Gå til innhold

Fjerne pølse nederst ved magen?

Anbefalte innlegg

Hei:) Jeg har de 4 øverste rutene på magen syntes sånn passe bra. Men, har jeg et lite pølse lag med fett ved navlen og litt nedenfor. Så jeg lurer på, hvordan fjerner jeg denne "pølsa"? Noen jeg bør spise? Trene på en spesiell måte? Ikke spise noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fettet nederst på magen er det som forsvinner sist.

Sit-ups og andre øvelser som trener magen direkte er det minst effektive for å få en sixpack (Jeg antar at det er slik du tenker). Selvfølgelig trenger man mageøvelser for å få en synlig sixpack, men problemet er fettet som ligger over sixpacken. Tren de store muskelgruppene med øvelser som Benkpress, push-ups, pull-ups, squats osv, så vil fettet forsvinne sakte men sikkert.

Cardio et par ganger i uka hadde heller ikke vært feil (sett at du da utfører det rett)

Lenke til kommentar

Vet du prinsippene for deffing generelt?

Men sliter med de siste restene som har en mindre blodgjennomstrømning dvs fettcellenes reseptorer "har flere bremser en gasser"

Isåfall kan dette manupeleres ved for esk høy rep trening opp i melkesyreområdet, 30+sek for å få en høyere catecholaminrespons og man derfor får en bedre mobilisering av fettceller ut i blodstrømmen.

I praksis vil dette være 45-60 sekunder varighet.

Det kan også manipuleres ved oppkarbinger for å manipulere leptinhormonet.

Men alt i alt er det totale kcal i underskudd + vekttrening som gjør meste parten av jobben. Det kan manipuleres til cellenivå, eneste begrensning er din egen interesse. Kan senere idag linke deg alle Norske artikler som omhandler det.

Lenke til kommentar

Husk, går det for fort på mølla er det karbohydrat/glykogen som man bruker og kroppen vil da måtte ta av fettet uten om treningen pga kcalunderskuddet.

Moderat tempo så vil man mobilisere fett ut i blodstrømmen på selve trenignen. Så kan man heller tømme glykogenlagrene med vektløfting.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å løpe cardio for å få det vekk.. 60 - 70% av makspuls i 40 min er alt som trengs.

jeg definerer 70% av makspuls på mølla i 40 min som cardio...

...og 12 min tabata (gerilja) cardio holder i massevis, 40 min på mølla er waste of time og ikke minst kjedeligere enn å sortere sokker.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å løpe cardio for å få det vekk.. 60 - 70% av makspuls i 40 min er alt som trengs.

...og 12 min tabata (gerilja) cardio holder i massevis, 40 min på mølla er waste of time og ikke minst kjedeligere enn å sortere sokker.

12 min? De fleste dauer etter 4

Lenke til kommentar

12 min? De fleste dauer etter 4

kjapp guide til tabata (gerilja) kardio på tredemølle: 4 min rolig jogg (typ 10km/t) -> 4 min intervall (20 sek spurt -> 10 sek hvile x8) -> 4 min "nedjogging" = 12 min

Endret av veggiss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...