Gå til innhold

Zepplife - Hva er dette for noe tull?


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

 

Mottok ikveld en melding fra "zepplife" hvor det står

 

Hei og takk for sist! Vi vil innen kort tid komme med nye koder for våre medlemmer. Ønsker deg med det en hærlig helg, Erling. Ønsker du ikke kode, send zep stopp 1963

 

For det første, jeg heter ikke Erling, og kjenner ingen som heter det.

 

For det andre, "takk for sist"? Jeg har aldri hørt om zepplife før, men etter litt googling ser det ut til at det er en partner av Jamba. Har aldri vært i kontakt med Jamba heller, gudskjelov!

 

Noen andre som har fått tilsvarende meldinger? Jeg håper ikke jeg er blitt medlem av noe piss som koster meg 90,- / uka for "ristende rumper" eller "I kill you"-lyder, men samtidig er jeg litt "redd" for å sende stopp til 1963. Da koster det meg sikkert enda mer.

 

Hjelp :ohmy:

 

OPPDATERT 14.03.2009

 

13.03.2009: Litt om Zepplife og dets eier:

 

 

Domenet Zepplife.com

Registrert på:

Org nr: 993 159 360

ulvenveien 121B

oslo, 0101

 

Created on: 2008-12-31 16:05:04 UTC

Expires on: 2009-12-31 16:05:04 UTC

Updated on: 2009-03-13 06:27:18 UTC

 

Administrative Contact:

Erling Johan Flolø [email protected]

993 159 360

ulvenveien 121B

oslo, 0101

NO

TLF SENSURERT AV ANDYG

 

Brønnøysundregistrene kan si dette om ZEPPLIFE LIMITED

Registrert i Enhetsregisteret: 12.11.2008

Stiftelsesdato: -

Daglig leder/ adm.direktør: Erling Johan Flølo

Næringskode®: 72.220 Annen konsulentvirksomhet tilknyttet system- og programvare

Sektorkode: 717 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskap mv.),

 

Men hvorfor sies det på zepplife.com at selskapet ble etablert 2001?

 

Så litt om Erling Johan Flølo

Født: 1979

Styreleder Facility services invest Limited

Daglig leder Facility services invest Limited

Styreleder Zepplife Limited

Daglig leder Zepplife Limited

 

 

 

Hva vet vi?

  • I meldingen står det at man skal sende "zep stopp" for å ikke motta kode. Iflg. ViaNett AS som eier 1963, skal man sende kun "STOPP" for å melde seg av alle tjenester. Det er mulig du ved å sende "zep stopp" aktiverer et abbonement.
  • På internettsidene til Zepplife står det at selskapet er etablert i 2001, mens i Brønnøysundregistrene står det at selskapet ble registrert 12.11.2008.
  • Forumbrukeren Snober ringte Zepplife 13.03.2009 og kom til en vakttelefon. Basert på hans historie fremstår Zepplife som meget useriøse (se innlegg #43)
  • Det kan være lurt å sjekke med sin mobiloperatør at man ikke har blitt belastet for denne meldingen.

Hvordan bli kvitt dette?

 

 

Følgende er tatt fra Forbrukerombudets internettsider

 

STOPP uønsket sms

05.03.2009

Skulle du bare delta i en iq-test eller laste ned en enkelt ringetone, men ble abonnent på ringetoner og spill i stedet? Eller vil du avslutte scoringsvarsel på favorittlaget ditt som du en gang bestilte?

 

Her er oppskriften:

  • Send STOPP til det kortnummeret du mottar meldinger fra
  • Dersom du ikke vet hvem som eier/bruker kortnummeret du har fått melding fra, kan du kontakte din mobiloperatør.
  • Be mobiloperatøren gi deg en spesifisert samtaleoversikt som viser om tjenesten er bestilt og om du har blitt belastet for den.
  • Kontakt mobiloperatøren din eller innholdsleverandøren og krev å få tilbakebetalt de utleggene du har hatt.
  • Hvis mobiloperatøren eller innholdsleverandøren avslår klagen din, eller ikke svarer innen to uker, kan du klage deres avgjørelse til Brukerklagenemnda.

 

 

14.03.2009: Følgende beskjed ble sendt til Forbrukerombudet av forumbrukeren kebabkongen. Dersom det kommer et svar vil jeg med kebabkongens tillatelse oppdatere førsteposten med dette.

 

Jeg vil anbefale dere å se følgende diskusjonsforumtråd på Amobil.no:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1086221&st=0

 

Her er det massevis av folk som har fått samme melding og lurer på hva de skal gjøre. Ettersom avsender ber deg sende "zep stopp" til 1963, vil jeg tro dette er en kode som vil sette igang en tjeneste snarere enn å stoppe den. Dette fordi man kun skal sende "Stopp" til 1963 dersom man vil stoppe tjenester herfra. Dermed tror vi at det her dreier seg om et frekt forsøk på å få folk til å selv "melde seg på" en tjeneste som koster penger uten at de selv vet om det.

 

I diskusjonstråden vil dere finne mye informasjon som brukerne selv har funnet ut om "Zepplife" og denne "Erling". Det hele virker veldig useriøst og minner om svindelforsøk.

 

Da jeg for tiden befinner meg i Belgia, kan jeg uansett ikke sende "Stopp" til 1963, så jeg er veldig interessert i å få tilbakemelding vedr. dette potensielle problemet. Vil nødig bli belastet penger for noe jeg ikke har meldt meg på. Har aldri hørt om Zepplife, og har ikke meldt meg på noe som skulle tilsi at jeg skulle få denne meldingen.

 

Ser frem til å høre fra dere!

 

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eDet kan jo være tidligere eier av dette nummeret som har bestilt noe?

 

Uansett anbefaler jeg at du stopper det med en gang, send STOPP til 1963, og da skal alle tjenester som du har på dette nummeret stoppes.

Om du har blitt trukket for denne meldingen, bør du ta kontakt med operatøren din, slik at du kan få refundert beløpet.

Lenke til kommentar

Har også fått den samme meldingen som trådstarter. Står akkurat det samme i min. Virker mer som de bare har sendt ut til et lass med folk. For dette nummeret har jeg hatt i 8-9 år nå og aldri hatt noe med jamba å gjøre

Lenke til kommentar

Madammen fikk også denne meldingen. Ingen som har brukt den telefonen til å melde seg på noe, og hun har hatt nummeret i 9 år.

 

Edit: Sjekket fort, og det viser seg at zepplife limited er et foretak som ble registrert i november i fjor av en Erling Johan Flølo, som også er direktør og eneste styremedlem. Selskapet har besøksadresse i Oslo.

Erling har forøvrig regisrtert et annet selskap også, facility service invest limited, er 30 år i år, bosatt i Oslo og hadde i følge skattelistene ikke spesielt mye inntekt i fjor.

 

Alt i alt virker dette veldig lite seriøst. Skal man behøve å aktivt avbryte en tjeneste man aldrig har bestillt?

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=993159360

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar

Hei folkens

 

Kjæresten min fikk også den samme meldingen fra Zepplife nå for 5 minutter siden. Hun har også hatt telefonnummeret i sikkert 10 år nå, og ikke hatt noen kontakt med hverken Jamba eller Zepplife før.

 

Burde man sende denne stoppe-sms-meldingen, eller er det bare lureri det også som suger penger av kontoen? Synes jo det virker rart at de skal kunne forsyne seg på telefonregningen hennes når man tidligere ikke har hatt noe kontakt med de (ikke engang hørt om de). Trodde grunnpremisset for enhver handel var at man faktisk har bedt om å få en vare...

 

Fader meg irriterende med den typen reklameangrep på telefonen!

 

 

 

Forresten, vi er netcom kunder, er det flere av dere som har opplevd dette som også er det?

Lenke til kommentar

Er Netcom-kunde jeg også.

 

Fikk faktisk to slike meldinger nå. Sendte stopp for ikke å få enda flere. Fikk en bekreftelsesmelding om at alle tjenester var stoppet.

 

Dette er sikkert en gjeng med glatte, sleipe BI-gutter som har lyst til å bli rike. TV2 Hjelper Deg hadde en reportasje om akkurat dette for ikke lenge siden. Hvor de viste hvor enkelt det var å svindle folk. De kunne sende SMS til folk uten at de hadde bedt om noe som helst, og de kunne selv velge hvor mye SMSen kostet. Alt fra 0,- til 100,- kr per SMS.

 

Info om firmaet:

 

http://www.purehelp.no/vis.asp/company_nam...434342/t_page/1

 

Navn: Flølo Erling Johan

Endret av Spillarkivet.no
Lenke til kommentar

STOPP er universalkommando for å stenge alle slike SMS-tjenester. Det vil aldri sende deg enda mere hvis du gjør det.

Jobbet ett år på telenor mobil kundeservice, der fikk vi inn mange klager på slike. Det går også å ringe telenor ks og spørre hvilken tilbyder som eier 4-sifra numre, de har liste over alle sammen. Da kan man også få email å sende klage til. De eies ofte av små underselskaper av store leverandører som inpoc.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er Netcom-kunde jeg også.

 

Fikk faktisk to slike meldinger nå. Sendte stopp for ikke å få enda flere. Fikk en bekreftelsesmelding om at alle tjenester var stoppet.

 

Dette er sikkert en gjeng med glatte, sleipe BI-gutter som har lyst til å bli rike. TV2 Hjelper Deg hadde en reportasje om akkurat dette for ikke lenge siden. Hvor de viste hvor enkelt det var å svindle folk. De kunne sende SMS til folk uten at de hadde bedt om noe som helst, og de kunne selv velge hvor mye SMSen kostet. Alt fra 0,- til 100,- kr per SMS.

 

Info om firmaet:

 

http://www.purehelp.no/vis.asp/company_nam...434342/t_page/1

 

Navn: Flølo Erling Johan

 

 

fant også det etter litt googling.

jeg er djuice kunde..

Lenke til kommentar

Ifølge skattelistene på NA24 er vår venn Erling 29 år, hadde drøye 10.000 i inntekt og ingen formue, og i tillegg er Zepplife et NUF. Jeg lukter sleip BI-kid lang vei. Noen som greier å finne ut av hva slags telefonnummer han har? Hadde vært moro å sende han noen sms tilbake :evil:

Lenke til kommentar
@Spillarkivet.no: Tror du at du må betale for stopp-meldingen du sendte i stad (annet enn normal sms-takst, altså)?

 

Umulig å vite, det er kun den som har sendt som vet. Det kan være alt fra 0 til 100 kr. Han duden her har helt sikkert sett på TV2 Hjelper Deg og fanget opp hvor lett det var å tjene raske penger. Skal ringe Netcom så fort de åpner og høre om jeg har blitt trukket penger. Hvis jeg har blitt så skal jeg anmelde til Forbrukerombudet og Politiet. Jeg bruker gjerne noen timer av min fritid for å ta slike sleipe folk.

 

Netcom kundesenter:

Privat

05050

Hverdager kl 08-22

Helg kl 08-18

Endret av Spillarkivet.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...