Gå til innhold

Den store sportsdrinktråden!


Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt en hurtigmikser, som jeg skal lage de herligste frukt og grønnsaks-drinker av.

 

Idéer til ting å ha oppi er banan, eple, appelsin, brokkoli, selleri, tomat, tunfisk. Noen andre ting som jeg er mer suspekt til er: egg, melk, protinpulver, karbohydratpulver.

 

I denne tråden kan folk skrive opp oppskrifter på drinker o.l. de selv har laget, eller spørre om forslag til hva å ha oppi, eller å bare foreslå ting.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Denne tråden ble ikke så stor som jeg hadde håpet på, hehe :) Men etter nytt lys fra folk i treningstråden og andre tråder som begynte å snakke om oppskrifter til mikseren, så tenkte jeg at det var på tide å få liv i denne tråden igjen.

 

Det er vanskelig for mange å få i seg nok næring osv i løpet av dagen, eller rett type næring. En mikser er en fin måte å få med mye forskjellig god mat og dekke over smaken av noe dårlig med noe godt, og pulverisere f.eks. havregryn til at man får ned mer.

 

Så, om alle er flinke til å legge ut gode oppskrifter, så gjør de alle en kjempetjeneste! Kan jo spørre her også, om man har noen idéer, og kan også dele dårlige erfaringer så vel som gode, så kan vi andre styre unda!

Lenke til kommentar

Sikkert veldig godt ;) Savner noen mer "super-sunne" ingredienser, eventuelt noe som gir mye kcal/noe stort som er vanskelig å få ned uten å bruke mikser.

 

Prøvde melk + havregryn hin dagen. Det gjør at du får ned mer, med tanke på at havregryn i alle fall i mitt tilfelle er utrolig mettende og jeg ikke får ned stort før jeg blir mett. Med mikser går det lettere.

 

Men spesielt godt er det ikke, faktisk litt kvalmende, utrolig nok. Kanskje det er konsistensen. Ta i alle fall godt med melk, slik at det ikke blir til grøt, men til en shake.

Lenke til kommentar

Hiv oppi litt av alle de bladrike grønnsakene du kan finne (kinakål, kål, brokkoli, spinat, isberg, osv), kast så litt frukt ned i miksen (jeg foretrekker et par kiwier, en banan, en pære - bruk noe du liker). Deretter heller jeg i litt yoghurt (med probiotics, selfølgelig), og sper på med frossen frukt. Jeg kjøper pakker (400g) med frossen frukt og bruker halvparten til en shake (som regel med banan, blåbær og noe annet stæsj). Til slutt heller jeg oppi 0.5l eplejuice, så bruker jeg resten av juicen og den frossne frukten til neste dag. Eplejuice kan byttes ut med appelsinjuice, vann, eller hva du måtte føle for.

 

Dette mikses da i noen minutter til alt er i flytende form. Blandingen skal ikke være for tynn, og ikke for tykk. Smaken av grønnsakene blir mer eller mindre borte og du kan kose deg med en fruktsmoothie og få en liten salat med på kjøpet. Det skal og sies at opptaket er større når det kommer i flytende form, så det er godt mulig grønnsakene faktisk kan erstatte en god gammeldags salat som etter min mening er meget kjedelig å spise.

Lenke til kommentar
Det så godt ut! Hva vil det si at yoghurten er probiotic? Og hvor får man kjøpt frossen frukt?

Det vil si at den inneholder levende bakterier (av den gode sorten), noe som kan gi helsemessige fordeler.

Du kan lese mer om det her. Frossen frukt får du kjøpt i de fleste matbutikker. Sjekk kjøledisken eller lignende. Hvis du ikke finner så spør du bare en ansatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nettop laget meg nesten 1L drink bestående av EN HEL BOKS TUNFISK, 2 bananer, og en halv liter +/- eplejus/vann. Det er ingen kjempegod drink, men den er litt god ;) Ikke dårlig, er vel det jeg prøver å få frem her. Anbefales.

 

Men tror jeg skal skaffe meg noe frossen frukt og noe yoghurt.

Lenke til kommentar
Har nettop laget meg nesten 1L drink bestående av EN HEL BOKS TUNFISK, 2 bananer, og en halv liter +/- eplejus/vann. Det er ingen kjempegod drink, men den er litt god ;) Ikke dårlig, er vel det jeg prøver å få frem her. Anbefales.

 

Men tror jeg skal skaffe meg noe frossen frukt og noe yoghurt.

TUNFISK, wtf?:p Hørtes helt sykt ut! Sikkert sunt da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...