Gå til innhold

Kristendom vs. Islam - hvilken er verst?

Anbefalte innlegg

Hvilken religion er verst av Kristendom og Ìslam? de fleste vil nok svare Islam, fordi de kjenner mange kristne som snille mennesker, og ikke har lest Bibelen særlig godt. I tillegg får Islam mye negativ pressedekning i disse dager.

Men: Så vidt jeg kan erindre klarte kristne folk å drepe opp mot 2 millioner ikke kristne på 100 dager. Var ikke det mon tro bare for noen få år siden da?

Men for ikke å snakke om noen 100 tusen muslimer som har blitt drept som følge av krigen i Irak. Ja, så har vi jo jødedommen da, som er kristendommens vugge. De, jødene altså, skyter jo støtt og stadig kuler mitt i panna på unge islamske gutter og jenter. Eller hva med Paven, som forbyr kondom. Med det resultat at HIV/AIDS epidemien ikke lar seg stoppe i Afrika.

Vennligst ikke prøv og bagatelliser kristendommens negativ påvirkning i forhold til global fred.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken religion er verst av Kristendom og Ìslam? de fleste vil nok svare Islam, fordi de kjenner mange kristne som snille mennesker, og ikke har lest Bibelen særlig godt. I tillegg får Islam mye negativ pressedekning i disse dager.

Men: Så vidt jeg kan erindre klarte kristne folk å drepe opp mot 2 millioner ikke kristne på 100 dager. Var ikke det mon tro bare for noen få år siden da?

Men for ikke å snakke om noen 100 tusen muslimer som har blitt drept som følge av krigen i Irak. Ja, så har vi jo jødedommen da, som er kristendommens vugge. De, jødene altså, skyter jo støtt og stadig kuler mitt i panna på unge islamske gutter og jenter. Eller hva med Paven, som forbyr kondom. Med det resultat at HIV/AIDS epidemien ikke lar seg stoppe i Afrika.

Vennligst ikke prøv og bagatelliser kristendommens negativ påvirkning i forhold til global fred.

Hva mener dere?

Historisk: Kristendommen

Idag: Islam

Lenke til kommentar

Islam er helt klart verst. Der står det så eksplisitt mye mer grusomme ting enn i Bibelen.

Og krigen i Irak er ikke en kristen krig, ikke midtøsten-konflikten heller.

Og når drepte de kristne så mange som du skriver om i førsteposten?

Lenke til kommentar

Hvis vi skal begynne sånn kan jo jeg komme:

Men: Så vidt jeg kan erindre klarte ateister å drepe omtrent 100 millioner, blant dem mange kristne i løpet av bare noen regjeringstider i kommunistiske regimer.

Tror den kristen-fiendtlige kommunismen har stått for flere drap de siste 100 årene, enn kristendommen har gjort, ever.

Lenke til kommentar

Det er et komplisert spørsmål.

Rent dogmatisk sett så virker Islam for meg å være den strengere religion i seg selv. Særlig i forhold til de som trosser Islam, og de som forlater Islam, så er den religionen veldig aggressiv. Jeg hører ikke om kristne i dag som ber 5 ganger daglig, eller tilsvarende.

Men det er mange faktorer som spiller inn. Er personlig skeptisk til disse Kristendommen drepte x antall, Islam drepte x antall... du må ta i betraktning situasjonen og andre faktorer. Kriger er sjeldent bare religiøse. De handler vanligvis om ressurser ala land, olje osv.

S,

Lenke til kommentar

Når skal dere forstå at det er mennesker som dreper, og ikke religion? Nå må vi legge bak oss dette overtroiske og ukritiske stadiet hvor vi sier ifra oss ethvert ansvar!

Forsåvidt så er Islam en billig rip-off av kristendom og jødedom. Kristendom er en billig rip-off av jødedom og jødedom er en samling av gammel religion. (Selv om de to først nevnte har sine innslag fra hedensk tro de også)

Endret av pesja
Lenke til kommentar
Islam er helt klart verst. Der står det så eksplisitt mye mer grusomme ting enn i Bibelen.

Og krigen i Irak er ikke en kristen krig, ikke midtøsten-konflikten heller.

Og når drepte de kristne så mange som du skriver om i førsteposten?

http://www.commondreams.org/headlines05/1007-03.htm

En kan jo begynne å lure.

Tror du at det ville vært krig i midtøsten om alle der var kristne?

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror det ville vært krig. Dessuten var jo Irak-krigen klart etter amerikanske interesser, og han brukte Guds-elementet som en unskyldning for å samle befolkningen bak det.

Tror du det ville vært krig om USA hadde vært muslimsk da?

Mener du at Bush var uærlig når han sa det?

Lenke til kommentar
Begge to er helt forferdelige,men islam er den største trusselen mot frihet i den vestlige verden nå til dags, så islam er svaret mitt.

Frihet? All frihet har jo en begrensning, hvilken trussler snakker islam om mot frihet?

Kristendom:

Tilsammen drepte korsfarerne rundt 1 million uskyldige sivile.

Under inkvisisjonen ble rundt 350. 000 mennsker drept for blasfemi mot kirken.

Under hekseprosessene ble rundt 100 000 - 1 million uskyldige kvinner torturert og drept på de mest utenkelige måter.

Under den tyske bondekrigen ble rundt 75 000+ mennesker drept.

Den franske religionskrigen eller hugenottkrigen, som var en konflikt mellom katolikker og protestanter - Millioner drept.

Tredveårskrigen, religionskrig mellom protestantiske og katolske land, ukjent antall døde, men det var i hvert fall flere millioner mennsker som ble drept.

Lenke til kommentar
Tror du det ville vært krig om USA hadde vært muslimsk da?

Mener du at Bush var uærlig når han sa det?

Ja

Vet ikke

Kristendom:

Tilsammen drepte korsfarerne rundt 1 million uskyldige sivile.

Under inkvisisjonen ble rundt 350. 000 mennsker drept for blasfemi mot kirken.

Under hekseprosessene ble rundt 100 000 - 1 million uskyldige kvinner torturert og drept på de mest utenkelige måter.

Under den tyske bondekrigen ble rundt 75 000+ mennesker drept.

Den franske religionskrigen eller hugenottkrigen, som var en konflikt mellom katolikker og protestanter - Millioner drept.

Tredveårskrigen, religionskrig mellom protestantiske og katolske land, ukjent antall døde, men det var i hvert fall flere millioner mennsker som ble drept.

Likevel er det den kristendomshatende ideologien kommunisme som virkelig har drept mange. For å være ærlig danker den kristendommen rett ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...