ronron25 Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Ja, jeg spør fordi. Nettbutikken skylder meg 595.- kroner de sa de hadde kreditert min konto. "Da er hovedkortet kreditert og beløpet kommer normalt på din konto innen 6 arbeidsdager." Dette skal ha skjedd for 15 dager siden. Pengene har jeg ennå ikke sett noe til. Jeg har sendt flere purringer, men de svarer ikke lenger på e-post. Jeg hadde en lignende sak med Amentio. De klarte å sette penger inn på min konti i løpet av 3 dager. Har jeg noen grunn til å tro at jeg får disse pengene uten kamp? Jeg tviler sterkt på det. Aldri mer netshop. no for meg. Dårligere kundebehandling skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Netshop har ingen rutiner og alt må purres på. Kjøper man noe , betaler og så angrer eller avbestiller så får du ikke pengene igjen, da må man ringe og fortelle "Stian" at som kunde uten produkt vil man faktisk ha igjen pengnene sine. Åja.. du vil det? sier dem. Brukte Cresco der en gang også pga jeg var ganske sikker på at de ville flytte datoene på produktet og jeg ville ikke tape pengene mine i mellomtiden. De flyttet datoen og jeg avbestillte, men de 10k som varen kostet hadde de fortsatt låst opp mot cresco 3 mnd etterpå, det er ingen på Netshop som faksisk har IQ nok til å maile cresco avbestillingen som de er pliktige til å gjøre. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Personlig har hatt ingen problemer med Netshop.no og jeg har handler mye der. Handler stort sett bare der på grunn av at de har meget god kundeservice! Har mange bekjente som også handler der og de har opplevd god service også. Blant annet en kompis som leverte inn en 1TB disk på garanti (den ble borte i BIOS til og med) til Netshop Oslo hentebua. Vel jeg som leverte den etter jobb på en torsdag, ca kl 1630-1645. Da blir den sendt ned til Sandefjord på fredag. Lørdag så fikk han SMS om at ny disk var klar til henting i Oslo igjen! Dette kaller jeg raskt og effektivt! Netshop er vel nå nest størst innen disse datanettbutikkene, så kundemassen er stor og klart det vil alltid kunne skje en glipp. Er det skjedd en glipp så må det bare taes tak i. Når en nettbutikk krediterer ett defekt kort så pleier det å ta alt fra 1-10 dager pluss/minus litt i spesielle tilfeller, før penger står på konto hos kunden. Men når du nå har ventet 15 dager og ingenting er registrert så ville jeg gjort følgende. 1. Kontaktet banken og hørt om det er registrert om det er noe på vei inn til deg på det beløpet. 2. Siden e-post ikke har blitt besvart (spamfilter som har tatt dem?) så ville jeg ringt dem og lagt fram saken. Lagt fram at banken har ingen registrering på transaksjon fra dem til deg før, eller kommende og at dette må tas tak i. Be dem evt sjekke at de har overført til korrekt kontonr. Jeg vil nok også anbefale ikke bruke hundkjeft når man ringer, men ta saken opp sakelig og hyggelig så får du mer positiv hjelp fra kundebehandleren. (Jeg jobber selv med support (i en helt annen bransje) og merker det selv, får man en idiot på tlf så får man ikke akkuratt lyst å hjelpe hehe). Lykke til. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 I slike saker er det bare å be om en kopi av bankutskriften til Netshop som viser den aktuelle utbetalingen. Dette kan økonomiavdelingen til Netshop utlevere ved forespørsel. Banken din kan ikke fortelle deg om det er penger på vei fra et sted hvis de aldri har blitt sendt i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Etter å ha lest på dette forumet i noen år skal jeg personlig si min egen mening om svaret på spørsmålet i topic: ja Edit: Fra nei til ja. Trodde det stod seriøs og ikke useriøs i topic Endret 16. mars 2009 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) netshop.no er da blant dem mest seriøse nettbutikkene i landet. Ring dem da vel, så slipper du å vente på mail og det blir mer personlig Endret 13. mars 2009 av Demantios Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jeg ringer alltid. Samme hva det gjelder. Det er så mye lettere for meg som kunde å få kontant svar der og da, og samtidig så mye vanskeligere for butikken å komme med svada Har til gode å ha noen dårlige erfaringer med Netshop, og jeg vil si jeg har handlet der endel. Faktisk er det den butikken jeg har best erfaringer med når det gjelder kundeservice. Endret 13. mars 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 En seriøs nettbutikk har rutiner som blir fulgt og svarer på e-mail innenfor 2-3 virkedager. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har også handlet mye fra NetShop, og har aldri hatt problemer. Men jeg har i det siste gått tilbake til Komplett, de har bedre nettsider og større lager. Raskere er de også, men litt dyrere. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Netshop.no er udugelig. De jukser! Sendte en mus som var ødelagt, men fint brukt, til dem. Og de sendte den tilbake til meg og tok 350 kr for "bryet". Og jeg hadde fortsatt 3 måneder igjen av garantien på den mua. Netshop.no er en ubrukelig drittbutikk, håper de går konkurs! Edit: Komplett derimot har jeg aldri hatt noe problemer med! Handle derifra du. Endret 13. mars 2009 av neadii Lenke til kommentar
marama Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 har selv brukt netshop.no en del. aldri nå tull. fikk en defekt bærbar pc som jeg sendte i retur.. men var avhengig av ny pc snarest, så ringte å sa att jeg ikke hadde tid til å vente på att de skulle godkjenne returen, fordi jeg måtte handle meg ny pc, kunne ikke risikere å bli sittende med to stk.. til svar fikk jeg att det var bare å kjøpe ny pc.. pengene kom på konto etter ett par dager.. så jeg kjenner ikke meg igjen av all den negative kritikken som de får.. eneste minuset jeg kan komme på er att de bruker tollpost.. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har selv aldri hatt problemer med netshop.no, og har handlet ganske mye hos de. Har hatt noen få returer som gikk for seg på en grei måte, og angående leveringstiden så har jeg aldri fått noe kjappere enn med netshop. Har også handlet en del på komplett.no og synes det også er en veldig grei nettbutikk som i mitt tilfelle ikke har like god leveringstid på varene som netshop (det betyr ikke at det er dårlig leveringstid hos komplett). Jeg kommer til å handle videre både på komplett og netshop grunnet det ofte er gode tilbud og god service. Jeg skifter helt sikkert mening om jeg selv opplever dårlig kundeservice hos netshop, men det har ikke skjedd til dags dato. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Så kom pengene inn på konto i dag. Bedre sent enn aldri. Erfaringen vil jeg ta med i vurderingen når jeg skal velge nettbutikk/er. Redigert pga knotete norsk. Endret 16. mars 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg ringer alltid. Samme hva det gjelder. Det er så mye lettere for meg som kunde å få kontant svar der og da, og samtidig så mye vanskeligere for butikken å komme med svada Har til gode å ha noen dårlige erfaringer med Netshop, og jeg vil si jeg har handlet der endel. Faktisk er det den butikken jeg har best erfaringer med når det gjelder kundeservice. En stor fordel med mail er at da har du dokumentasjon på hva som har skjedd i gjeldende sak. Veldig fint å ha når ting ikke går helt som de burde. Til spørsmålet om netshop.no er en useriøs butikk er kortversjonen min: ja, noe er hvertfall galt der. Den lange versjonen ligger det en link til i signaturen min. Lenke til kommentar
Rune Løkke Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Roter litt i ny og ne = Mennesker. Useriøs = Nei. Har du en reell klage og kommuniserer med folkeskikk = super service. Mine erfaringer. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg føler de hadde hatt godt av en god salgssjef. Det er i hvertfall min erfaring. De har ikke nok fokus på kundeservice. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 tok meg bare 2 mnd og få igjen penga for en skjerm,måtte pese mye for og få det i orden. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Roter litt i ny og ne = Mennesker.Useriøs = Nei. Har du en reell klage og kommuniserer med folkeskikk = super service. Mine erfaringer. Jeg har hatt flere forbrukersaker og har vunnet dem alle, og en ting vet jeg og det er at man må opptre sakelig. Det er heller ikke dumt å være godt informert om sine rettigheter og plikter og klagemuligheter. Men, ingen blir bedre om man utelater berettiget kritikk. Netshop.no har godt av å få høre at kundebehandlingen deres ikke alltid er den beste. I dag ble jeg satt over til økonomiavdelingen. Det ringte og ringte, til slutt ble forbindelsen brutt. Jeg ringte opp avdelingen på nytt og ingen svarte. Til slutt gav jeg opp. Tror det er rom for forbedringer her ja. Endret 16. mars 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå