egd1 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Har bygd en pc med Gigabyte GAEX58-UD3R og når jeg nå skal starte den for første gang booter den i 2 sekunder, slår seg av i 5 sekunder og går i loop sånn. Ingen pipelyder eller noen ting. Noen tips? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde omtrent samme problemet med en Dell OptiPlex GX150. Da var det en vifte-connenctor som stod feil vei, og på den måten skapte en kortslutning. Har du sett over alle ledninger og kontakter? Ellers ga et raskt søk på Google meg denne linken, som det kanskje kan være verdt å kikke på. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Har hatt det hos en servicemann nå og får denne mailen: Ja jeg mener jeg har funnet ut hvor problemet ligger. Hvis jeg plugger ut den 8 pinns strømpluggen så starter maskinen opp. Problemet er at hovedkortet er dønn avhengig av denne strømtilførselen for å kunne starte ordentlig opp. Når jeg så stopper maskinen og plugger i denne igjen, så er problemet det samme. 2 sek start, 5 sek stopp, 2 sek start igjen. Har forsøkt med den gamle strømforsyningen, og problemet er det samme. Dette forteller meg at det er hovedkortet som er problemet. Jeg kan ikke være 110% sikker på det, men alt tyder på dette. Noen med tips her? Lenke til kommentar
freonor Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ta ut alle molexkablene fra HK og riv ut alle bortsett fra 1 rambrikke. Burde løse problemet. Hvis det gjør det burde du laste viftene på en 4-pin kabel og sette raminnstillingen manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå