PzMan Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) De siste dagene har jeg hatt problemer med at explorer.exe krasjer. Det som er merkelig er at den gjør det bare av og til. DrWatson også krasjer av og til (når den settes igang av at explorer.exe krasjer). Først trodde jeg at jeg hadde med en eller annen virus å gjøre men så viste det seg at dette er ikke tilfellet (posta hijackthis rapporten på et forum og de sier at den er grei + at jeg har kjørt et par hundre scans). Følgende to handlinger leder til krasj (som jeg vet om): - Bruke Shift-Del til å slette fil - Høyreklikke på en snarvei eller fil Jeg har kjørt OS reparasjon tidligere på kvelden men problemet er fortsatt tilstede. Utover det har jeg sjekket HDD for feil og det kom ingen feil. Jeg lurer på om noen kan foreslå hva mer jeg kan gjøre for å isolere problemet. PC'en min har følgende spesifikasjoner: Win XP OS Nvidia 8800GTS skjermkort og intel E6300 cpu. Avira AV,SAS og Comodo Firewall står for sikkerheten. Samtlige drivere er oppdatert. Edit: Problemet viste seg å være Securom, mer eksakt "CmdLineExt.dll" fila... Jeg lastet ned ShellExView som (se kakesjefens svar for linken) jeg brukte for å slå av dll fila. Endret 14. mars 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Sjekk minne og cpu : Memtest 86+ 2.10 Orthos Prime 95. Eventuelt Occcp perestroika siste versjon med linpack Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Kanskje dette kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Sjekk minne og cpu : Memtest 86+ 2.10 Orthos Prime 95. Eventuelt Occcp perestroika siste versjon med linpack Takker for kjapp respons Occcp perestroika har jeg kjørt igår (tenkte at det var den overklokka cpu'en som lagde problemer - men det viser seg at dette var ikke problemet). Skal teste minne - nesten håper at det er der problemet ligger. Skal også teste ut kakesjefens forslag Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Last ned Firefox. Exploreren er så full av feil for tiden at jeg så meg lei på dette og gikk over til Firefox. Ingen problemer med det så langt. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Jeg vil takke kakesjefen for å ha satt meg på riktig spor. Det viser seg at Securom CmdLineExt.dll var problemet. Jeg sjekket om dll file bare lagde problemer i sammenheng med andre programer og det er ingen tvil at det er kun Securom jeg kan takke for mine problemer... @Pondus81 Windows Explorer er ikke det samme som IE Explorer(men er beslektet vil noen hevde). Hvis jeg vil unngå å bruke den må jeg skifte OS og ikke web browser. Dessutten hadde ikke MS skylda denne gangen. Endret 14. mars 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Bruker bare Firefox til dette også.. Jeg fikk også fikset min windows explorer, men med repairfunksjon. Bruker den veldig sjelden though. Internet Explorer derimot er og bir ubrukelig. Vi får håpe windows 7 blir brukbart. Er dessverre avhengig av windows pga gaming. Ellers hadde jeg vel vært linux eller mac bruker Flott at du fikk fikset problemet! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hehe, tenkte SecuROM med en gang jeg så trådtittelen, og jepp. Det møkkagreiene fra helvete har skapt kvalm her også mang en gang. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Hehe, tenkte SecuROM med en gang jeg så trådtittelen, og jepp. Det møkkagreiene fra helvete har skapt kvalm her også mang en gang. En update: Det viser seg at enten Mass Effect eller Neverwinter Nights 2 lagde kvalm for meg - hvis man disabler den dll fila så vil man sannsynligvis ha problemer med å kjøre spillene. De som har kommet borti internet de siste 10-13 år vil kunne løse dette problemet lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå