Kniferr Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) har hatt en minnepenn i ca et halvt år nå, kjøpte den på elkjøp, 4BG kingston "datatraveller" til 99 kroner (tror jeg eller så var det 199)har funket bra og jeg har vert veldig fornøyd med det! men når jeg skulle til å bruke den her om dagen så fant jeg ut at den bare hadde plass til 2GB... mens den skal jo ha plass til 4. er det noe jeg kan gjøre for å fikse det? eller er det bare å leve med det, må si at det er litt kjipt den har alldri vært i vaskemaskinen eller noe, bare ligget i sekken min når jeg ikke har brukt den Endret 9. mars 2009 av Kniferr Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Plugg den inn og gå inn på "min datamaskin", så høyreklikk på minepennen og velg "egenskaper". Der skal det stå hvor stort kapasitet den har. Hvis det står 2GB så har du nok kjøpt en minnepenn som kun har plass til 2GB data, står det 4GB så bruker du de 2 andre GB'ene og må slette de først for å få plass til en fil/mappe på 4GB. Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 takk for tilbakesvaret =) Jeg har brukt den "hele" tiden, og den har hatt 4gb plass på seg. og på egenskapene så står det at det er 2GB og ikke noe som er brukt. er en i klassen som snakker om at det samme har skedd han. han hadde flere minnepenner som var på 2GB, og nå har du bare plass til 1GB... synes bare det var litt rart siden den har jo funket fint før liksom. på minnenpenner der det står hvor stor kapasitet den har (ved siden av navnet) har desverre blitt slitt bort hvis ikke så kunne jeg vist det, men det funker dårlig nå... inne i en minnepenn sitter det vel små SSD "disker" det sitter vel nesten 2 i alle, bare med forskellige størrelser, er det mulig at de kan ha blitt ødelagt på noen måte? har ikke vert utsatt for noe slag eller noe heller... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) <...>inne i en minnepenn sitter det vel små SSD "disker" det sitter vel nesten 2 i alle, bare med forskellige størrelser, er det mulig at de kan ha blitt ødelagt på noen måte? har ikke vert utsatt for noe slag eller noe heller... Det du tenke på er NAND flash brikker. Og ja, det stemmer. I de fleste minnepenner er det to slike flashbrikker. Det er en mulighet for at den ene av de kan ha gått i stykker mens kontrolleren og den andre brikken fungerer fortsatt, og at du derfor får halv kapasitet. Hvor lenge har du hatt den? Hvis det var en billig en du kjøpte for 2-3 år siden så overrasker det meg ikke at den har gått i stykker nå, spesielt hvis du har hatt den i sekken din mesteparten av tiden. Da blir den utsatt for både temperaturendringer og slag over tid. Minnepenner tåler egentlig veldig mye, men de fleste billige masseproduserte er ikke laget for å holde i mange år... EDIT: Ser nå at du skriver et halvt år ja. Det er alt for kort tid synes jeg. Dersom du tar den med dit du kjøpte den og klager så er det mye mulig du får en ny på stedet uten krangling. Hvis du vil klage, så husk å legge vekt på at den har blitt behandlet pent og at du ikke har gjort noe galt Endret 9. mars 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 ... Hvis du vil klage, så husk å legge vekt på at den har blitt behandlet pent og at du ikke har gjort noe galt så klart men det funker vel ikke så veldig bra å klage på den uten kvittering, spesielt når jeg betalte kontant for den... jeg kan lete litt mer når jeg kommer hjem, men tror jeg har kastet kvitteringen... takk for rask tilbakemelding forresten Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Worst case for deg er da 200kr for å ha brukt den et halvt år. En del til 200kr som går (delvis?) i stykker er jo ikke noe å grine over. Da er det bare å kjøpe ny. Du får jo 8GB til ca 150kr og 16GB til ca 250kr. Eller kanskje en slik kunne vært noe? USB og eSATA (en tilsvarende skal jeg ha meg neste gang jeg skal ha minnepenn i alle fall ) Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 jeg skal ta med meg minnepennen på skolen i morgen å gå bort og i det minste spørre... hvis ikke så har jeg ikke akkurat tapt noe nei ser nice ut den der ja tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå