Bruker-88036 Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 Mitt først bilde i kritikken i år. Jeg sitter å ser gjennom dagens bilder og stopper litt opp på dette. Jeg husker at jeg i irritasjon tok frem kameraet for å dokumentere.. enda en gang. Samtidig som jeg stusset på at det lå så fredelig blandt trærne, på en liten bakketopp i kanten av et jorde, kunne jeg se 6-åringen som var med meg på tur forsvinne i det fjerne. Jeg føler at jeg ikke fikk tid til å gjøre mitt beste. Tanken på at den lille suste avgårde langs piggtråden til bonden fikk meg til å raske på og starte etter. Et ørlite feilskjær og det ville være ham som brøt stillheten jeg følte. Jeg forbanner bonden, håper han snubler i sin egen tråd og får føle smerten jeg fryktet å høre. Er bildet litt uklart? Tråden mot venstre.. er den utenfor fokus? Er det tull å ta bildet, burde jeg bare gått forbi? Bare lukket øynene sånn som alle andre i bygda, og lyttet lykkelig til skienes gnissende sang? Smilende i solskinnet som endelig er tilbake. Det var en fin tur. Jeg regner ikke med så mange kommentarer på dette. Men hadde vært moro å hørt om noen syns noe om bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg synes det var en meget interessant observasjon jeg. Godt "dokumentar"-bilde. RandiA Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 kanskje en liten omkomponering så du ikke hadde fått piggtråden horisontalt hadde blitt bedre? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Takk for kommentarene. Skal forbi på skitur i dag også regner jeg med. Kanskje jeg stopper en gang til, og kanskje jeg da prøver med teleobj på nært hold for å se om nbmofo's tanker lar seg gjennomføre. Altså konsentrer om den tråden til høyre som har gjerdestolpen og strået, litt sånn "natur vs. metall" kanskje. Spørs jo også om når på dagen man er der mtp skyggene også. Men jeg må være ærlig å si at sjansen for at jeg stopper en gang til er minimal. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Synes kanskje at piggtråden er plassert for midt i bildet, så en omkomponering hadde nok gjort seg her. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Ja.. det har dere nok helt rett i. (du og nbmofo mener jeg.) Må nok bli mer bevisst på det jeg gjør med kameraet. Har en tendens til å bli slik med meg og det jeg gjør. Må vel bare lese meg opp litt på komposisjon og sånne ting. Feilen min er nok at jeg ubevisst har tenkt at det kanskje er en snarvei som er til hinder for egen utvikling, altså det å lese for mye om andres regler. Eller har jeg bare vært for lat med lesingen. Har jo fjørtofts bok, uten å ha klart å lese den ferdig, syns det er så forferdelig kjedelig stoff å lese fra perm til perm. Men det er vel på tide å gjøre det. Så da sier jeg det sånn. Ingen flere bilder i kritikken før jeg har lest minst den boka, og kanskje enda flere.. biblioteket her bestilte inn masse fotobøker etter at jeg var innom å spurte etter slikt i fjor.. Endret 15. mars 2009 av pybalto Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Dette var finurlig! Likte den innledende teksten. Piggtråd er heldigvis avskaffet nå. Inhuman innretning. Vi har selv fjernet vår Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Takker for kommentarene jeg har fått. Det er gøy å få tilbakemeldinger. Tidligere har jeg av og til lurt på om man ikke like gjerne kunne lagt bildene inn i et word-dokument på dataen, og bare sittet stille og sett på dem en stund, mens man later som man venter på et svar.. som aldri kommer. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Et godt bilde, til tross for at det kanskje er litt kjedelig. En omkomponering hadde vært bra. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Takker for kommentarene jeg har fått. Det er gøy å få tilbakemeldinger. Tidligere har jeg av og til lurt på om man ikke like gjerne kunne lagt bildene inn i et word-dokument på dataen, og bare sittet stille og sett på dem en stund, mens man later som man venter på et svar.. som aldri kommer. Ikke sant. En ganske frustrerende følelse, i hvert fall når man føler at man burde ha fått en kommentar pga. sin egen engasjering i andre sine tråder. 'If I just got a cent for every comment I leave', kinda thing. Men til slutt er det bare å gjøre det beste ut av det. Det er jo ganske fint å få svar på kommentarer man legger igjen til andre sine bilder òg. Summa sumarum: De mest irriterende menneskene på Akam er de som hverken klarer å kommentere, eller svare på en kommentar. Just hang in there. Jeg vet selv at jeg er for dårlig til å legge igjen kommentarer. Det er ikke alltid man kommer på noe å si, derfor er det veldig fint med en liten tekst bak bilde, slik at man lettere kan skape et eget bilde av bildet, for å si det på en lettere kryptisk måte. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Jo det er nok litt sånn. Av og til iallefall. Men nå virker jeg nok litt sutrete, og det er ikke noe jeg vil fremstå som. Jeg liker å se på bilder, og selv om jeg heller ikke har vært noe flink med å legge igjen kommentarer så ser jeg på de fleste bildene som legges ut her i forumet. Mang en gang tenker jeg at jeg skal legge igjen en kommentar, skriver den til og med ned som hurtigsvar.. men sletter det jeg har skrevet istedenfor å legge det ut. I går var en litt nedtur-dag for meg. Skulle ikke logget meg på nett i det hele tatt, mener jeg i dag. Man skulle hatt en slags "humørsperre" på dataen som ikke gav en lov til å skrive noe om humøret var under et visst nivå. :!: Men iallefall, takk for kommentarer. Den andre tråden min, den med lysløypa, har jeg tenkt å la dø og synke ned i glemselen, så der vil jeg nok fremstå som litt arrogant siden jeg ikke svarer dem som har lagt igjen en kommentar. Men sikker kan jeg jo aldri være, er litt surrete av og til og skifter kanskje mening. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Dette bringer fram et sterkt og svært ubehagelig minne i meg: Aking i uvettig fart (sånn som unger gjør, fordi unger er unger), følelsen av vinden i ansiktet, i mørket, følelsen av å være på kanten, men å ha kontroll Klipp, - en brutal bråstopp, og så en stikkende smerte i ankelen. Merkelig nok brakk jeg ingen ting. Men den opplevelsen sitter så sterkt i meg at jeg den dag i dag misliker å ake på ski. Endret 17. mars 2009 av fototim Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Et interessant motiv, men som andre sier her så tror jeg også at bilde hadde blitt en del bedre om du hadde omkomponert. Jeg skulle gjerne sett litt mer natur, litt mer bakgrunn/forgrunn, slik at bilde fortalte litt mer om hvor piggtråden lå hvis du skjønner? Tror det også hadde blitt bedre om du kom deg enda lengere ned mot bakken når du tok bildet. - Hiss Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Huff, fototim, det hørtes kjipt ut. Tipset til Hiss kan jeg nok ha i bakhodet det også, for det blir nok en "neste gang" med piggtråd vil jeg tro. Det slenger overalt her i kommunen. Ikke bare langs disse gjerdene, også midt i tjukkeste bjørkeskogen kan du finne slikt etter gamle for lengst glemte jorder som er så godt som gjenngrodd. Å vandre sommerstid langs f.eks. Masjokelva (som er en kjent lakseelv for laksefiskere) er lite lurt om du ikke titter litt ned mens du går der i de rådyre vadebuksene dine.. Husk lappesaker er vel det beste tipset jeg kan komme med som rimelig lokalkjent. Men det er håp.. de (kommunen) har begynt med å fjerne iallefall det som ligger utenfor privat grunn, f.eks. det som ligger igjen etter tyskerne. Også har selveste ordføreren spurt meg om ikke jeg også kan fortelle om det jeg finner eller vet om. Så til sommeren tar jeg med meg GPS'en på tur.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Du er inne på noe her. Det er noen fine linjer i piggtråden og skyggene av den. Men det blir litt for mye tomrom rundt. Og de stråene skulle ikke vært der. Tom Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg liker bilde veldig godt jeg selv om det er mye tomrom rundt men skulle gjerne sett det i sort/hvit og helst uten strået.. Stian Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Hmm.. sorthvitt er en tanke jeg sjelden tenker. Tror jeg kun har testa sorthvitt en par tre ganger. Husker det lå en guide om det ett eller annet sted på forumet. Får se om jeg prøver å finne den for å teste det igjen, men det blir ikke nå iallefall. Tomsis tips er jo og innteressant å ha i tankene. Litt motsatt av tidligere tips er det jo, men det fins jo ingen fasit på bilder. Takk iallefall for kommentarene. Selv syns jeg det begynner å bli vanskelig å finne svar, syns nesten tråden har fått mer enn den fortjener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå