Turboguri Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Sitter på et p6t deluxe v2 og ocz pc3 12800 minne. Monterte alt i forige uke og da virket alt som det skulle. På onsdag byttet jeg vifte på CPU og fikk ikke startet opp etter dette. Etter noe feilsøking fant jeg ut at minnet var problemet. Får nå kun startet med 1 av 3 minnebrikker i av gangen. Har sett at det er andre som har nevnt at de har opplevd samme problem, men ser ikke at det ligger noe løsning på problemet her på forumet. Har prøvd å endre innstillinger i bios fra auto til 16000mhz, satt timingen på riktig (7-7-7-20), men dette hjelper ikke. Noen som har peil? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 kan jo prøve å ta ut cmos batteriet og sette det i igjen... eller en bios flash Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hva er galt? Er PC'en død? Slår den seg av under post? Hvis den funket før du byttet kjøler så tviler jeg på at minnet plutselig har blitt et problem. Er kjøleren riktig montert? Lenke til kommentar
Turboguri Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Beklager kort feilbeskrivelse. Med 1 minnebrikke i starter alt som normalt, med 2 eller 3 i får jeg ikke noe skjermbilde. Alle vifter starter og alt annet virker normal. Går vel ut ifra at den da ikke kommer forbi post. Har svært liten tro på at problemet skylles kjøleren, selv om problemene oppstod i etterkant av at jeg instalerte den. Har testet alle minnebrikkene og ingen av de er defekte. Har nå også prøvd å cleare cmos, men fortsatt er det bare mulig å starte opp med 1 brikke i av gangen. Jeg kommer ikke så mye lengere uten hjelp, så takker for alle svar. Edit: Har nå fått til at maskinen starter med 2 minnebrikker. De må da settes i dimm_a1 og dimm_c1. Men fortsatt ikke noe liv med minne montert i dimm_b1. Endret 7. mars 2009 av Turboguri Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei, fant du noe mer ut av dette? Flyttet litt rundt på nocuta kjøleren min idag og etter det nekter maskinen å starte normalt med alle 3 ram brikkene i akkurat som for deg... asus p6t delux v2 ocz platinum 1600mhz i7 920 alle brikkene virker alene i dimm_a1 eller i dualchannel satt i dimm_a1 og dimm_c1... ingen virker alene i dimm_b1 Lenke til kommentar
Nimsi Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 akkurat samme problem, flyttet rundt på viftene, og installerte nye vifter. Nå nekter pc'n å boote. Først fungerte det med dual A1 og A2, men nå gjør ikke det det engang. Jeg tror dette har noe med motherboardet å gjøre, da det virker som om vi alle har gjort akkurat det samme og ikke rørt minnet engang. Asus P6T SE 6GB 2x3 OCZ 1333MHz DDR3 Jeg har oppgradert både BIOS og tatt ut batteriet/resetta, forstår ingenting av dette. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Flere er uheldige med kompabilitetsproblemer med asus hovedkort med ocz minne. Hadde lest om det på nettet og var ikke helt sikker på om det stemte, men så hadde en kamerat av meg samme problem når han bygde pc for noen uker siden, byttet til et annet merke av minne så fungerte det knirkefritt, dere kan jo prøve det hvertfall hvis dere har noe annet minne liggende. Lenke til kommentar
Tor Anders Berven Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har P6T SE og Corsair Pc3 12800 3x2gb. Min starta heller ikke, svart skjerm. Helt til jeg fant et forum hvor de mente at man skulle bruke a2, b2 og c2 sporene. Og da virket alt. Helt ok siden. Nå har jeg trøbbel med bios update. Har lastet ned de 2 siste versonene. Men under asus flash programmet (før booting) så får jeg bare beskjed om at boot blablabla ikke er korrekt. Har noen vært borti samme? Må jeg boote dos og kjøre afudos saken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå