lurer på hvorfor? Skal gjøre en skoleoppgave? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Fordi han var den beste kandidaten... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Fordi han fikk flest stemmer? Lenke til kommentar
Grix Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Fordi han var den beste kandidaten qft Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hva vil du frem til her egentlig? Jeg bare lurer på hvorfor? Skal gjøre en skoleoppgave? Aaaaah, da så. Så du er rett og slett ute etter samfunnsmessige forhold osv som la til rette for en afro-amerikansk president? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hva vil du frem til her egentlig? Jeg bare lurer på hvorfor? Skal gjøre en skoleoppgave? Da anbefaler jeg deg å poste i "Leksehjelp" forumet under "Jobb og Utdanning". Anbefaler på det sterkeste og også formulere en ordentlig problemstilling. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Fordi han vant valget? Kanskje utdyp problemstillingen din litt mer om du ikke vil ha tråden stengt? edit: Se Alinoes post Endret 16. mars 2009 av Pivotal Lenke til kommentar
Troymaister Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hva vil du frem til her egentlig? Jeg bare lurer på hvorfor? Skal gjøre en skoleoppgave? Aaaaah, da så. Så du er rett og slett ute etter samfunnsmessige forhold osv som la til rette for en afro-amerikansk president? Ja, er det jeg er ute etter Kanskje litt fårlig formulert.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Aaaaah, da så. Så du er rett og slett ute etter samfunnsmessige forhold osv som la til rette for en afro-amerikansk president? USA hadde hatt 2 perioder med en Euro-Amerikansk president som hadde ført landet inn i krise på mange områder. Uten noen god grunn hadde de startet en krig i Irak som de ikke klarte komme ut av. Presidenten fremstod som evneveik uten talegaver. Presidenten var ansvarlig for tortur og mange brudd på grunnlov og menneskerettighetene. Landet hadde også dårlige relasjoner til sine allierte. Presidenten og følget hans fremstod også som korrupte og de hadde ført landet inn i en økonomsik krise. Alt gikk feil vei. Velgerne ville ha det motsatte av Bush og på veldig mange områder representerte Obama dette. De var så klare for forandring at en kvinnelig eller mørkhudet president ikke lengere var noe problem, hovedsaken var å komme så langt bort fra Bush som mulig. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Troymaister Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Aaaaah, da så. Så du er rett og slett ute etter samfunnsmessige forhold osv som la til rette for en afro-amerikansk president? USA hadde hatt 2 perioder med en Euro-Amerikansk president som hadde ført landet inn i krise på mange områder. Uten noen god grunn hadde de startet en krig i Irak som de ikke klarte komme ut av. Presidenten fremstod som evneveik uten talegaver. Presidenten var ansvarlig for tortur og mange brudd på grunnlov og menneskerettighetene. Landet hadde også dårlige relasjoner til sine allierte. Presidenten og følget hans fremstod også som korrupte og de hadde ført landet inn i en økonomsik krise. Alt gikk feil vei. Velgerne ville ha det motsatte av Bush og på veldig mange områder representerte Obama dette. De var så klare for forandring at en kvinnelig eller mørkhudet president ikke lengere var noe problem, hovedsaken var å komme så langt bort fra Bush som mulig. takktakk Lenke til kommentar
Troymaister Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Aaaaah, da så. Så du er rett og slett ute etter samfunnsmessige forhold osv som la til rette for en afro-amerikansk president? USA hadde hatt 2 perioder med en Euro-Amerikansk president som hadde ført landet inn i krise på mange områder. Uten noen god grunn hadde de startet en krig i Irak som de ikke klarte komme ut av. Presidenten fremstod som evneveik uten talegaver. Presidenten var ansvarlig for tortur og mange brudd på grunnlov og menneskerettighetene. Landet hadde også dårlige relasjoner til sine allierte. Presidenten og følget hans fremstod også som korrupte og de hadde ført landet inn i en økonomsik krise. Alt gikk feil vei. Velgerne ville ha det motsatte av Bush og på veldig mange områder representerte Obama dette. De var så klare for forandring at en kvinnelig eller mørkhudet president ikke lengere var noe problem, hovedsaken var å komme så langt bort fra Bush som mulig. Jeg skal holde en presentasjon i 8 minutter om dette, vet du noe mer jeg kan si liksom. Ikke det at dette var uhjelpsomt, men det er bare at jeg står helt "stuck" i oppgaven , takk på forhånd Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Aaaaah, da så. Så du er rett og slett ute etter samfunnsmessige forhold osv som la til rette for en afro-amerikansk president? USA hadde hatt 2 perioder med en Euro-Amerikansk president som hadde ført landet inn i krise på mange områder. Uten noen god grunn hadde de startet en krig i Irak som de ikke klarte komme ut av. Presidenten fremstod som evneveik uten talegaver. Presidenten var ansvarlig for tortur og mange brudd på grunnlov og menneskerettighetene. Landet hadde også dårlige relasjoner til sine allierte. Presidenten og følget hans fremstod også som korrupte og de hadde ført landet inn i en økonomsik krise. Alt gikk feil vei. Velgerne ville ha det motsatte av Bush og på veldig mange områder representerte Obama dette. De var så klare for forandring at en kvinnelig eller mørkhudet president ikke lengere var noe problem, hovedsaken var å komme så langt bort fra Bush som mulig. Jeg skal holde en presentasjon i 8 minutter om dette, vet du noe mer jeg kan si liksom. Ikke det at dette var uhjelpsomt, men det er bare at jeg står helt "stuck" i oppgaven , takk på forhånd Det burde være mer enn nok å bygge videre på det robertaas sa her. Du kan blant annet finne eksempler på hendelser der "Presidenten var ansvarlig for totur og mange brudd på grunnlov og menneskerettighetene", og de andre punktene robertaas nevnte. Du burde klare å lage en 8 min presentasjon på det grunnlaget han ga deg der, det er mye som kan utdypes videre. Mvh Håkon, lykke til videre med prosjektet;) Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det er da vel bare å skrive litt om hva Obama står for, og hva som skiller seg i ut i forhold til hva McCain stod for. Hva er tittelen på oppgaven egentlig? Lenke til kommentar
Troymaister Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Det er da vel bare å skrive litt om hva Obama står for, og hva som skiller seg i ut i forhold til hva McCain stod for. Hva er tittelen på oppgaven egentlig? How and why could an afro-ameican be president today ? Dette er tittelen Aaaaah, da så. Så du er rett og slett ute etter samfunnsmessige forhold osv som la til rette for en afro-amerikansk president? USA hadde hatt 2 perioder med en Euro-Amerikansk president som hadde ført landet inn i krise på mange områder. Uten noen god grunn hadde de startet en krig i Irak som de ikke klarte komme ut av. Presidenten fremstod som evneveik uten talegaver. Presidenten var ansvarlig for tortur og mange brudd på grunnlov og menneskerettighetene. Landet hadde også dårlige relasjoner til sine allierte. Presidenten og følget hans fremstod også som korrupte og de hadde ført landet inn i en økonomsik krise. Alt gikk feil vei. Velgerne ville ha det motsatte av Bush og på veldig mange områder representerte Obama dette. De var så klare for forandring at en kvinnelig eller mørkhudet president ikke lengere var noe problem, hovedsaken var å komme så langt bort fra Bush som mulig. Jeg skal holde en presentasjon i 8 minutter om dette, vet du noe mer jeg kan si liksom. Ikke det at dette var uhjelpsomt, men det er bare at jeg står helt "stuck" i oppgaven , takk på forhånd Det burde være mer enn nok å bygge videre på det robertaas sa her. Du kan blant annet finne eksempler på hendelser der "Presidenten var ansvarlig for totur og mange brudd på grunnlov og menneskerettighetene", og de andre punktene robertaas nevnte. Du burde klare å lage en 8 min presentasjon på det grunnlaget han ga deg der, det er mye som kan utdypes videre. Mvh Håkon, lykke til videre med prosjektet;) Ok, skal prøve og utdype det TakkTakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå