Gå til innhold

Sjanse for å komme inn?

Anbefalte innlegg

Det her er historien folkens: For over 1 år siden så var jeg på sesjon, men jeg ble sendt hjem før jeg fikk fullført hele pga det legen skrev om meg. På sesjonsarket stod det at jeg fikk en 1. Fikk han til å skrive at jeg hadde selvmordstanker, klare ikke å dusje sammen med andre gutter, har slitt med mobbing, angst etc. Alt dette stemmer ikke i det hele tatt, men tenkte jeg skulle slippe militæret med det. Og det gjorde jeg, men det er bare det at jeg angrer noe sinnsykt på at jeg ikke ga et bedre inntrykk. Egentlig er jeg i utrolig godt form. For rundt 2 måneder siden ringt jeg militæret igjen å spurte om jeg kunne få innkallelse til ny sesjon fordi nå har jeg utrolig lyst til å komme inn. Sendte med en ny legeattest hvor det stod at alt gikk mye bedre nå btw. Men etter et par uker fikk jeg et brev hvor det stod at jeg ikke kom inn, signert av majoren og legen på Hamar avdelingen.

Hva synes dere jeg burde gjøre nå? NEKTER å gi opp + Jeg har lyst til å tjenestegjøre i Afghanistan. Og ja vet jeg har driti meg ut big time, og tro meg jeg angrer.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

antagelig er håpet ute for deg.

du sier du har hatt selvmordstanker, dette er ting forsvaret ikke er noe glad i.

det er så utrolig mye lettere og bedre for forsvaret å ta en som ikke har hatt dette enn å ta deg, da slipper de å risikere tilbakefall og evt risiko for psykiske problemer.

du kan kanskje kontakte psykolog og få papirer på at du er psykisk frisk og send inn dette.

men tviler litt på at dette hjelper.

Lenke til kommentar

Time med psykolog og ny legeerklæring som dokumenterer at alt er i skjønneste orden. Legg også ved et brev som forklarer hvorfor du gjorde som du gjorde, hvor mye du angrer, og hvor lyst du har å gjøre din plikt for fedrelandet.

Om det ikke går: Synd, trist, leit. Da blir det nok ikke noe grønn tjeneste på deg.

Lenke til kommentar

Forslag: Stå for idiot-tingene du har gjort, og gå videre. Du har løyet om egen helse for å unnslippe militærtjeneste, det er rimelig alvorlig (et halvt års fengsel er vel strafferammen i fredstid, betraktelig mer i krigstid). Forsvaret vil ikke ha sånne som deg, og det er mer enn nok av folk å ta av. Forvarets behov er gjeldende, ikke dine.

Det hjelper ikke at du er psykisk frisk nå, så lenge du har en historie med psykisk sykdom (og du kan jo ikke si at du ikke har det, for da må du plutselig i fengsel...) så vil ikke forsvaret ha deg.

Lenke til kommentar

Desverre få forsvar som tar inn utenlandske statsborgere.

Forsvaret (det norske, altså) vil nok desverre ikke ha deg. Som andre sier er det mye lettere for dem å ta inn en som er frisk (og som gir utrykk for å være det..)

Endret av Scatch
Lenke til kommentar

Forsvaret (det norske, altså) vil nok desverre ikke ha deg. Som andre sier er det mye lettere for dem å ta inn en som er frisk (og som gir utrykk for å være det..)

Tror jeg hørte et sted at utenlandstjeneste for USA er en vei til nettopp statsborgerskap? Noen som kan bekrefte? (Brun? :p)

Lenke til kommentar

USA har hatt en del problemer, hvortfall før finanskrisen, med at de ikke fikk nok rekrutter til hæren. Så de hadde verve kampanjer i Mexico og Sør Amerika hvor det sto noe sånt som "1 tour of duty" gives you american citizenship.

Lenke til kommentar

Fremmedlegionen. Er jo franskt med bare utenladnske soldater, men så er vel dette ganske jevt å komme inn på for enkelte folkeslag i verden spesielt i Asia og i land der fremtidsutsikter er små vis jeg har forstått det rett.

Lenke til kommentar

Sjansen for at du kommer inn i forsvaret er 0,0001 %. Du kommer i hvert fall ikke til utlandet. Garantert. Forsvaret tar ikke med seg folk som har "hatt psykiske problemer" tidligere, da en tjeneste i utlandet kan være psykisk krevende. De kan ikke riskikere at du får "tilbakefall" på de tidligere problemene dine fra det sivile. De tar heller ikke med seg folk som er tette i pappen (deg).

Dra heller inn i fremmedlegionen, skriv en 5-års kontrakt og bli fransk statsborger etter det. Det kommer jo an på om du ikke dør etter å ha vært legionær, som er sannsynlig ettersom de er masse i skuddvekslinger, og har et høyt tapstall. Er en grunn til at fremmedlegionen ble opprettet, slik at Frankrike slapp å miste så mye av sine menn.

Endret av oma123
Lenke til kommentar
antagelig er håpet ute for deg.

du sier du har hatt selvmordstanker, dette er ting forsvaret ikke er noe glad i.

det er så utrolig mye lettere og bedre for forsvaret å ta en som ikke har hatt dette enn å ta deg, da slipper de å risikere tilbakefall og evt risiko for psykiske problemer.

du kan kanskje kontakte psykolog og få papirer på at du er psykisk frisk og send inn dette.

men tviler litt på at dette hjelper.

Selvmordstanker og skarpe våpen passer ikke sammen. Det er uvesentlig at selvmordstankene er oppdiktet. Om det kommer frem at du har løyet om helse vil du i beste fall slite heftig med å få sikkerhetsklarering, og da snakker vi tjenestetyper som velferdsass, leirmester etc. om du på en eller annen måte skulle klare å snike deg inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...