Gå til innhold

Forbrukerrettkategorien vises ikke under "Ferske diskusjoner" på hardware.no


Anbefalte innlegg

Denne tråden er splittet ut fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1083279

~Alastor

 

NB!

Forøvrig en liten observasjon jeg har gjort etter at saken har blitt flyttet til forbrukerrett. Som jeg er helt enig i at den ble.

Er det slik at saker under denne kategorien "gjemmes fra offentlig åsyn"? La meg forklare nærmere.

 

Når saken lå under "Butikker og verksteder" kategorien ble den vist under "Ferske diskusjoner" i høyremargen på hardware.no førstesiden. Derimot har jeg ikke sett den der etter flyttingen. Jeg vet ikke om jeg er utelukkende positiv til at man evt. ønsker å fjerne forbrukerettsaker/diskusjoner fra "alles øyne". Jeg er ikke ute etter stor publisitet, men dette slo meg som litt forbrukerdiskriminerende. Er dette et krav ifb. med at førstesiden i stor grad brukes til reklame for nettbutikkene og at de derfor ikke ønsker "dårlig publisitet"?

 

Jeg observerte dette tilfeldig under diskusjon nå og sjekket at det ligger mye eldre diskusjoner med sisteinnlegg langt eldre i den listen.

 

Kommentar?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også min mening, og jeg mener at dette spesielt gjelder forbrukerrett kategorien som med viten og vilje for ikke så altfor lenge siden ble opprettet for bla. å skille ut slike diskusjoner fra "butikker og verksteder".

 

Vises bl.a på siden til Tekno.no og diskusjon.no.

 

Hvis jeg husker riktig så er det bare noen tilfeldige tråder som kommer opp der, ikke alle.

Det kan jeg ikke forstå.

 

Da diskusjonen lå under "butikker og verksteder" så jeg den der stadig vekk når det kom nye innlegg. I etterkant av flyttingen til "forbrukerrett" har den ikke dukket opp en eneste gang med nye innlegg. Ergo ser jeg ikke dette "random" mønsteret.

 

Edit:

At den vises på tek.no gjør saken dog vesentlig bedre, men jeg synes også den er høyst relevant for hw.no som er siden jeg alltid går inn på siden 2003.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg ser det som ganske logisk at det ikke havner på forsiden av hardware.no. Forsiden på hardware.no tar vel for seg kategoriene som ligger under hardwaredelen av forumene, på amobil.no vil man finne mobil og PDA relaterte kategorier, på akam.no dukker det opp fra digital foto og video etc.

 

Om man kategoriserer for mye på underforumene blir det bare mer uoversiktlig.

Lenke til kommentar
Er dette et krav ifb. med at førstesiden i stor grad brukes til reklame for nettbutikkene og at de derfor ikke ønsker "dårlig publisitet"?

 

Nei det er ikke et krav. Butikker, enten de reklamerer eller ikke, har overhodet ingenting de skulle sagt når det kommer til redaksjonelle avgjørelser.

 

For å illustrere med eksempler: I fjor mottok vi over 15 henvendelser fra virksomheter som truet med anmeldelse om vi ikke fjernet dårlig omtale av dem. Alle henvendelser ble avvist.

 

Det ble også ytret ønske om at vi skulle utestenge de som brukte adblock, eller som fortalte hvordan man bruker adblock. Forslaget kom fra en av de tidligere medlemmer av forumstyret (som nå er avviklet). Forslaget ble kontant avvist og ble ikke engang stemt over i styret, da redaktør satt foten ned.

 

Tråder flyttes hvis en moderator anser at den hører bedre hjemme et annet sted. Det er også verdt å merke seg at ca 95% av våre moderatorer ikke er ansatt av nettverket eller på noen måte tilknyttet det. De er brukere akkurat som du og de ville nok latt høre fra seg om de ble instruert til å moderere på en måte som ikke ivaretar redaksjonell integritet.

 

Det er kun et kriterium som gjelder for flytting av tråder og det er om moderator vurderer det slik at den hører bedre hjemme i en annen kategori. :)

 

Dette er et forum og vi ønsker mest mulig diskusjon og at folk får med seg flest mulig av diskusjonene. Det er hva vi lever av. Det er hverken logisk utifra forretningshensyn eller redaksjonelt hensyn å prøve å "gjemme" noe vekk.

Lenke til kommentar

Jeg var heller ikke uenig i flyttingen av posten og ble forespurt i forkant :). Et meget oppløftende svar Dotten, og derfor fant jeg også presedens for resten av spørsmålet.

 

Derfor synes jeg det også kanskje blir litt uheldig at en viktig del av tilbakemeldinger om nettbutikker og deres praksis forsvinner fra førstesiden til hardware.no.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...