Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kopiere fet tekst under bildet->åpne notisblokk og lim inn.

Lagre på skrivebordet som CFScript.txt

Gjør som på bildet combofix vil starte,Post logg c:\combofix.txt

60876047vu9.gif

File::

c:\windows\system32\Drivers\Wineq88.sys

c:\windows\system32\Drivers\Winla66.sys

c:\windows\system32\Drivers\Winsm22.sys

c:\windows\system32\Drivers\Winvr55.sys

Registry::

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Wineq88.sys]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Winla66.sys]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Winsm22.sys]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Winvr55.sys]

Driver::

Wineq88

Winla66

Winsm22

Winvr55

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Hva var det for noe?

Det var noe maleware grums.

Da ser det bra ut.

Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc.

Sjekk om software er oppdatert Secunia

Surf trygt.

Lenke til kommentar
Hva var det for noe?

Det var noe maleware grums.

Da ser det bra ut.

Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc.

Sjekk om software er oppdatert Secunia

Surf trygt.

Tusen takk for hjelpen :-) Setter stor pris på det. Skal legges til at det er den "gamle" stasjonære pc'en min som sjeldent er i bruk, men om jeg skulle ta den i bruk igjen, er det jo greit å være clean :-)

Det som forundrer meg litt er at selvom man bruker en oppdatert versjon av Norton antivirus/Internet security, så tar for det første ikke NIS tak i problemet når det først oppstår, og det finner heller ingenting. Mulig å gi et godt svar på det?

Har på forståelsen av at Norton skal være noe av det bedre man får tak i som man betaler for?

Lenke til kommentar
Får å avinstalere combofix så skriver du combofix /u i kjør feltet ( legg merke til mellom rommet mellom x og u

Joda.. Det er jeg veldig klar over, men det var vel ikke noe jeg lurte på i det hele tatt? :-)

Har 11 år med fartstid som it-konsulent. "Shit happens".. Tilogmed med sin egen pc, nesten uansett hvor forsiktig man er. I mitt tilfelle skjedde det når jeg skulle hjelpe en annen med å oppsøke informasjon om hva hun hadde fått på pc'en sin. Derfor "infeksjonen" på den stasjonære pc'en min :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...